Allereerst zal ik mij even voorstellen want ik ben nieuw hier op dit forum. Ik woon in Rotterdam, ben 25 jaar oud en een aantal maanden terug ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een rode SR42, ik heb de DR800 altijd al tof gevonden en had besloten er maar een te kopen. Helaas is de DR niet in topstaat, mede hierdoor heb ik er van de winter dan ook niet op gereden.
Komende zomer wil ik met twee maten op vakantie (doen we ieder jaar) en ik wil met de DR natuurlijk. Het plan is de Pyreneeën, van kust tot kust en uiteraard zo veel mogelijk onverhard.
Afgelopen week ben ik begonnen met het opknappen van mijn DR, met wat vrienden hebben we een grote sleutelplek (loods) en ik heb nu ook maar is een motorheftafel gekocht. Verschillende dingen moeten gebeuren, Balhoofdlagers heb ik al gedaan, voorrem verdient aandacht (revisie), ik wil even naar het blok kijken (NAKS veertje, balansaskettingspanner, klepspeling en koppeling), carburateurs en wat andere modificaties en verbeteringen zoals vering en de elektronica aan boord.

photo image hosting
Dit topic wil ik gebruiken om gaandeweg het een en ander te vragen en daar wil ik eigenlijk gelijk mee beginnen.
Gisteravond wilde ik nog even het blok volledig vrij maken zodat deze er zaterdag ochtend uit zou kunnen maar na een paar minuten gestoeid te hebben met de carburateurs ben ik maar naar huis gegaan. Is het normaal dat deze volledig klem zit tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk? Ik krijg ze er niet tussen uit. Moet het luchtfilterhuis er eerst uit? Misschien hoort de kunststof koppeling tussen het luchtfilter en de carbs van zacht rubber te zijn? De gehele ophanging van de carbs is bij mij van vrij hard kunststof. Misschien moet ik even nieuwe bestellen.
En mocht er trouwens iemand zijn met een monteurshandleiding dan hou ik mij aanbevolen!