GoPro geluid opname

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
dhc6

In Lap rijden wij met een GoPro3+ waarvan de interne microfoon niet echt Top is,ruis en wind lawaai, dus een externe microfoon gemonteerd, achterop de helm of achter de camera gemonteerd. Via Amazon kun je dan kabeltjes bestellen die A: duur zjin en B: na korte tijd kapot gaan wat resulteert in allerlei bijgeluiden want de stekkers zitten recht uitstekend in de camera en bij elke tak krijgen ze een opdonder en houden er mee op of de camera gaat kapot.

In China een kabel gevonden die een 90graden stekker heeft waarmee de aanvaringen met takken niet meer voorkomen, werkt prima en de weerstand om de interne micro uit te schakelen zit er ook in. Je kunt elke dasmicro 3.5 mm in pluggen.

Wij hebben er 2 over die we aan GoPro rijders willen overdragen, 5 Euro plus de Post kosten. Scheelt de wereld als je goeie beeld en geluidsopnames wilt hebben.

Via PB af te nemen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist

Ik wil er zowieso ''eén hebben René
Kan je eens fototjes sturen ter illustratie van je verhaal.

futuirst
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6

haakse gopro.jpg
haakse gopro.jpg (76.35 KiB) 1853 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist

Is de micro die je gebruikt een standaard model zoals bij intercom

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6

Gebruik deze:

https://www.amazon.fr/Tonor-Microphone- ... vate+gopro

Zit op 1 helm in de windschaduw achterop, op de andere crosshelm achter de camera uit de wind met een sponsje eromheen. Met deze setup hoor de niet dat je camera aan/uit zet wat weer helpt bij knippen van films. Plus je hoort de uitlaat (en niet de rijwind) wat een veel betere indruk is.

R
Rammelbak

Ik heb geen interesse in het kabeltje, maar wel in de crossfilmpjes met mooi dik uitlaatgeluid :toost: :lol: Heb je een linkje naar b.v. youtube?
:zwaaien:
dhc6

Zal Tom vragen wat te uploaden.
Gr

R
dhc6

https://youtu.be/99HUYzCrqJU

https://youtu.be/NCv5jCvogUY

Zomaar wat paadjes.

René op de 300RR en Tom op de XBig
futurist

dhc6 schreef:https://youtu.be/99HUYzCrqJU

https://youtu.be/NCv5jCvogUY

Zomaar wat paadjes.

René op de 300RR en Tom op de XBig
Wow geweldig, je kan zelfs horen wanneer hat achterwiel spint, kicken zo met die vette klappen goed om reclame te maken voor op een website.

Het is wel trappen om die öuwe" bij te houden Tom........... :D :D :D

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
futurist

Ik zie iets vreemds op de filmpjes, SCHADUW, blijkbaar door een planeet die boven Frankrijk hangt. Mooi is dat :shock: :shock: :shock:

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Ik vond het ook een genot om naar te kijken en te luisteren!! :toost:

Je gaat er inderdaad aardig rap vandoor op die brommer Rene. Ik dacht dat Tom je aardig bij kon houden. Is die verhouding wat veranderd sinds je tweetaktbromvlieg?
:zwaaien:
Ouwe Reus

René & Tom. Jullie worden weer bedankt. Door jullie is mijn BIG uit zijn winterslaap gewekt :P :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6

Rammelbak schreef: Je gaat er inderdaad aardig rap vandoor op die brommer Rene. Ik dacht dat Tom je aardig bij kon houden. Is die verhouding wat veranderd sinds je tweetaktbromvlieg?
Tom rijdt gewoon erg goed en is eigenlijk off road begonnen, heeft geen moeite me bij te houden. De oefeningen op de trial helpen goed om balans te houden en traktie te vinden al slijten de koppelingen daardoor harder. De Beta bevalt me prima en ja, ik rij wat harder dan voorheen.

Leuk om te horen dat het geluid jullie aanstaat en motiveert, heb er nog 1 over, 1 gaat naar Cor.

Groeten uit Toronto, de jaarlijkse simulator kwelling begint zo.

R
dhc6

Inmiddels weer wat veranderd en ook verbeterd. 't Begon met nieuwe Airoh helmen die lekker licht zijn, de GoPro zit onder de bek op een aluminium plaat. Het chinese kabeltje werkt naar behoren en we kwamen erachter dat de stekker verbinding niet storingsvrij is, de stekker zit nu met hotglue aan de contrastekker, het geheel met een tie-wrap aan de alu plaat. De microfoon kabel gaat door een beluchtings opening naar binnen en de microfoon zit in de nek in het piep schuim geplakt, eromheen zit een muff sponsje en een stukje plastic buis tegen windgeruis.

De batterij gaat echt niet langer mee dan 1.5 uur wat niet genoeg is. Er zijn opzet batterijen te koop die achterop de GoPro worden gezet, een diepere deur is dan ook nodig. Op deze extra batterij zit ook een lampje dat oplicht bij het opnemen.

Dat lampje is niet goed zichtbaar als er veel zonlicht is dus toch vaak in de spiegel kijken of er opgenomen wordt. Ben daardoor een paar keer gevallen wat ook niet fijn is.

Afstandsbediening (bluetooth) op de montage plaat van de koppeling met tie wraps vastgezet, werkt prima maar moest wel de opname knop groter maken zodat die niet gemist wordt met handschoenen aan en de "mode" knop met een alu plaatje afgedekt zodat ie niet per ongeluk op foto maken overschakeld.

Bij stops de camera en de remote uitzetten, helm aan het stuur en beide met een powerbank opladen, heb daartoe een gat gemaakt in de diepere deur wat tevens de camera oplaadt, de remote kabel heeft een "lock" die eraf moet worden geknipt. We hebben ondanks de bluetooth zonder probleem 5 uur opname mogelijkheid.
Screen shot 2018-07-25 at 18.07.03.png
Screen shot 2018-07-25 at 18.07.03.png (156.1 KiB) 1315 keer bekeken
Plaats reactie