Blok zit weer in elkaar, nieuwe accu erin en proberen te starten. Met moeite slaat het blok aan en loopt alleen op de choke. Het vreemde is dat de uitlaatbocht binnen twee tellen roodgloeiend wordt...
Ik dacht aan een verkeerde kleptiming en ik heb het kleppendeksel en carter eraf gehaald. Merkteken op het vliegwiel en merkteken op de nokkenas staan perfect in lijn.
Wat zou dat kunnen zijn? Het lijkt alsof de ontsteking te laat staat, maar volgens mij kan je daar niks aan doen.
Wat nu?
OJ
Wat is dit nou weer? Opgelost!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Contacteer:
Zo te horen, een te arm mengsel. Deo-test of iets met de carburateur. Motor heeft toch een tijd stilgestaan? Geen roestvorming in de tank, vuil filter oude benzine...ehmmm
Assumption is the mother of all fuck ups
Idd een arm mengsel. Geef eens een tik met de achterkant van een schroevendraaier tegen de vlotterbakjes. Namelijk best kans dat een vlotternaald ff klemt. En anders je reserveset van de plank halen. Ook valse lucht kan trouwens het mengsel arm maken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Ja, dit weekend de carbs maar eens uit elkaar halen en doorblazen. Anders mijn reserveset erop zetten
Ik wil dat ding toch wel weer aan de praat hebben.
OJ
Ik wil dat ding toch wel weer aan de praat hebben.
OJ
It's alive again! Reservesetje did the trick. Monteren en in één keer starten en meteen mooi lopen!
Bedankt ouwe reus voor het reviseren
Zo, nu nog een nieuwe tank op mijn Yamaha en al het rolling stock doet het weer.
OJ
Bedankt ouwe reus voor het reviseren
Zo, nu nog een nieuwe tank op mijn Yamaha en al het rolling stock doet het weer.
OJ
Voor de liefhebbers: naar idee van Renee heb ik dat paddenstoeletje van de nak spanner dikker gemaakt. Gewoon met een vijl en een stuk rond van een oude tafel
2 mm gaatje voor de paspen zodat hij niet meer weg kan en weer monteren. Deze is 4 mm dikker dan het origineel. Daarmee staat mijn NAK weer zo strak als een jonge vent...
OJ
2 mm gaatje voor de paspen zodat hij niet meer weg kan en weer monteren. Deze is 4 mm dikker dan het origineel. Daarmee staat mijn NAK weer zo strak als een jonge vent...
OJ
Heb het nu een paar keer gelezen maar uhhhhhhh.....DR-Big schreef:.. heb ik dat paddenstoeletje van de nak spanner dikker gemaakt. Gewoon met een vijl en een tafelpoot..... .
Maar hij rijdt en dat is het voornaamste. Kunnen we je naam noteren voor de "Ardennen op herhalingrit 2018 " ?
En wanneer is de herhalingsrit?
OJ
OJ
Paddestoel: dat ding recht, naast de borgring
Moe'k ook maar eens doen, want door compressietruc is mijn NAK al bij nieuwe montage aardig wat millimeters kwijt
OJ, mooi dat je weer de weg of het pad op kan
Moe'k ook maar eens doen, want door compressietruc is mijn NAK al bij nieuwe montage aardig wat millimeters kwijt
OJ, mooi dat je weer de weg of het pad op kan
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Dit ding dus. die heb ik nagemaakt, maar dan dikker. Het is zeg maar de ' eikel' op die spanner...
Op 01 01 2018 starten we weer dat programma van Rudi.DR-Big schreef:En wanneer is de herhalingsrit?
OJ
Mocht je een een familielid / vriend / kennis / vage bekende / hobo weten die een huisje / caravan / stukje land in de Ardennen heeft staan doe hem / haar vast vragen of we dat mogen huren voor een weekend.
Mooi dat ie het weer doet OJ. Jammer dat die alu drukplaatjes in cyberspace zijn beland. Van de winter schaf ik een draaibank(je) aan dus kan die drukplaatjes voor de liefhebbers wel ff maken, alleen..........posten zal wat duurder zijn want er gaat NIX meer zonder tracen de deur uit.
Fijne zondag.
R
Fijne zondag.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ik had alle maten al genomen voor een collega met draaibank. Toen bedacht ik me dat ik het net zo goed zelf kan proberen. Met een vijl Heb er een paar gemaakt om te oefenen. Deze was de beste.
OJ
OJ