Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Edwin
Contacteer:

Het zijn flinke "risers" En? heb je nu minder last van trillingen, merk je er iets van?
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist

Daar zou ook een fat bar in kunnen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

Edwin schreef:En? heb je nu minder last van trillingen, merk je er iets van?
Heb nog niet kunnen rijden. Kreeg het blok niet aan de praat.
Accu heeft uren staan laden en is nu aan het druppelen.
Hopelijk morgen meer....

Update 8/10:
BIG start helemaal niet meer. Normaal starten en lopen.
Aangezien er de laatste vreemde dingen in de parkeerkelder gebeuren, zou het mij niet verbazen dat....
Nu geen zin om alles na te lopen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki

Balen! doet ie t al weer?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Edwin
Contacteer:

Stuur los gehad, misschien wat stress op de elektrische draadjes, dodemansknop, koppelingsbeveiliging?
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus

Edwin schreef: misschien wat stress op de elektrische draadjes...
Jij gaat door voor de koelkast.........
Weet je ook wáár precies, want kom er niet achter
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
de antrapper

Ik had een bos draad uit het contactslot,met een breuk
Kabels met de feun een beetje warm maken en dan draadje voor draadje uitelkaar proberen te trekken met gepast geweld,
Met je vingers dus, de draad met de breuk geeft mee en wordt langer. In 10 min draadbreuk gevonden.
En een beetje geluk moet je hebben.
Laatst gewijzigd door de antrapper op ma okt 30, 2017 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

Ouwe Reus schreef:
Edwin schreef: misschien wat stress op de elektrische draadjes...
Jij gaat door voor de koelkast.........
Weet je ook wáár precies, want kom er niet achter
Als je koppelingsbeveiliging er nog op zit die ff doorverbinden.
Mare gaat je startmotor wel rond of gebeurd er niks?
Ouwe Reus

Met de startmotor was (is) niets aan de hand, had ik idd niet duidelijk aangegeven. Blok werd gewoon op toeren gebracht, maar geen enkele klap. Met doorstarten (handmatige decomp), rook ik wel een benzinelucht uit de uitlaatdempers komen. Had ooit startproblemen door de hoge compressie, dus autoaccu erbij gehaald. Nog niet starten. Was van plan om eerst de stator en bobines door te meten, maar toch eerst maar eens de de risers verwijderd. Boem, direct lopen :?

Edwin had ws gelijk, ergens een draadje wat zit tegen te werken.
Advies van Hans nog niet volledig opgevolgd. Toen de motor weer liep, wel aan de kabels zitten rommelen en trekken, maar motor bleef gewoon mooi lopen. Snap er geen zak van. Beveiliging in de koppeling heb ik jaren terug al onklaar gemaakt :wink:. Intussen twee ritten gemaakt met de stuur op standaard hoogte, en geen enkel probleem gehad. Althans, niet met de motor :lol:

De risers moeten terug want die peperdure dingen heb ik niet voor de sier gekocht. Heb de nodige restanten kabelboom bij elkaar gesprokkeld waarmee ik de standaard bedrading ga verlengen. Kijk ik gelijk of er ergens een kabelbreuk is op de manier die Hans voorstelt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
frankn

Ouwe Reus schreef:Met de startmotor was (is) niets aan de hand, had ik idd niet duidelijk aangegeven. Blok werd gewoon op toeren gebracht, maar geen enkele klap. Met doorstarten (handmatige decomp), rook ik wel een benzinelucht uit de uitlaatdempers komen. Had ooit startproblemen door de hoge compressie, dus autoaccu erbij gehaald. Nog niet starten. Was van plan om eerst de stator en bobines door te meten, maar toch eerst maar eens de de risers verwijderd. Boem, direct lopen :?

Edwin had ws gelijk, ergens een draadje wat zit tegen te werken.
Advies van Hans nog niet volledig opgevolgd. Toen de motor weer liep, wel aan de kabels zitten rommelen en trekken, maar motor bleef gewoon mooi lopen. Snap er geen zak van. Beveiliging in de koppeling heb ik jaren terug al onklaar gemaakt :wink:. Intussen twee ritten gemaakt met de stuur op standaard hoogte, en geen enkel probleem gehad. Althans, niet met de motor :lol:

De risers moeten terug want die peperdure dingen heb ik niet voor de sier gekocht. Heb de nodige restanten kabelboom bij elkaar gesprokkeld waarmee ik de standaard bedrading ga verlengen. Kijk ik gelijk of er ergens een kabelbreuk is op de manier die Hans voorstelt.
Marco, ik ken het schema niet uit mijn hoofd, maar hoort er niet een massa via het stuur te lopen? Deze risers lijken mij geïsoleerd. Zomaar een idee.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki

Loopt geen massa door t stuur, heb een alu stuur en geen probleem.
Zou zelf de risers er weer op zetten, grote kans dat ie het nu gewoon wel weer blijft doen, als de kabels niet onder spanning stonden hoef je ze niet te verlengen als je motor t blijft doen met de risers er op.
MANUS-3000

Of misschien stond er wel iets onder spanning wat ergens een contact verbrak?
Hoeft niet eens direct een breuk te zijn.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
frankn

zappa.suzuki schreef:Loopt geen massa door t stuur, heb een alu stuur en geen probleem.
Aluminium geleid prima hoor, beter nog dan staal.
De risers zijn geïsoleerd.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus

Op zich goede suggestie Frank, had ik zelf niet aan gedacht. Even het elektrisch schema van Lars erbij gepakt...er loopt vanaf de beide stuurschakelaar wel een massa, maar netjes via de kabelboom en niet via het stuur. Aangezien ik al langer een klein elektrisch probleempje heb, ga ik de massa via het stuur wel direct nalopen. Het geval is namelijk, dat wanneer ik rem, mijn stadslicht gaat branden. Alles al eens nagezien, zelfs de duplo lampen uit het achterlicht eruit gehaald om verkeerde montage geheel uit te sluiten. Op zich geen probleem, want rij toch altijd met lichten aan. Maar ik irriteer mij er wel aan.
Zal voordat ik de stuurschakelaars terug monteer, de binnenboel nazien en het stuur isoleren met isolatietape.

Zappa, de draden zaten mij voor het mooie wel net te strak. Stuur op zich is ook al hoger dan standaard. Wilde even snel het effect van de demping uitproberen, maar moet er even wat meer tijd aan spenderen en het goed en betrouwbaar doen. Dus bepaalde kabels verlengen en/of omleggen, niet bepaald een leuke klus. Zag ook dat mijn voorvork poten nog wat zijn doorgestoken, en zal ik gelijk meenemen Wordt daarom nog spannend of ik nog meer leidingen/ kabels moet beetpakken. En één van de (dubbel uitgevoerde) gaskabels helemaal verwijderen, want die hangt er toch al heel lang voor spek en bonen bij sinds ik met de 36mm's rijd. Dus plannen zat, nou nog tijd vinden enzo.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Vandaag mn ketting en tandwielen vervangen, zat er al 3.5 jaar op dus dik over de 20.000km mn 2e voortandwiel was ook al een ninja ster dus tijd voor een nieuwe..
Nog nooit zo lang met een ketting gedaan, smeer hem met Teflonvet [en een DID ketting, gaan het langst mee bij mij]

Mn tool begaf het bij de laatste klink-pin, wel een handig ding en mn 2 sleutels dicht tegen elkaar zetten en met 2 handen beet pakken en vol knijpen was misschien iets te veel van het goede..

En koppelingskabel gesmeerd, trechtertje er omheen vouwen en olie er in :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
futurist

Kan je de pennetjes niet los kopen? Ik dacht van wel maar er zijn verschillende ponsen in de handel.
Op mijn weg fietsen haal ok ook wel 20000km met de kettingset. Met maar één voor tandwiel. Ik heb op al mijn weg fietsen scottoiler. Dat helpt ook.
Je hebt wel een flink rechtertje gemaakt. Ik gebruik eigenlijk alleen het rondgedraaide stukje eende plakband als trechter.

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Pennetje is niet kapot, heb de ketting gewoon doorgeslepen, is een rand afgebroken van de U.
Trechtertje had ik niet vol gegooid :wink:

Hoest met jouw?
futurist

zappa.suzuki schreef:
Hoest met jouw?
Ik mag deelnemen met een expirementeel onderzoek. De arts knapte bijna van enthousiastme dat ie mij als patiënt heeft gekregen. Hij hoopt volgend jaar te promoveren op het vakgebied van botinfecties. In Maastricht hebben ze één van de 4 machines in Europa die een PET MRI scan kan maken waarbij de uitslag van de optelsom PET + MRI niet 2 maar 3 is. Daar kan hij zekerheid krijgen waar de beestjes zich in mijn been verstoppen en daar zou een behandelplan uit kunnen komen. Op het moment gaat het redelijk, lopen en te lang zitten of liggen is flink pijnlijk maar met mijn vriendinnetjes Ibuprofen en Dafalgan is het uit te houden. Ik zit nu op 4 gr antibiotica per dag en dat moet omlaag want dat kan niet levenslang goed blijven gaan.

futurist

PS ik heb vertrouwen in de toekomst dat het wel goed gaat komen en anders pas ik een Dr aan voor rijden met alleen het linkse been..... Vorig jaar zei ik "in Maart zit ik weer op de motor" Gelukkig heb ik er niet bij gezegd welk jaar. dus Maart 2018
Laatst gewijzigd door futurist op wo okt 25, 2017 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

Er gaat steeds weer een deurtje open Cor, stap voor stap :mrgreen:
DR-Big
Contacteer:

futurist schreef:In Maastricht hebben ze één van de 4 machines in Europa die een PET MRI scan kan maken waarbij de uitslag van de optelsom PET + MRI niet 2 maar 3 is.
Mooi he? Das er een van ons. Dat ding is 7 Tesla... Enige in Nederland en inderdaad bijna de enige in Europa.

Hier mag je in :-)

Afbeelding

Er draaien enorme magneten met hoge snelheid om je heen, gekoeld tot supergeleiding met vloeibaar helium. Er knalt weleens een rolstoel of een schaar tegen zo'n ding. Krijg je er alleen af, als je hem stil zet. En dat duurt een paar uur. Zijn niet blij mee.
de antrapper

Ik lag in een "ouder"type voor een hersenscan ( en ja, ze hebben wel wat hersens gevonden, in nieuwstaat dat wel) maar ik had wel een hartslag
van 500 of zo. Ben niet claustrofobies of zo maar lag niet echt op mijn gemak :shock: met je kop in een klem . En dan ook nog Sick en Niemon op je
hoofdtelefoon, echt erg.
dhc6

Cor, neem je tijd om helemaal te herstellen.

Even iets heel anders waar ik iedereen voor wil waarschuwen en hoop dat jullie dit zoveel mogelijk verspreiden.

Als je iets heel simpels als een liesbreuk o.i.d. oploopt of hebt:

LAAT NOOIT EEN MATJE PLAATSEN.

Bij mij is dat in 2011 gebeurd en nu heb ik zoveel pijn/last dat ik niet meer kan reizen, laat staan motorrijden, kan dus niet meer werken tot er iets aan gedaan kan worden (???) wat meer risico's met zich mee brengt dan ik ooit had kunnen denken.

En ben niet de enige:

http://www.meshedup.eu/

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
de antrapper

Yep, hier de overbuurman, na 2 jaar klachten, staat op de rol voor een snijpartij. :evil:
DR-Big
Contacteer:

dhc6 schreef: Als je iets heel simpels als een liesbreuk o.i.d. oploopt of hebt:

Dat heb ik 2,5 jaar geleden laten doen, nergens last van gehad. Zou ook niet weten hoe je dat gat anders kan repareren.

OJ
zappa.suzuki

futurist schreef:
PS ik heb vertrouwen in de toekomst dat het wel goed gaat komen en anders pas ik een Dr aan voor rijden met alleen het linkse been..... Vorig jaar zei ik "in Maart zit ik weer op de motor" Gelukkig heb ik er niet bij gezegd welk jaar. dus Maart 2018
Ik hoop dat het sneller is en met 2 benen! Sterkte man!
dhc6 schreef:Cor, neem je tijd om helemaal te herstellen.

Even iets heel anders waar ik iedereen voor wil waarschuwen en hoop dat jullie dit zoveel mogelijk verspreiden.

Als je iets heel simpels als een liesbreuk o.i.d. oploopt of hebt:

Bij mij is dat in 2011 gebeurd en nu heb ik zoveel pijn/last dat ik niet meer kan reizen, laat staan motorrijden, kan dus niet meer werken tot er iets aan gedaan kan worden (???) wat meer risico's met zich mee brengt dan ik ooit had kunnen denken.

En ben niet de enige:

http://www.meshedup.eu/

R
WTF? wist dat je niet meer kon vliegen maar kan je nu ook al niet meer rijden? dat zou echt zuur zijn!
Plaats reactie