Ik heb n Drz 400 uit 2001, deze heeft lang stilgestaan,ik heb m weer aan de praat, maar nadat ik koelvloeistof had bijgevuld kwam deze er tijdens het stationair draaien aan de linkerkant van de cilinder weer uit.Er zit daar een klein gaatje .
De motor is uitgegaan en heb m niet meer aan de gang gekregen, wat kan dit zijn?
Suzuki Drz-s 400
Moderator: ghulst
Vermoedelijk zit er daar een 'inspectiegaatje'. De aandrijving van de waterpomp gaat via een asje uit de motor naar de waterkamer. Er zitten dus 2 keerringen op dat asje; eentje voor het binnenhouden van de olie en een andere voor het binnenhouden van het water.
In de scheidingskamer tussen die twee hebben ze een inspectiegaatje bedacht; óf er komt olie uit óf water, beiden een signaal dat het foute boel is.
Het minst erge van de twee is dat er koelvloeistof uit loopt; gewoon ff een keerringetje bij je Suzuki dealer bestellen. Bij mijn GasGas heb ik het een keertje zelf vervangen en dat ging prima, maar die was wellicht ietsje makkeijker te bereiken dan die van jouw DRZ. Vraag ff bij Hoelio of Ronald van Overveld Parts hoe het precies zit?
In de scheidingskamer tussen die twee hebben ze een inspectiegaatje bedacht; óf er komt olie uit óf water, beiden een signaal dat het foute boel is.
Het minst erge van de twee is dat er koelvloeistof uit loopt; gewoon ff een keerringetje bij je Suzuki dealer bestellen. Bij mijn GasGas heb ik het een keertje zelf vervangen en dat ging prima, maar die was wellicht ietsje makkeijker te bereiken dan die van jouw DRZ. Vraag ff bij Hoelio of Ronald van Overveld Parts hoe het precies zit?
maar nooooooooooit het gaatje dichtmaken !!! mocht de keerring van de waterzijde lek raken , dan loopt het koelwater je carter in , wat motorschade kan betekenen.
niet aan de praat krijgen van een motor die lang stil stond is vaak een kwestie van de carburateur GOED schoonmaken . (binnenkant uiteraard)
niet aan de praat krijgen van een motor die lang stil stond is vaak een kwestie van de carburateur GOED schoonmaken . (binnenkant uiteraard)
4 strokes only !!
Wat ik wel eens doe is met een klein tapje er een bronzen aansluitinkje in tappen zodat ik er een doorzichtig slangetje op kan aansluiten, dan heb ik twee vliegen in één klap:
1) door het slangetje wat langer te maken en naar boven toe leiden, komt er geen vuil of stof meer in die opening
2) mocht die keerring om wat voor reden dan ook vloeistof gaan doorzweten, dan kan je in het slangetje mooi zien hoeveel dat is en of het té hard lekt; dan ingrijpen en vervangen.
1) door het slangetje wat langer te maken en naar boven toe leiden, komt er geen vuil of stof meer in die opening
2) mocht die keerring om wat voor reden dan ook vloeistof gaan doorzweten, dan kan je in het slangetje mooi zien hoeveel dat is en of het té hard lekt; dan ingrijpen en vervangen.