Mag weg voor weinig
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Achteras SR42 €5
Progressieve voorvorkveren incl bussen SR42 €10
Koppelingskorf SR42 uit het Monster €15
Spanningsregelaar/ gelijkrichter €10
Rubbers luchtfilter SR43 €5
Luchtfilterbehuizing SR43, aansluiting verdient aandacht €0
Dekseltjes klepdeksel, gespoten met engine paint zilver €7,50/set
Pakkingen vlotterbakjes nieuw €3,50/stuk
NAKS €10
stationair mengselschroefjes nieuw €5/stuk
Aanzuigbuis buis dikwandig aluminium voor 100mm luchtfilter nieuw €20
Lufi kleppendeksel €5
Verder nog :
- Nokkenas met bijbehorende tuimelaars
- Cilinderkop klaar voor montage
- Cilinder met eerste zuiger
- K&N luchtfilter upgrade
- 36mm carburateurs
- stator SR43 met uitstekende meetwaarden
Ben ruimte aan het maken, dus bij interesse asap ophalen.
Binnenkort zal ik nog eens wat andere onderdelen boven de grond toveren.
Progressieve voorvorkveren incl bussen SR42 €10
Koppelingskorf SR42 uit het Monster €15
Spanningsregelaar/ gelijkrichter €10
Rubbers luchtfilter SR43 €5
Luchtfilterbehuizing SR43, aansluiting verdient aandacht €0
Dekseltjes klepdeksel, gespoten met engine paint zilver €7,50/set
Pakkingen vlotterbakjes nieuw €3,50/stuk
NAKS €10
stationair mengselschroefjes nieuw €5/stuk
Aanzuigbuis buis dikwandig aluminium voor 100mm luchtfilter nieuw €20
Lufi kleppendeksel €5
Verder nog :
- Nokkenas met bijbehorende tuimelaars
- Cilinderkop klaar voor montage
- Cilinder met eerste zuiger
- K&N luchtfilter upgrade
- 36mm carburateurs
- stator SR43 met uitstekende meetwaarden
Ben ruimte aan het maken, dus bij interesse asap ophalen.
Binnenkort zal ik nog eens wat andere onderdelen boven de grond toveren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Heren, niet zo snel.
Nu ben ik gewoon een beetje aan het opruimen. Ik geeft toe: de laatste tijd weinig aandacht voor de BIG. En dat er ooit een Adventure van een of ander merk zal komen, sluit ik zeker niet uit. Op dit moment echter weinig concrete plannen om de BIG in te ruilen voor een ander speeltje.
Laat onverlet dat alles een prijs heeft en mocht iemand vreselijk veel interesse hebben in de minst en daardoor tevens de meest originele BIG van het land, dan staat het vrij om een voorstel te doen .
Nu ben ik gewoon een beetje aan het opruimen. Ik geeft toe: de laatste tijd weinig aandacht voor de BIG. En dat er ooit een Adventure van een of ander merk zal komen, sluit ik zeker niet uit. Op dit moment echter weinig concrete plannen om de BIG in te ruilen voor een ander speeltje.
Laat onverlet dat alles een prijs heeft en mocht iemand vreselijk veel interesse hebben in de minst en daardoor tevens de meest originele BIG van het land, dan staat het vrij om een voorstel te doen .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Denk dat Leo toch wel een beetje gelijk heeft.
Dit weekend eens goed nagedacht en ik denk dat mijn (toenemende) schouderklachten grotendeels veroorzaakt worden door de geweldige klappen van de BIG in combinatie met het feit dat ik altijd vol in de wind rij met mijn lengte (met name op de snelweg).
Ga mij de komende tijd eens verdiepen in meercilinders met een fatsoenlijk bescherming tegen rijwind
In de tussentijd: hier een plaatje van de BIG welke eerdaags beschikbaar zou kunnen komen.
Zit een (aantoonbaar) gereviseerd blok onder. Is op diverse manieren gekieteld en loopt erg mooi.
Zeer goed onderhouden. Natuurlijk wel voorzien van gebruikssporen. Staat droog gestald in een parkeergarage
Heb je nu al interesse, stuur mij maar een PB.
Dit weekend eens goed nagedacht en ik denk dat mijn (toenemende) schouderklachten grotendeels veroorzaakt worden door de geweldige klappen van de BIG in combinatie met het feit dat ik altijd vol in de wind rij met mijn lengte (met name op de snelweg).
Ga mij de komende tijd eens verdiepen in meercilinders met een fatsoenlijk bescherming tegen rijwind
In de tussentijd: hier een plaatje van de BIG welke eerdaags beschikbaar zou kunnen komen.
Zit een (aantoonbaar) gereviseerd blok onder. Is op diverse manieren gekieteld en loopt erg mooi.
Zeer goed onderhouden. Natuurlijk wel voorzien van gebruikssporen. Staat droog gestald in een parkeergarage
Heb je nu al interesse, stuur mij maar een PB.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Heb nog een set stuurklemmen liggen van een SR42, die zitten normaal met een rubberen prop in de kroonplaat gemonteerd.
De stuurklemmen van een SR43 zijn aangegoten op de kroonplaat, dus zonder rubberen prop. Per definitie worden er bij een SR43 dus meer trillingen in het stuur doorgegeven dan bij een SR42/41. Misschien is dat wel een deel van mijn probleem.
Daarom een set "Dual Sport Anti-Vibration Pivoting Riser" besteld. Even slikken, maar goedkoper dan een andere brommer.
Oh ja, de SR42 stuurklemmen mogen compleet voor nop weg.
De stuurklemmen van een SR43 zijn aangegoten op de kroonplaat, dus zonder rubberen prop. Per definitie worden er bij een SR43 dus meer trillingen in het stuur doorgegeven dan bij een SR42/41. Misschien is dat wel een deel van mijn probleem.
Daarom een set "Dual Sport Anti-Vibration Pivoting Riser" besteld. Even slikken, maar goedkoper dan een andere brommer.
Oh ja, de SR42 stuurklemmen mogen compleet voor nop weg.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je hebt last van je schouders? en je denkt dat het van je Big komt? Rij je daar elke dag lang op?
Als je er maar af en toe op rijd lijkt het me stug, de Big trilt normaal niet zo erg, doet ie dat wel check dan of je blok wel goed vast zit, als de bouten los zitten gaat ie wel trillen.
Zitten ze vast en trilt nog te veel inbusbout recht op de voorpoot bij de vooras los, inveren zonder de voorrem te gebruiken en inbus weer vast zodat de poten spannings vrij zijn, trilt ie nog de banden zachter, helpt dat niet hier langs komen..
Maar lijkt me ergens stug dat je last hebt van je Big...........
Als je er maar af en toe op rijd lijkt het me stug, de Big trilt normaal niet zo erg, doet ie dat wel check dan of je blok wel goed vast zit, als de bouten los zitten gaat ie wel trillen.
Zitten ze vast en trilt nog te veel inbusbout recht op de voorpoot bij de vooras los, inveren zonder de voorrem te gebruiken en inbus weer vast zodat de poten spannings vrij zijn, trilt ie nog de banden zachter, helpt dat niet hier langs komen..
Maar lijkt me ergens stug dat je last hebt van je Big...........
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hey Zappa, BIG blijft gewoon staan als 'ie stationair staat te draaien en ook tijdens het rijden nauwelijks trillingen merkbaar. Gevoelsmatig geen enkele onbalans. Maar goed, sinds ik een soort van kinderdagverblijf boven mijn woning heb met rennende klotekoters, zit mijn woning ook vol met scheuren. Kleine oorzaken kunnen uiteindelijk grote gevolgen hebben onder invloed van tijd.
Als ik met de BIG lang de snelweg opduik en stevig doorrijd, zeker met tegenwind heb heb ik weken last van mijn re schouder. Gevolg is een ontsteking die de hele dag door zeurt. Chronische slijmbeursontsteking? Dan rijd ik dus weken niet meer, maar heb er ook tijdens mijn werk erg last van. En soms voel ik lang na het rijden, in de onderarmen ook nog een soort natrilling. Een stukje door de polder knallen met normale snelheden, dan heb ik nergens last van. En een dagje op het slechte pad levert mij ook geen problemen op (BIG of GasGas). Zoek maar eens op het machtige internet, ik ben niet de enige met problemen met de re schouder. Kom je ook problemen tegen als "Arm pump" en dergelijke. Ik probeer nu met trainen van rug en schouders de conditie op te krikken, zo losjes mogelijk op de BIG te rijden en door aanpassen van de BIG de belasting op zich te verlagen. Geloof niet dat de wind een invloed heeft op de klachten, maar als proef ook het windscherm voorzien van een opzetspoiler. En voor het rijden op lange stukken ben in aan het experimenteren met twee soorten "cruise control". En dus binnenkort een paar trillingsdempers tussen kroonplaat en stuur. De originele stuureinden zijn vervangen door de bevestiging van de handguards.
Zal morgen eens de bouten nalopen van blok en voorvork. Bedankt voor het meedenken.
Als ik met de BIG lang de snelweg opduik en stevig doorrijd, zeker met tegenwind heb heb ik weken last van mijn re schouder. Gevolg is een ontsteking die de hele dag door zeurt. Chronische slijmbeursontsteking? Dan rijd ik dus weken niet meer, maar heb er ook tijdens mijn werk erg last van. En soms voel ik lang na het rijden, in de onderarmen ook nog een soort natrilling. Een stukje door de polder knallen met normale snelheden, dan heb ik nergens last van. En een dagje op het slechte pad levert mij ook geen problemen op (BIG of GasGas). Zoek maar eens op het machtige internet, ik ben niet de enige met problemen met de re schouder. Kom je ook problemen tegen als "Arm pump" en dergelijke. Ik probeer nu met trainen van rug en schouders de conditie op te krikken, zo losjes mogelijk op de BIG te rijden en door aanpassen van de BIG de belasting op zich te verlagen. Geloof niet dat de wind een invloed heeft op de klachten, maar als proef ook het windscherm voorzien van een opzetspoiler. En voor het rijden op lange stukken ben in aan het experimenteren met twee soorten "cruise control". En dus binnenkort een paar trillingsdempers tussen kroonplaat en stuur. De originele stuureinden zijn vervangen door de bevestiging van de handguards.
Zal morgen eens de bouten nalopen van blok en voorvork. Bedankt voor het meedenken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Dit soort klachten kunnen voorkomen bij:
Je schouders optrekken bij het statisch rijden van lange stukken, gespannen dus. Je hebt het zelf niet in de gaten totdat het pijn gaat doen. Het kan komen doordat het stuur te hoog/laag...te ver naar voren of achteren staat. Dit wordt onbewust gecorrigeerd door de schouders bijv. omhoog te trekken. Ik betrap mezelf er ook op, en meestal pas als het zeer gaat doen.
Ik zou daar eens aandacht aan besteden.
Je schouders optrekken bij het statisch rijden van lange stukken, gespannen dus. Je hebt het zelf niet in de gaten totdat het pijn gaat doen. Het kan komen doordat het stuur te hoog/laag...te ver naar voren of achteren staat. Dit wordt onbewust gecorrigeerd door de schouders bijv. omhoog te trekken. Ik betrap mezelf er ook op, en meestal pas als het zeer gaat doen.
Ik zou daar eens aandacht aan besteden.
Assumption is the mother of all fuck ups
Denk juist van wel bij langdurig snelweg gebruik.Ouwe Reus schreef:... Geloof niet dat de wind een invloed heeft op de klachten...
Zeker bij jou steekt er nogal wat van je bovenlichaam in de wind.
Stuurschermpje voor 25 euro van marktplaats als test en je weet het.
Denk dat een andere BIG rijder mij voor is geweest
Heb er vrijdag zo'n opzet-spoiler op geschroefd welke verstelbare is in hoek en hoogte.
Laat ik dat eerst maar eens proberen al vind ik het géén porum.
Heb er vrijdag zo'n opzet-spoiler op geschroefd welke verstelbare is in hoek en hoogte.
Laat ik dat eerst maar eens proberen al vind ik het géén porum.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Het lijkt mij dat je last hebt van "Frozen schoulder".
Ff googlen, is een vervelende aandoening die veel fysio behoeft. Dat kan komen van de "geforceerde" zithouding.
Je lichaam gaat corrigeren en dat deel/houding van de schouder die daar last van heeft proberen niet te gebruiken met als gevolg een frozen schoulder.
futurist
Ff googlen, is een vervelende aandoening die veel fysio behoeft. Dat kan komen van de "geforceerde" zithouding.
Je lichaam gaat corrigeren en dat deel/houding van de schouder die daar last van heeft proberen niet te gebruiken met als gevolg een frozen schoulder.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Iig gewoon eens langs een dokter gaan, klinkt misschien heel vreemd
Big Bigger Tiger en weer Big
Zeker vreemd, denk dat stoppen en naar binnen gaan beter werkt.de antrapper schreef:Iig gewoon eens langs een dokter gaan, klinkt misschien heel vreemd
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Langs is het begin, en dan langzaam opbouwen, even stoppen voor de deur, dan iets langer enz.
Big Bigger Tiger en weer Big
Klinkt niet vreemd. Heb ik ook al een paar keer gedaan. Los van pijnstillers die ik gebruik, ben ik thuis aan het roeien geslagen op doktersadvies.de antrapper schreef:Iig gewoon eens langs een dokter gaan, klinkt misschien heel vreemd
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik loop over "grip puppies" na te denken ( met mijn kolenschuppen en lucifer handvatten ) en las nog iets wat ik er dan gratis bij krijg.
As simple as effective: the “Grip Puppies“ are designed for you motorcycle handles. They can be easily pulled over the standard handles, without the need to be removed or treated. The material is soft, absolutely comfortable, slip-resistant and lies perfectly in the hand. Vibrations of the handlebar are significantly reduced and due to the larger circumference are the handles more comfortable. The material retains its consistency, even in long terms.
The facts:
Material thickness 38 mm.
Length 12,7 cm.
Suitable for a handle circumference from 3,17 cm to 3,68 cm.
The Length is shortable.
Can also be used with heated grips.
Reduced vibrations.
No removal of the original handles necessary.
Perfect comfort.
Very good grip comfort.
As simple as effective: the “Grip Puppies“ are designed for you motorcycle handles. They can be easily pulled over the standard handles, without the need to be removed or treated. The material is soft, absolutely comfortable, slip-resistant and lies perfectly in the hand. Vibrations of the handlebar are significantly reduced and due to the larger circumference are the handles more comfortable. The material retains its consistency, even in long terms.
The facts:
Material thickness 38 mm.
Length 12,7 cm.
Suitable for a handle circumference from 3,17 cm to 3,68 cm.
The Length is shortable.
Can also be used with heated grips.
Reduced vibrations.
No removal of the original handles necessary.
Perfect comfort.
Very good grip comfort.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ouwe Reus schreef:Klinkt niet vreemd. Heb ik ook al een paar keer gedaan. Los van pijnstillers die ik gebruik, ben ik thuis aan het roeien geslagen op doktersadvies.de antrapper schreef:Iig gewoon eens langs een dokter gaan, klinkt misschien heel vreemd
Ik bedoel meer een fysio of zo, die heeft verstand van houding, en dat je huisarts je met een doosje pillen wegstuurd lijkt
een beetje symptoom bestrijding . Ik denk , gewoon even doorzeuren bij de dokter
Big Bigger Tiger en weer Big
Ja dat lijkt me een goed idee. Sinds ik nu ook in Nederland aan het dokteren ben, ben ik er achter gekomen dat er bij de huisarts (en huisartsenposten (nog zo'n lekker duur Nederlands verzekerings bijvverschijnsel)) in Nl vooral bezuinigd wordt. Het lijkt wel of er een persoon van bv CZ stiekum in de hoek staat mee te kijken dat ie maar niet te veel doorverwijzing doet die geld kost. Ik hoorde mijn dochter daar ook al over klagen en ik heb hetzelfde gevoel. Zeuren, zelfs mopperen zorgt alleen voor doorverwijzingde antrapper schreef:Ouwe Reus schreef:Ik bedoel meer een fysio of zo, die heeft verstand van houding, en dat je huisarts je met een doosje pillen wegstuurd lijktde antrapper schreef:Iig gewoon eens langs een dokter gaan, klinkt misschien heel vreemd
een beetje symptoom bestrijding . Ik denk , gewoon even doorzeuren bij de dokter
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Wéér zo'n draadje wat een hele andere kant op gaat dan verwacht, haha.
Fysio heb ik ook gehad hoor, maar dat vond ik nix. Toen ik mijn schoudergebied zelf ging trainen bleek dat meer effect te hebben dan de fysio. Daarom zelf de stekker uit de fysio getrokken . En JoeTjoep barst van de oefeningen welke je zelf kan proberen en het effect merk je vlot.
Maar om de zoveel tijd zit het wat tegen en dan moeten er wat pijnstillers tegenaan worden gegooid.
Gaat nu vrij goed eigenlijk. Neemt niet weg dat ik zoekende ben naar de "trigger" waardoor de klachten terugkomen.
Fysio heb ik ook gehad hoor, maar dat vond ik nix. Toen ik mijn schoudergebied zelf ging trainen bleek dat meer effect te hebben dan de fysio. Daarom zelf de stekker uit de fysio getrokken . En JoeTjoep barst van de oefeningen welke je zelf kan proberen en het effect merk je vlot.
Maar om de zoveel tijd zit het wat tegen en dan moeten er wat pijnstillers tegenaan worden gegooid.
Gaat nu vrij goed eigenlijk. Neemt niet weg dat ik zoekende ben naar de "trigger" waardoor de klachten terugkomen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Niemand die de koppeling wil hebben? Hier wat plaatjes.
Komt uit het geslachte Monster van Gekke Menno, dus koppeling is heeft heel wat wheelies voor z'n kiezen gehad.
Als de koppeling er eind komende maand nog ligt, gaat ie naar de stort
Komt uit het geslachte Monster van Gekke Menno, dus koppeling is heeft heel wat wheelies voor z'n kiezen gehad.
Als de koppeling er eind komende maand nog ligt, gaat ie naar de stort
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do sep 28, 2017 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.