Apps

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Edwin
Contacteer:

OsMoDroid

Dit is een app die ik al een tijdje gebruik. Vroeger zat die verwerkt in OsMand (zeer mooie navigatie met erg veel mogelijkheden) als plug in, maar sinds een tijdje is het een aparte app geworden.

Met deze app kan je o.a. een GPS track opnemen, of je kan andere mensen zien rijden die aangesloten zijn bij een groep. Stel dat je alleen gaat rijden (off-road) en je krijg pech of je bent gevallen in het bos...dan zal je gemakkelijk getraceerd kunnen worden met deze app. Ik zet thuis mijn computer aan, en iedereen thuis ziet mij rijden en waar ik ben. Niet dat dat altijd nodig is, maar soms kan dat handig zijn. Uiteraard werkt dit alleen als je de app aanzet. Of je spreek af met een elkaar op een bepaald punt in NL of zoals binnenkort in België. Dan kan je via de app elkaar zien rijden en zo te weten komen of iedereen op weg is.

Ook kan je inloggen op je computer op https://osmo.mobi Op deze site kan je onder andere tracks delen met elkaar, chatten enz, ziet er mooi uit allemaal.

Misschien eens leuk om te proberen. App is in zowel voor Android als iOS te downloaden.

Voor diegene die het eens willen proberen heb ik een groep aangemaakt (DR BIG):

Zet OsMoDroid op je mobiel. In het menu naar Tracker en naar Authorization om je aan te melden. Hierna ga je in het menu naar Groups en vul daar bij Join the group het volgende ID nummer in: htuzaolmiskcymld en voer een Nick in.

That's it, de rest mag je zelf uitproberen.
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist

:angel: :angel: :angel:

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

Leuk idee, zal thuis meteen eens gaan prutsen, idd ik ben best wel vaak alleen op pad. Handig :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist

de antrapper schreef:Leuk idee, zal thuis meteen eens gaan prutsen, idd ik ben best wel vaak alleen op pad. Handig :mrgreen:
Zit er vanwege jouw job geen chip in je ..... gestoken? :D

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Hans, dan kan je niet meer zeggen thuis dat je "een rondje" bent doen als je stipje op 1 plek blijft stilstaan bij de plaatselijke....
Edwin
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
de antrapper

Maar dan kan ik mijn telefoon wel ff aan de buurman meegeven als hij een rondje gaat rijden :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus

Edwin schreef:dan zal je gemakkelijk getraceerd kunnen worden met deze app.
Klinkt goed. Als ik in de file sta, hoef ik niet meer te SMS'en.
Maar deze gozer heeft natuurlijk geen databundel, dus ik blijf onnavolgbaar :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Edwin
Contacteer:

D'er zijn hier nog veel mensen zonder databundel merk ik hahaha. OsMoDroid verbruikt amper iets. Vandaag een uur "live" geweest, en kostte 0.75 mb. Live monitoring is 1 van mogelijkheden van deze app, maar je kan ook heel makkelijk tracks opslaan en eventueel delen met anderen geïnteresseerden. Er is geen zak te beleven op tv dus best leuk om te kijken wat je met deze app kan doen. Bekijk dan gelijk eens Osmand als je niets te doen hebt. Ben je uren zoet mee :lol:

:toost:
Plaats reactie