Hoe kom ik er achter uit welk bouwjaarn mijn CR125 is?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik heb dus mijn crtje maar nou moet ie ergens uit '87 '88 '89 zijn maar veel spullen verschillen aardig zoals: zuigers, lagers, kappen, enzenzv.Maar hoe weet ik nou welk bouwjaar hij is?

Mzls Rico
Go BIG or go home ...
dvanleur
Berichten: 57
Lid geworden op: za jun 14, 2003 14:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Als het goed is kun je dit in de velg van het voorwiel vinden, en hier moet 1 jaar bij optellen, en staan vaak een x aantal getallen, maar meestal kun je het bouwjaar er wel uithalen :!:

Als er niet uitkomt kun je misschien de gegevens uit je velg hier plaatsen :!:
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

plaats ff een fotootje als je wil .. ik heb hondaatjes van verschillende bouwjaren gehad , misschien kan ik het voor je zien :roll:
4 strokes only !!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Bij een honda is het bouwjaar in het framenummer verwerkt.
Kijk eens naar het zesde cijfer van achter.
Als hier bv een 8 staat dan is ie van 1988 of een 9 = 1989
Een 125cc uit '87 en '88 zijn rood-oranje en een 125cc uit '89 is vuuurrood.
'87+'88 is hetzelfde model en een'89 is totaal anders.
Bij een 250cc is een '88 al een heel ander model dan een '87.
Meestal staat het idd ook in de velgen , maar die kunnen ook verwisseld zijn. Als er bv 1987 in de velgen staat dan heb je een 1988 ( altijd een jaar bijtellen )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

In de velgen zal nooit het volledige bouwjaar staan maar meestal de maand en het jaartal en wel op deze manier: bijv 08 87, wat duidt op een motor (of velg tenminste) van 88. In sommige plastiekdelen wordt dikwijls ook een ronde stempel gezet met in het midden het bouwjaar van het onderdeel en in een buitenste cirkeltje, in twaalf segmentjes verdeeld, is dan de maand aangestipt. Ook hier geldt dezelfde regel als bij de velg: één jaartje bijtellen dus.
j.h
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jan 09, 2004 20:40
Locatie: vlaardingen

Kijk naar het framenummer
1986 begint met GC7
1987 HC8
1988 JM9
1989 KM0
..::Rico::..
Berichten: 140
Lid geworden op: wo jan 14, 2004 11:09
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Hey Zandvreters :wink:

Ik heb een arvartar en hij is dus oranje.Ik zal binnenkort is ff naar 't frame en de velgen gaan kijken.IK gok dus ook op '87 want dat lijkt 't meestn op wat julie zeggen.

Allemaal heel erg bedankt

Mzls Rico
Go BIG or go home ...
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Als het een '87 is dan moet je een schijfrem in het achterwiel hebben.( is bij een 250cc en 500cc van '87 in ieder geval wel)
Bij een '86 is het nog een trommelrem.( achter )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

ad f. schreef:Als het een '87 is dan moet je een schijfrem in het achterwiel hebben.( is bij een 250cc en 500cc van '87 in ieder geval wel)
Bij een '86 is het nog een trommelrem.( achter )
Nu je het zegt, dit is juist, ik weet nog dat Honda toen net iets achterliep (op dat gebied dan) op de andere merken. Zelfs de Maico's van ' 86 hadden al een schijfrem achteraan. :wink:
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

http://w1.548.telia.com/~u54804811/bildertext.htm

daar staan alle modellen wel op , kan je gewoon het uiterlijk vergelijken :lol:
Gast

als er 87 in de velg staat dan is het ook 87. Niet een jaar er bij optellen. De verkoopdatum is namelijk niet de productiedatum lijkt mij.


Zo te zien is jouw honda van 87. Is een uitvoering met gouden velgen.
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

Anonymous schreef:als er 87 in de velg staat dan is het ook 87. Niet een jaar er bij optellen. De verkoopdatum is namelijk niet de productiedatum lijkt mij.


Zo te zien is jouw honda van 87. Is een uitvoering met gouden velgen.
Als er in de velgen staat 10 87, dan is het wel degelijk het model 87, hé. Je denkt toch niet dat ze in oktober 87 nog nieuwe moto's gaan assembleren??
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

Anonymous schreef:
als er 87 in de velg staat dan is het ook 87. Niet een jaar er bij optellen. De verkoopdatum is namelijk niet de productiedatum lijkt mij.


Je moet er dus wel een jaar bij optellen, tegenwoordig weet je het toch niet meer bij sommige motoren (ktm, yamaha) die worden standaard met excel velgen afgeleverd en dan kan het zelfs voorkomen dat je er 2 jaar bij moet optellen :? raar maar waar! een teammaat van mij die heeft een ktm 125 model 2004 en die was afgeleverd met een voorvelg uit 2002 en de achtervelg uit 2003, dus zo zie je maar weer dat je niet altijd op de velgen moet vertrouwen, maar als je er een jaar bij opteld zit je meestal wel goed.
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Een maat van mij heeft dezelfde gehad, ook oranje met gouden velgen en trommelrem achter. Is een 86'er. 87 had een schijf achter. 88 werd donkerrood (plasicwerk). 89 had andere tank en radiateur. Deze radiateurkappen liepen aan de bovenzijde wat terug. Was toen echt helemaal gaaf. Iedereen kent de scenes nog wel uit Spijkerhoek dat die DirkJan ff zijn 89'er aantrapte en daar mee door de buurt joeg!! :P
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

mxrider#28 schreef: Je moet er dus wel een jaar bij optellen, tegenwoordig weet je het toch niet meer bij sommige motoren (ktm, yamaha) die worden standaard met excel velgen afgeleverd en dan kan het zelfs voorkomen dat je er 2 jaar bij moet optellen :? raar maar waar! een teammaat van mij die heeft een ktm 125 model 2004 en die was afgeleverd met een voorvelg uit 2002 en de achtervelg uit 2003, dus zo zie je maar weer dat je niet altijd op de velgen moet vertrouwen, maar als je er een jaar bij opteld zit je meestal wel goed.
Daarom dat ik ook al eerder aangaf dat je naar die stempels uit het plastiekwerk kan kijken om meer zekerheid te hebben.
gast

Kijk naar het framenummer
1986 begint met GC7
1987 HC8
1988 JM9
1989 KM0
wat is het begin van het frame nr van een cr 125 uit 92? ik twijfel ook aan mhet bouwjaar de 91 en 92 zien er exact het zelfde uit
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

op www.bikepics.com vind je ook alle fotos van alle brommers soms staat er geen foto bij
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Gast

Bij een 125 uit 91 moeten de laatste 8 cijfers beginnen met MM
Bij een 125 uit 92 met NM
gast

die van mij begint met HM en hij moet nochtans uit 91/92 komen
gast

uit welk jaar komt hij dan?
Gast

Lettercode HM komt in mijn boek niet voor.
Bel eens met motorcrossaad die verteld het je zo.
tel. 010-5216470
Plaats reactie