Joel Smets & Stteve zware blessure
Moderator: ghulst
Dat begint alweer lekker dit seizoen. Kanshebber op de wereldtitel Joel Smets ligt eruit voor de komende "tig" maanden.
www.joelsmets.be/Joel/FramesetJS/frames/FrSet.htm
Laatst gewijzigd door huskie op wo mar 03, 2004 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Als ik zijn dagboek lees van 17 februari 2004 ben ik toch wel jaloers op Joel. Hij heeft drie stellen kruisbanden! Voorste, achterste en "binnenste" kruisbanden.
Wij, normale stervelingen, moeten het doen met enkel voorste en achterste kruisbandjes ... en mediale ligamenten natuurlijk.
Wij, normale stervelingen, moeten het doen met enkel voorste en achterste kruisbandjes ... en mediale ligamenten natuurlijk.
-
- Contacteer:
Dit vraagt natuurlijk om opmerkingen over zijn afkomst
maar het is wel jammer als hij er de komende ** maanden uitligt
maar het is wel jammer als hij er de komende ** maanden uitligt
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
denk niet dat het maanden zal zijn,eerder dagen,
heb zelf ook men kruisbanden helemaal door(weet nimeer welke) en ik rij zonder problemen
in het begin wel veel pijn maar dat joel er wel bijnemen
heb zelf ook men kruisbanden helemaal door(weet nimeer welke) en ik rij zonder problemen
in het begin wel veel pijn maar dat joel er wel bijnemen
De voorste, achterste kruisbanden en dan de mediale banden aan de zijkant van de knie.
Maar het lijkt mij dat ie toch wel wat kruisbanden moet hebben om te kunnen rijden of is dat voor motorcross niet nodig dan?
Er is ook nog zo iets als inscheuren en afscheuren.
Anyway, hij is er mooi klaar mee.
En die suzuki ging net zo lekker als we de tijden mogen geloven.
Beterschap Joel!!!
Maar het lijkt mij dat ie toch wel wat kruisbanden moet hebben om te kunnen rijden of is dat voor motorcross niet nodig dan?
Er is ook nog zo iets als inscheuren en afscheuren.
Anyway, hij is er mooi klaar mee.
En die suzuki ging net zo lekker als we de tijden mogen geloven.
Beterschap Joel!!!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
tekst: Maar het lijkt mij dat ie toch wel wat kruisbanden moet hebben om te kunnen rijden of is dat voor motorcross niet nodig dan?
Ik rij al 15 jaar motorcross en enduro / offroad met een afgescheurde voorste kruisband. Ik moet wel zeggen dat ik voor deze knie wel rij met CTI brace. Zonder brace zou mijn knie het niet redden met motocrossen. Ik kan echter wel gewoon hardlopen en bijv schaatsen zonder brace. Mijn sterke bovenbeen spieren vangen het goed op.
Ik rij al 15 jaar motorcross en enduro / offroad met een afgescheurde voorste kruisband. Ik moet wel zeggen dat ik voor deze knie wel rij met CTI brace. Zonder brace zou mijn knie het niet redden met motocrossen. Ik kan echter wel gewoon hardlopen en bijv schaatsen zonder brace. Mijn sterke bovenbeen spieren vangen het goed op.
ik had ook zon brace gekocht,na 1 ronde lag ze al terug in de remork
ik kan dat gewoon niet verdragen,ik kon men knie niet genoeg plooien
om men been terug op de moto te plaatsen
als je zonder brace rijd,heb je dan pijn ofzo?
ik heb van niks last,alleen moet ik opletten dat ik men knie niet overplooi,want dan hebbek wel wa pijn
ik heb van niks last,alleen moet ik opletten dat ik men knie niet overplooi,want dan hebbek wel wa pijn
Nee, zonder brace heb ik geen pijn, maar bij een onverwachte drift van de motor welke je gedeeltelijk met je been opvangt zou mijn knie zonder brace in de problemen komen. De brace neemt het gemis van de voorste kruisband over. Zoals al eerder geschreven zijn mijn bovenbeen spieren voldoende sterk voor de meeste andere sporten, echter motocrossen zonder brace is te tricky.
Waarschijnlijk zal Smets 14 maart in Mons weer aan de start staan, alles alles mee zit natuurlijk.
Tenzij de remork eem vuilnisbak is : heb je m nog ergens?? Afgelopen zondag met 15 kpu in een haakse bocht onderuit gegaan, achterwiel over een ijzig stuk weggebroken, rechterbeen aan de grond om balans te houden, gevolg: meniscus kapot en binnenste knieband naar de vaantjes....CrualA schreef:ik had ook zon brace gekocht,na 1 ronde lag ze al terug in de remork
Tripje naar Kroatie staat nu een beetje op losse schroeven...
ik dacht dat die van mij op maat gemaakt is...STTEVE schreef:Tenzij de remork eem vuilnisbak is : heb je m nog ergens?? Afgelopen zondag met 15 kpu in een haakse bocht onderuit gegaan, achterwiel over een ijzig stuk weggebroken, rechterbeen aan de grond om balans te houden, gevolg: meniscus kapot en binnenste knieband naar de vaantjes....CrualA schreef:ik had ook zon brace gekocht,na 1 ronde lag ze al terug in de remork
Tripje naar Kroatie staat nu een beetje op losse schroeven...
Het doet me wel goed in een adem met Joel Smets te worden benoemd...
-
Ik heb zelfs braces van Asterisk en ben er ENORM tevreden over.
Inderdaad het is even wennen in het begin maar zoals men eerder zei eens je het gewoon bent rij je niet meer zonder.
Na al ettelijke malen bijna mijn knie een verkeerde beweging te doen maken was het wel welletjes en ben ik naar de braces gegaan, ik wou niet het risico lopen om mijn kruisbanden naar de knoppen te rijden.
Het probleem met braces is dat velen er pas naar grijpen ná het ongeluk, terwijl ze net ideaal zijn om problemen te voorkomen.
Toegegeven, het is niet goedkoop, en het is wennen, maar ik rij niet meer zonder
Inderdaad het is even wennen in het begin maar zoals men eerder zei eens je het gewoon bent rij je niet meer zonder.
Na al ettelijke malen bijna mijn knie een verkeerde beweging te doen maken was het wel welletjes en ben ik naar de braces gegaan, ik wou niet het risico lopen om mijn kruisbanden naar de knoppen te rijden.
Het probleem met braces is dat velen er pas naar grijpen ná het ongeluk, terwijl ze net ideaal zijn om problemen te voorkomen.
Toegegeven, het is niet goedkoop, en het is wennen, maar ik rij niet meer zonder