Zondag 20 augustus 2017 Braborit
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Voor de duidelijkheid, bij mijn Big staat de nokkenasketting te slap, waardoor tot twee keer toe mijn nokkenas is versprongen. Gelukkig zonder schade. Ook dus al twee keer uit elkaar gehad om weer recht te zetten. Daarna onder een kleedje in de schuur gezet en niet meer naar gekeken...
en ja hoor, na anderhalf jaar de Big maar weer eens uit elkaar getrokken. Blok eruit en op de werkbank. Deksel eraf, kop eraf, cilinder eraf en de NAKS gedemonteerd. Volgens mij zat hij goed en weer gemonteerd op zijn max. Alles goed nagekeken en in elkaar gezet zoals Suzuki het bedoeld heeft (volgens mij zat hij ook zo) en alles weer los in elkaar om te kijken of die ketting goed wil spannen. Daar lijkt het nu wel op, hij staat in iedere geval strakker, hoewel nog niet snaarstrak. Maar wel zo strak dat je de ketting niet meer los van het tandwiel kan trekken. Cilinder zit al weer vast, kop zit er los op. Morgen verder.
OJ
(ik beloof nog niks, kom waarschijnlijk gewoon op de Honda. Big accu is dood)
en ja hoor, na anderhalf jaar de Big maar weer eens uit elkaar getrokken. Blok eruit en op de werkbank. Deksel eraf, kop eraf, cilinder eraf en de NAKS gedemonteerd. Volgens mij zat hij goed en weer gemonteerd op zijn max. Alles goed nagekeken en in elkaar gezet zoals Suzuki het bedoeld heeft (volgens mij zat hij ook zo) en alles weer los in elkaar om te kijken of die ketting goed wil spannen. Daar lijkt het nu wel op, hij staat in iedere geval strakker, hoewel nog niet snaarstrak. Maar wel zo strak dat je de ketting niet meer los van het tandwiel kan trekken. Cilinder zit al weer vast, kop zit er los op. Morgen verder.
OJ
(ik beloof nog niks, kom waarschijnlijk gewoon op de Honda. Big accu is dood)
Goed te lezen dat ie weer in elkaar zit.
Heb op Tom zn Big op de spanstift een dikkere drukplaat gezet zodat de ketting wat langer op spanning blijft bij slijtage, ook een NAKS blokker van rvs gemonteerd. Als je wilt geef dan maar ff een PB dan stuur ik je een dikkere drukplaat en een NAKS blokker( na 12/9).
Suc6
R
Heb op Tom zn Big op de spanstift een dikkere drukplaat gezet zodat de ketting wat langer op spanning blijft bij slijtage, ook een NAKS blokker van rvs gemonteerd. Als je wilt geef dan maar ff een PB dan stuur ik je een dikkere drukplaat en een NAKS blokker( na 12/9).
Suc6
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Hee, bedankt voor het aanbod. Ik heb de ketting al eens vervangen door een nieuwe en het verschil in lengte is minimaal (oude ketting had er 40.000 op zitten). Zo hard slijt het gelukkig niet. Tandwielen slijten natuurlijk ook.dhc6 schreef:Goed te lezen dat ie weer in elkaar zit.
Heb op Tom zn Big op de spanstift een dikkere drukplaat gezet zodat de ketting wat langer op spanning blijft bij slijtage, ook een NAKS blokker van rvs gemonteerd. Als je wilt geef dan maar ff een PB dan stuur ik je een dikkere drukplaat en een NAKS blokker( na 12/9).
Suc6
R
Als je tijd hebt, mag je die dingen wel opsturen. Ik trek het blok wel weer uit elkaar
OJ
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di okt 15, 2013 22:50
- Locatie: Almere
Waar spreken we af ? Dan kan ik kijken hoelang wij onderweg zijn.
Greetz kirsten
Greetz kirsten
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: zo mei 30, 2010 22:49
- Locatie: Nijmegen
Hoop dat iemand van de niet offroad rijders de route op zijn (of haar) navigatiesysteem kan zetten ben gvd bezig om de route op mijn domdom te zetten maar dat lukt voor geen meter wordt er helemaal gestoord van en met tyre snap ik ook niet ben domdom wat dat betreft groetjes en tot zondag.
Rudi is hem aan het omzetten met al het zand eruit.bigbrother schreef:Hoop dat iemand van de niet offroad rijders de route op zijn (of haar) navigatiesysteem kan zetten
Misschien kan hij jou de route sturen als hij klaar is met puzzelen ?
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Tijd is voor mij prima.Leo schreef:Ik stel voor dat als degene die van nog verder moeten komen het OK vinden houden we deze tijden.Edwin schreef:10 uur starten, half tien aanwezig?
Chapter Amsterdam eo / Chapter Vlaanderen vinden jullie de voorgestelde tijd OK ?
Ik ben net als de bakker, vroeg op, nooit wakker
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Voor mij is't OKLeo schreef:Ik stel voor dat als degene die van nog verder moeten komen het OK vinden houden we deze tijden.Edwin schreef:10 uur starten, half tien aanwezig?
Chapter Amsterdam eo / Chapter Vlaanderen vinden jullie de voorgestelde tijd OK ?
Heb nog steeds oren naar de Braborit. Maar moet pas op de plaats maken vanwege "hardware" problemen.
Veel plezier allemaal. Maak er een gezellige dag van.
Veel plezier allemaal. Maak er een gezellige dag van.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
k met pOuwe Reus schreef:Heb nog steeds oren naar de Braborit. Maar moet pas op de plaats maken vanwege "hardware" problemen.
Veel plezier allemaal. Maak er een gezellige dag van.
Sterkte met de "hardware" en graag snel weer tot ziens op de brommert bij de EPR.
Rudi heeft mij het GPX bestand verzonden met het zand eruit gefilterd en vervangen door D-tour.
Deze variant rijdt hij zelf ook.
Bij interesse in deze GPX even mij een mailtje doen aub.
Ik rijd wel achter Rudy aan
OJ
OJ
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: zo mei 30, 2010 22:49
- Locatie: Nijmegen
Heb wel interesse in het gefilterde bestand grt
Neuh, heb alleen maar een mobiel, maar geen houder of lader voor op de motor. Voor nood Google Maps...Leo schreef:Misschien interesse in de GPX van "de Rudi D-tour" ?DR-Big schreef:Ik rijd wel achter Rudy aan
OJ
OJee
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Leo,
als je volgende keer kiezelsteentjes achterlaat op de route, scheelt dat een boel gedoe
als je volgende keer kiezelsteentjes achterlaat op de route, scheelt dat een boel gedoe
Big Bigger Tiger en weer Big