Ik vermoed dat mijn KTM 250 EXC van ´99 te rijk staat afgesteld.
Hij stottert bij lage en hoge toerentallen, hij rookt behoorlijk en de bougie is constant zwart en vettig.
Daarom ben ik wat aan het experimenteren met de carburateurafstellingen.
Ik rijd nu met een hoofdsproeier nr. 178, een stationairsproeier nr. 48 en een naald NOZF (clipje op middelste positie)
Ik ben benieuwd met welke sproeiers en naald jullie rijden.
Carburateur KTM 250
Moderator: ghulst
Dan kom je in de zomer helemaal voor geen meter vooruit, zeker?
Met deze buiten temperaturen zou elke motor tenminste te arm moeten staan
Ik rij ook 2takt, alleen een husky dus, maar misschien kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt. En verder is het niet intressant wat een ander heeft als sproeier bezetting, want elke motor is anders zelfs als het de zelfde type is. Standaard afstelling is natuurlijk wel goed om mee te beginnen.
Als je met een zwarte vette bougie rijdt dan zal hij altijd stotteren bij lage en hoge toerentallen, totdat ie schoon is gebrand. En met deze temperaturen kan dat wel even duren.
Dus begin met een schone bougie en rij wat meer door, hij moet heet worden.
Met deze buiten temperaturen zou elke motor tenminste te arm moeten staan
Ik rij ook 2takt, alleen een husky dus, maar misschien kun je aangeven wat je al geprobeerd hebt. En verder is het niet intressant wat een ander heeft als sproeier bezetting, want elke motor is anders zelfs als het de zelfde type is. Standaard afstelling is natuurlijk wel goed om mee te beginnen.
Als je met een zwarte vette bougie rijdt dan zal hij altijd stotteren bij lage en hoge toerentallen, totdat ie schoon is gebrand. En met deze temperaturen kan dat wel even duren.
Dus begin met een schone bougie en rij wat meer door, hij moet heet worden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo sep 21, 2003 11:12
Afgelopen zomer liep de motro redelijk goed, wel wat aan de rijke kant maar niet te. Totdat ik de powervalve los heb gehaald en schoongemaakt, deze was namelijk behoorlijk aangekoekt.
Deze heb ik weer in elkaar gezet en goed afgesteld. Sinds die tijd is hij steeds slechter beginnen te lopen.
Ik heb al een armere hoofdsproeier geprobeerd, daar liep ie ook niet goed op.
Geeft een lekke krukaskeerring trouwens ook vette bougie en een aangekoekte powervalve?
Deze heb ik weer in elkaar gezet en goed afgesteld. Sinds die tijd is hij steeds slechter beginnen te lopen.
Ik heb al een armere hoofdsproeier geprobeerd, daar liep ie ook niet goed op.
Geeft een lekke krukaskeerring trouwens ook vette bougie en een aangekoekte powervalve?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: di mar 04, 2003 11:47
- Locatie: Wijchen
ligt eraan welke kant, als de rechterkant lek is kan hij versnellingsbak olie aanzuigen en dus komt er meer olie in de cilinder en die olie gaat aankoeken ja. als de linkerkant lek is gaat hij meer zuurtsof aanzuigen en dan gaat hij ook een stuk minder lekker lopen
geen honda cr80 meer
Bij mijn 2takt is het andersom. Husky 250's hebben de ketting aan de verkeerde kant lopen.
Maar Bassplayer, wat heb je verder verandert of geprobeerd?
Ik neem aan dat je regelmatig je filter ververst/schoonmaakt.
Mijn afstelling ging met een ander filter armer lopen, misschien heb jij een dikker filter gemonteert, waardoor die rijker wordt?
Hoe ziet je naald eruit? Erg beschadigt? Kan het ook aan liggen nml.
Heb je je naald al verzet? Luchtschroef uitgedraaidt?
Maar Bassplayer, wat heb je verder verandert of geprobeerd?
Ik neem aan dat je regelmatig je filter ververst/schoonmaakt.
Mijn afstelling ging met een ander filter armer lopen, misschien heb jij een dikker filter gemonteert, waardoor die rijker wordt?
Hoe ziet je naald eruit? Erg beschadigt? Kan het ook aan liggen nml.
Heb je je naald al verzet? Luchtschroef uitgedraaidt?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo sep 21, 2003 11:12
Veranderingen aan de luchtschroef zijn nauwelijks merkbaar. Als ik hem één slag uitdraai loopt ie net zo als dat ik hem 3 á´4 slagen uitdraai. Ik denk dat ik maar eens een armere stationairsproeier probeer.
Klopt, in dat geval is je stationairsproeier te groot. De luchtschroef werkt functioneel van dicht tot 3 slagen open. Verder open draaien heeft dus geen zin, en wanneer er dus geen verandering optreedt met open draaien, en dus lucht toevoegen, dan krijgt hij teveel bezine via de sproeier.
Als je hem dicht draait(de schroef) zal hij zeker afslaan. Wel natuurlijk van het gashendel afblijven en de motor stationair laten lopen.
Als je hem dicht draait(de schroef) zal hij zeker afslaan. Wel natuurlijk van het gashendel afblijven en de motor stationair laten lopen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?