Heb nu een bruut... misschien wel te bruut.. 36mm carbs en korte primaire overbrenging

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Onverwacht tijd om te sleutelen dit weekend, René had me voor een mats prijs een set 36mm carbs verkocht dus die vandaag gemonteerd en omgebouwd naar kabel bediende choke, gashendel en kabel aangepast... korte proefrit..
Dat gaat! pakt veel directer op, beetje gas en gelijk in de sprint! :twisted:

Liep echter niet stationair dus terug naar huis en voor het gemak maar ff de tank er af om af te stellen [ gaskabel zit links dus kom je wat lastig bij, gaat wel met wat geklooi kwam ik later achter]
Weer een proefrit, lekker bruut, wat wennen maar al snel gingen de toeren nog sneller naar het rood, sneller dan de km-teller, koppeling trok het niet meer, is al 80.000km oud en in combi met de korte primaire overbrenging en 36mm carbs begon hij te slippen toen hij goed warm was :(

De korte overbrenging laat hem al met minder moeite door zn versnellingen jagen en de 36mm carbs geven directere gas respons, helaas niet echt lekker kunnen testen maar dat komt binnenkort wel.

Verder gister de voorrem uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, uitgekookt en weer schoon gemaakt, verse olie en blokken en remt nu weer harder dan de voorband aan kan.. lekkende vorkpoot ff tijdelijk gefixt..
Nog te doen; koppeling, balhoofdlagers, olie en keerringen voorvork, achterrem schoonmaken en nieuwe blokken.. en over niet te lange tijd een kettingset
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Kleine revisie aan het worden Zappa, neem nog maar een paar daagjes vrij, :D :D :D
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Lekker hè die reserve die de BIG heeft :D.
Jij rijdt toch met de originele brooddoos en K&N inlegfilter?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

futurist schreef:Kleine revisie aan het worden Zappa, neem nog maar een paar daagjes vrij, :D :D :D


Zou het eigenlijk moeten doen :wink:
Ouwe Reus schreef:Lekker hè die reserve die de BIG heeft :D.
Jij rijdt toch met de originele brooddoos en K&N inlegfilter?
Yip, zit wel te denken aan 1 van jouw filters maar wil hem wel offroad bestendig houden en mot mn centen is ff gaan tellen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Rubber zak ipv de brooddoos, zoals Edwin heeft gedaan, werkt prima voor OTR. Stuk dakrubber regelen bij een dakdekker en wat bandenplaksel.

Suc6.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Meisie had een etentje vanavond dus na het werk maar nieuwe koppelingsplaten in t bruut gestopt met oude stalen platen van een koppeling die nog niet geslipt had en 10% sterkere veren en maar een nieuwe hele hendel voor t geval dat de koppeling wat te zwaar zou zijn voor mn gebroken oude 2 vinger hendel..

Proefrit, lekker heet gestookt en flink wat gesprint en geen slippende koppeling meer 8) Is een sprint kanon in zn 5 wil je nog een x schakelen want trekt als of ie in zn 4 zit, blaast in 1 x door naar t rood in zn 5 en loopt dan 150.

Meisie weer thuis dus spullen gepakt en hup t dorp uit en een dot gas... blaaaappppp duuuhhhhhhh doet ie t niet meer :cry: op reserve gezet... starten...nop... geen zin om um heuvel op t dorp weer in te duwen... heeft iemand ooit lopen kloten met van die rooie knijpstekkertje op de CDI bedrading ipv de originele stekkers... daar wat friemelen en hebbes draad los van een stekkertje... chips rook niet meer... geen aansteker... gelukkig wel mn mes bij me..
Draad wat bloot gemaakt, stukie in het stekkertje geduwd, bleef zitten, starten lopen... 8) rustig naar huis, accu aan de lader, KTM gepakt en nu eindelijk rustig op de bank met een koud biertje 8)

Maandag de achterrem uit elkaar en schoonmaken, nieuwe blokken en olie en evt nieuwe seals.

Volgend weekend voorvork uit elkaar, schoonspoelen, nieuwe olie, keerringen en stofkappen en het balhoofd vervangen...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Zou je niet beginnen met die stekkertjes fatsoenlijk te repareren en dan de rest?
Suc6
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ehhh ja dat is natuurlijk ook aan de orde komende maandag :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Fijn om te lezen dat je Bruut helemaal op orde brengt. Je zult nu wel meer slijtage hebben (nok en balans ketting) doordat ie veel meer vermogen levert, tzt komt er een RVS blokker naar je toe.

Fijn weekend allemaal, in de zandbak was het gister 43 graden, Ramadan is op de helft.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Achterrem weer schoon, t een en ander zat vast gerot [terwijl ik elk jaar de boel uit elkaar haal en met veel kopervet in elkaar zet] maar kokend water deed zn werk. Een bout van de remblokken dol maar een torx bit kreeg hem los 8)
CDI stekker was wel erg klein, had ik niet liggen maar was een fiets verlichting maat en de fietsenmaker in t dorp verderop was open dus de Bruut loopt weer 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:offroad bestendig houden
Om de open K&N luchtfilter beter bestand te maken tegen het hele fijne stof, net een K&N PreCharger besteld (een pre-filter).

Na het het OmroepMax zandritje was mijn K&N trouwens op het oog nog erg schoon.
Had deze uit voorzorg wel voorzien van luchtfilterolie.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Vandaag weer ff druk geweest, voorvork poten er uit gehaald, gespoeld, helemaal uit elkaar gehaald, glij bussen nog goed, weer in elkaar met nieuwe seals en stofkappen, morgen olie er in.
Balhoofd gedemonteerd, balhoofdpen ligt in de vriezer, lagers al in t vet, morgen onderste lager op de pen en de heleboel weer in elkaar.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Maandag de boel weer in elkaar gezet, ging makkelijk, stuurt weer zalig :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Ouwe Reus schreef:...Om de open K&N luchtfilter beter bestand te maken tegen het hele fijne stof, net een K&N PreCharger besteld (een pre-filter)...
Hier wat ploaties:
Duur zakkie
Duur zakkie
IMG_20170628_162510.jpg (71.29 KiB) 4020 keer bekeken
K&N open lufi + PreCharger naast elkaar
K&N open lufi + PreCharger naast elkaar
IMG_20170628_162900.jpg (126.49 KiB) 4020 keer bekeken
Open lufi verstopt in het dure zakkie
Open lufi verstopt in het dure zakkie
IMG_20170628_162924.jpg (64.87 KiB) 4020 keer bekeken
Zal het bij dure zakkie bij gelegenheid testen. Zal niet op korte termijn zijn want schouder zit weer te klieren.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Hey een goed idee, kunnen we niet zo'n pre charge om mijn been doen om de beestjes buiten te houden.
Ouwe Reus doe eens een praktijk testje om je schouder?

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ben benieuwd of t zakkie werkt!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Astra-20
Berichten: 16
Lid geworden op: za jun 13, 2015 08:44

Leuk om te lezen. Toevallig ben ik de 36 aan het afstellen
Ik begon met 130/130 en ben gisteren geëindigd met 150/165. Vandaag ga ik 165/165 proberen.
Ondanks dat hij volgas nu (nog) niet lekker loopt, ben ik al zeeeer tevreden met het vermogen.
En ja...... Ik mis de 6e versnelling :D
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:D

Yip, die van mij loopt ergens richting de 150 voor ie het rood aan tikt.. maar dan wil je dus nog ff schakelen :wink:

Wat heb jij aan luchtfilter en uitlaat?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Astra-20
Berichten: 16
Lid geworden op: za jun 13, 2015 08:44

K&O open luchtfilter en 36mm carb van Ouwe Reus en gpr uitlaat. Ik wacht nog steeds al 2 maanden op de bocht van Hessler en heb met de originele bocht getest.
Gisteren (donderdag) met 165/165.

Wat een monster!! En wat rijd hij lekker! Voorals nog geen last van een slippende koppeling.

Ik ben nu al zeer tevreden maar net toch nog 2x 170 en 175 gehaald. Boven in de toeren komt hij nog wat te kort.
Voordat ik die erin schroef wacht ik op bocht v Hessler, voor de laatste afstelling.

Ik heb nu ongeveer 125 km gereden en er is een probleem(pje).
Hij is onder het rijden 2 keer stil gevallen. Van het ene moment op het andere zonder enige reden, niets meer doen. Zadel eraf, bedrading nagelopen, niets aan de hand, starten en weer lopen!

Wie heeft dat wel eens gehad?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Jij hebt dus de luchtfiters die Ouwe reus gebruikt?

Jou storing heb ik wel eens gehad, met verschillende oorzaken maar gok bij jou de stekker die links onder je zadel zit, ter hoogte van het luchtfilter huis, enkele draad, volgens mij een zwart/witte en van de standaard beveiliging.. je zadel kan er op drukken als je verschuift en dan ff het contact verbreken...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

1 van de 3 gele cdi kabels schuurde tegen onderkant accubak bij mij. Bij een kuiltje maakte die contact en poef....uit om vervolgens gelijk weer te starten. Duurde even voordat ik het gevonden had.
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Kan het niet verklaren Kees. Bij CV carbs gaat er eigenlijk altijd wat tijd voorbij voordat deze reageren.
Van het een op het andere moment zou ik toch ook denken aan de elektra.

Vind de maat hoofdsproeiers al fors hoor.Zeker in combinatie met de gasbuis. Dat is al een O-5 (SR42), en bij de standaard carburateurs hoort daar normaal gesproken een hoofdsproeier 117,5 bij.
Aan de stationair sproeiers moet je nix meer doen. Maar de air jets, daar kunnen wij nog wel mee spelen. En evt nog rijkere gasbuizen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Astra-20
Berichten: 16
Lid geworden op: za jun 13, 2015 08:44

Carbs zijn het niet, Is een elektrisch iets. Er zijn geen (gele) draden bloot, dus blijft de zwart witte draad over. Ga daar zeker naar kijken! Bedankt voor jullie input!

Marco, zo gauw ik zeker weet dat ik onderweg geen plotselinge storing krijg , kom ik naar je toe! Dan hoor ik graag wat ik eventueel kan verbeteren.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Astra-20 schreef:Carbs zijn het niet, Is een elektrisch iets.
Heb je al een stap gezet met het vreemde stilvallen ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Astra-20
Berichten: 16
Lid geworden op: za jun 13, 2015 08:44

Onder het zadel heb ik niks bijzonders kunnen vinden. Alles zat op z'n plek en was aangesloten. Toch heb een aantal draden waaronder de zwart/witte, onder de buis van het frame laten lopen i.pl.v. erboven.
En dat heeft gehopen! Inmiddels 700 km na de eerste proefrit en geen slag meer verkeerd gedaan. Het zal toch iets met de (zwart/witte?) bedrading zijn geweest.
Plaats reactie