Rij nu een tijd met de Mitas E0-7, stoer bandje, achterband een bitch om er op te krijgen, achter ook weinig grip op droge klinkers en andere harde dingen die geen asfalt zijn maar ook geen zand, ook in een korte bocht kan hij het vermogen niet kwijt en begint staps gewijs te glijden/driften.
Op nat verliest ie ook grip op grof asfalt bij hard op t gas, glijd snel op klinkers en ander steen, is wel een goedzak, slaat niet ineens weg maar verliest grip en begint te glijden en te schokken maar wat gas er af en hij pakt weer grip dus wel betrouwbaar.
Voorband heeft meer grip maar slijt dus wel sneller en kan dus mijn rem gedrag niet aan, is bijna op, achter nog iets van 30%. Voor heeft hij me niet verrast, kan een stoppie doen bij een stoplicht bij droog maar glijd het laatste stukje wel.
Heb wel rekening gehouden met de mindere grip van de banden maar voor is hij een stuk beter dan achter.
Niet veel offroad gebruikt maar daar doet hij wat je verwacht van zo'n band en op een polderweg kan hij modder en klei op de weg prima aan.
Gaat ook lang mee.
Maar nu dus voorband bijna op, achterband begint me wat te vaak te verassen met het toegenomen vermogen ook op droog spul en nat vraag ik me regelmatig af waar mn aandrijving is gebleven als ik gas geef, dus tijd voor nieuw rubber, Contie Trailattack is top maar op een vieze polderweg waar ik elke dag op rij mis je wat offroad grip dus nu maar de Contie TKC 70 besteld, minder grof profiel maar volgens het @ goede grip op de natte weg, mot ze nog monteren dus wat ik van ze vind laat ik nog weten wanneer ze er onder zitten.
Mitas E0-7 Continental TKC 70
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 22:14
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Hey Zappa
Waarom geen Heidenau?
Waarom geen Heidenau?
BMW F650GS DAKAR
2 x zo vaak werk aanbigbek1992 schreef:Hey Zappa
Waarom geen Heidenau?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 22:14
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Hoe bedoel je
BMW F650GS DAKAR
Ik heb ooit met de scout uitvoering gereden. Reed echt goed maar de achterband was met 3000km echt op. Ook was het niet echt all road geschikt.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De gewone, gok dat de Dakar al helemaal niet fijn is op de weg..Leo schreef:De gewone of de dakar versie ?zappa.suzuki schreef:Rij nu een tijd met de Mitas E0-7,
Yip de K60 is een betere band op de weg en denk gelijk offroad maar slijt zeker harder dan de E0-7 [ de scout nooit geprobeerd]futurist schreef:2 x zo vaak werk aanbigbek1992 schreef:Hey Zappa
Waarom geen Heidenau?
futurist
Beide banden zijn trouwens wel echt allroad, zou ik een lange reis maken met veel onverhard dan zou ik eerder de E0-7 nemen dan de K60 [scout] de Mitas ligt er nu 17 maanden onder dus dik 6000km en de achterband heeft nog iets van 30% en dat betekend dat ie erg lang mee gaat [ alleen de Trailattack heeft dat ook gehaald bij me ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo feb 11, 2007 22:14
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Thanks Zappa
BMW F650GS DAKAR
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De E0-7 achterband warm gereden met wat leuk slipwerk er bij, nieuwe banden lagen al in de zon, thuis snel het achterwiel er uit, wat kruipolie op de rand van de band bij de velg en op mn banden demontage ding, past eigenlijk geen 17"velg op maar met wat geklooi de band aan 1 kant los, die kant los gelepeld, binnenband er uit, toen lopen vloeken op de andere kant, viel in de ring van t demontage ding, toen op de grond, lange banden lichter tussen de band en velg en dansen op de rand en plop t kreng was los [ viel eigenlijk mee, band is zo stijf maar was warm vandaag]
Voorband was er zo af, nieuwe TKC-70 banden er zo op, test ritje... Fijne bandjes, lekker rond, vallen lekker neutraal de bocht in en uit, vallen de bocht niet in en je hoeft ze er ook niet in te duwen, komen ook makkelijk weer overeind
Begon wat rustig maar grip was goed, na 40km al onbewust ineens een voet aan de grond in een haakse bocht, heb dat bijna nooit gehad met de E0-7, na 45km minder dan 1cm schaamrand op voor- en achterband dus begint goed, regen komt er aan dus ff kijken hoe dat is
Groeven staan lekker open en ze zijn lekker rond nu ze op de velg zitten, achter lijkt smal onder de Big maar is een 130, 140 is 30 euro duurder en een radiaal band wat van mij niet hoeft, hou van een smal en soepel bandje, stuurt lekker en meer grip bij wat hobbels.
Voorband was er zo af, nieuwe TKC-70 banden er zo op, test ritje... Fijne bandjes, lekker rond, vallen lekker neutraal de bocht in en uit, vallen de bocht niet in en je hoeft ze er ook niet in te duwen, komen ook makkelijk weer overeind
Begon wat rustig maar grip was goed, na 40km al onbewust ineens een voet aan de grond in een haakse bocht, heb dat bijna nooit gehad met de E0-7, na 45km minder dan 1cm schaamrand op voor- en achterband dus begint goed, regen komt er aan dus ff kijken hoe dat is
Groeven staan lekker open en ze zijn lekker rond nu ze op de velg zitten, achter lijkt smal onder de Big maar is een 130, 140 is 30 euro duurder en een radiaal band wat van mij niet hoeft, hou van een smal en soepel bandje, stuurt lekker en meer grip bij wat hobbels.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Hij smoelt wel mooi
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bevalt ook goed, zelfs een oude allroad route hier in de buurt gereden, achterband heeft offroad meer grip met gas er op dan met remmen, voorbad doet wat je verwacht voor zo'n band, niet veel dus niet mee remmen
Wel grappig, waar je normaal rustig dik 100 rijd is 50 nu wel spannend
Wel grappig, waar je normaal rustig dik 100 rijd is 50 nu wel spannend
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997