Jaja, leuk spul die Dakar machines. 750cc vierklepskoppen, speciaal frame, achterbrug, vering, bekleding, eigenlijk alles dus De 'burger' NTX is daar in vergelijking niets bij. Zwaar, lomp en Italiaans. Op de weg werkt het best, maar offroad gaat alles kapot. Op het MGCN forum is één persoon die er serieus mee offroad rijdt. Dit heeft dan ook zijn eigen achterbrug gebouwd en zelf een homokineet in de cardan gebouwd in plaats van de originele kruiskoppeling.
Toch heeft zo'n NTX ook op mij een bepaalde aantrekkingskracht. Lekker basic en een bepaalde technische uitstraling ofzo. Kweet niet maar als er een keer een betaalbare versie mijn pas kruist...
Dr Big te koop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hohoho, ik ben eerst.
Ik ben al lid van het Mg forum. Daar is er de afgelopen twee jaar niet een voorbij gekomen.
Ik lees alles mee om te kijken wat de zwakke punten zijn. Ik hou alleen MP in de gaten voor wat er beschikbaar komt.
Daar heeft de afgelopen twee jaar maar 2 opgestaan. En ja, ze zijn zeldzamer dan een big idd.
Ik had een afspraak bij een in Nijmegen maar die is ondanks de afspraak verkocht aan een ander.
Ik heb ook nog niet gereden op een Ntx, wel proef gezeten. Zat wel goed, en ik ga er niet mee het zand in.
Als je er een tegenkomt in nl dan zijn de prijzen rond de 2500 euro.
Ik ben al lid van het Mg forum. Daar is er de afgelopen twee jaar niet een voorbij gekomen.
Ik lees alles mee om te kijken wat de zwakke punten zijn. Ik hou alleen MP in de gaten voor wat er beschikbaar komt.
Daar heeft de afgelopen twee jaar maar 2 opgestaan. En ja, ze zijn zeldzamer dan een big idd.
Ik had een afspraak bij een in Nijmegen maar die is ondanks de afspraak verkocht aan een ander.
Ik heb ook nog niet gereden op een Ntx, wel proef gezeten. Zat wel goed, en ik ga er niet mee het zand in.
Als je er een tegenkomt in nl dan zijn de prijzen rond de 2500 euro.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Ze hebben gister op het MGCN-forum een NTX topic geopend. Leuk om mee te lezen. Als ik zo de leden zie die er eentje hebben, dan zit daar vast iemand tussen bij wie je wel een keer een voorzichtig testrondje mag maken.
6 juni stond er een NTX 750 police te koop in het 'te koop' forum van de MGCN. Omdat de motor al verkocht is, is de inhoud uit het topic gehaald. Ik meen me te herinneren dat er 1500 voor werd gevraagd.
Misschien loont het de moeite om ook in het NTX topic aan te geven dat je overweegt er eentje te kopen. Wie weet kunnen ze je daar ook opweg helpen. Hier moet ik wel bij zeggen dat de zoektalenten en hulpvaardigheid hier op het BIG-forum ongeëvenaard zijn!
6 juni stond er een NTX 750 police te koop in het 'te koop' forum van de MGCN. Omdat de motor al verkocht is, is de inhoud uit het topic gehaald. Ik meen me te herinneren dat er 1500 voor werd gevraagd.
Misschien loont het de moeite om ook in het NTX topic aan te geven dat je overweegt er eentje te kopen. Wie weet kunnen ze je daar ook opweg helpen. Hier moet ik wel bij zeggen dat de zoektalenten en hulpvaardigheid hier op het BIG-forum ongeëvenaard zijn!
Ook een hele mooie kleurstelling. Foto is van een Ntx in een museum als ik het goed heb.
Een ieder op het MGCN weet alwel dat ik er een kopen wil. Er zijn er twee of drie die ook meehelpen zoeken.
Mijn voorkeur is een 650 ipv een 750. De 650 heeft een grotere tank, is lichter en een netzo pk/kg. verhouding.
En ik vind hem mooier. Ik hoop wel dat de Ntx net als de DR/XT wat in je los maakt.
Dat doet de ktm 1190 in zijn geheel niet.
Het bigforum kan zeker niet worden geëvenaard laat staan overtroffen.
Ik lees vanaf dat ik mij aangemeld heb alles op dit forum. Het blijft leuk en leerzaam.
Een ieder op het MGCN weet alwel dat ik er een kopen wil. Er zijn er twee of drie die ook meehelpen zoeken.
Mijn voorkeur is een 650 ipv een 750. De 650 heeft een grotere tank, is lichter en een netzo pk/kg. verhouding.
En ik vind hem mooier. Ik hoop wel dat de Ntx net als de DR/XT wat in je los maakt.
Dat doet de ktm 1190 in zijn geheel niet.
Het bigforum kan zeker niet worden geëvenaard laat staan overtroffen.
Ik lees vanaf dat ik mij aangemeld heb alles op dit forum. Het blijft leuk en leerzaam.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Ik ben niet geweest. Was alweer verkocht door een andere verkoper.
Dat is voor de derde keer in drie jaar.
Zal er dan toch weer een DR 800 (42) moeten komen?
Het moet gewoon niet lukken.....
Dat is voor de derde keer in drie jaar.
Zal er dan toch weer een DR 800 (42) moeten komen?
Het moet gewoon niet lukken.....
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Bedankt Leo, er staat er ook nog een te koop in Limburg. Deze twee zijn prima.
Ik zoek iets waar nog wat aan gesleuteld kan en moet worden.
Ik zoek iets waar nog wat aan gesleuteld kan en moet worden.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Dat is de zelfde die net onder mijn neus verkocht is. zie post van Za Mei 13, 2017 22:19
Wat een rare handel in dat type!
Ik ga eerst maar proefrijden op die in Limburg.
Wat een rare handel in dat type!
Ik ga eerst maar proefrijden op die in Limburg.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Als zo'n liefhebbersfiets zó snel wordt doorverkocht, zou ik het niet vertrouwen.MROE schreef:Dat is de zelfde die net onder mijn neus verkocht is. zie post van Za Mei 13, 2017 22:19
Wat een rare handel in dat type!
Heb geduld en negeer je onderbuikgevoel niet.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
En als tegenhanger zeg ik dan dat kopen op fora van bekenden zoals bthebird die er al jaren te vinden is als voordeel heeft dat die niet zijn goede naam te grabbel wil gooien op zo`n forum.
Als je dan toch afdaalt in NL voor een proefzit misschien op heen of terugreis even over Belgie rijden voor nog een proefzit/rit en goed gesprek.
Als je dan toch afdaalt in NL voor een proefzit misschien op heen of terugreis even over Belgie rijden voor nog een proefzit/rit en goed gesprek.
In prijs verlaagd, het was eerst een 10 voud van €620,= wat iemand volgens mij als grap heeft geboden.
De reden is heel triest, maar het getuigd ook van weinig realiteits gevoel.
https://link.marktplaats.nl/m1171633108
futurist
De reden is heel triest, maar het getuigd ook van weinig realiteits gevoel.
https://link.marktplaats.nl/m1171633108
futurist
Laatst gewijzigd door futurist op ma jun 12, 2017 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06