Enduro's België
Moderator: ghulst
Naar aanleiding van het nieuwe enduroseizoen van de FMB/BMB hoor ik van alle nieuwigheden die in 2004 van toepassing zouden zijn. Zo zou er naast de bestaande klassen nog een nieuwe klasse bijkomen : nationalen. Verder kan je de rit ook buiten categorie meerijden : loisirs. Bij die laatste zou er ook geen technische keuring meer zijn. Dus crossbanden en crossuitlaat toegelaten (tenzij je de arm der wet tegenkomt). Je moet ook niet op de klok rijden, maar je mag ook niet de spéciale rijden. Dat laatste zou ik wel jammer vinden, maar daarentegen kan je dus wel de hele dag doorrijden i.p.v. bij iedere klok aan te schuiven en dan weer een halfuur/kwartier te rijden. Wie weet er het fijne van ? Ik heb interesse om in Warnant te rijden (als de prijs een beetje meevalt), en zijn er misschien nog andere liefhebbers ?
Volgende heb ik uit de newsletter van FMB-BMB Januari 2004 : http://www.fmb-bmb.be/Newsletters/News0401.pdfErik V schreef:Verder kan je de rit ook buiten categorie meerijden : loisirs. Bij die laatste zou er ook geen technische keuring meer zijn. Dus crossbanden en crossuitlaat toegelaten (tenzij je de arm der wet tegenkomt). Je moet ook niet op de klok rijden, maar je mag ook niet de spéciale rijden. Wie weet er het fijne van ?
Reglement 2004
Oprichting van een categorie recreatierijders
Deze categorie zal worden gekenmerkt door :
◆Geen Technische controle, behalve voor het geluid (94 db) uit te
voeren door de organisator
◆Geen vergunning (verzekering BA Moto)
◆Geen speciale etappe om de rijders aan te moedigen een vergunning
te nemen
◆Geen klassement (werk tijdopname verlicht en geen ‘opstoppingen’
bij de speciale).
Het dragen van genummerd rugnummer zal moeten worden voorzien
door de organiserende clubs om de rijders te responsabiliseren
en de identificatie te vergemakkelijken als het reglement niet wordt
gerespecteerd. De borgsom voor het rugnummer zal worden teruggegeven
op het einde van de dag (limietuur voor het indienen van de
rugnummers te bepalen door de organisator) wanneer geen enkele
inbreuk van de rijder werd vastgesteld.
Er wordt beslist deze categorie niet in het reglement enduro te voorzien
maar een memo op te stellen voor de organiserende clubs.
MAAR Iets verder staat er in dezelfde newsletter :
Wijzigingen aan het reglement
FIM banden : enkel endurobanden worden toegelaten. De crossbanden
zijn dus verboden.
Het is me niet duidelijk of dit nu ook geld voor recreatierijders.
Maar de speciales kan je volgens mij dus rijden echter zonder tijdsopname.
In Warnant zullen we er zeker bij zijn: Jo VDB, Wim, Gino en ikzelf
Ik zou zeggen tot dan en breng wat goed weer mee als je wil
Oooo dit is zeker intressant. Klasse loisirs. Zonder technische, lekker hoor. Want m'n licht doet het nog steeds niet
Ik begreep dat warnant een mooie enduro is?
Kunnen jullie op tijd een topicje plaatsen? Zodat eventuele kaaskoppen iets gezamelijks kunnen afspreken. Thx
Ik begreep dat warnant een mooie enduro is?
Kunnen jullie op tijd een topicje plaatsen? Zodat eventuele kaaskoppen iets gezamelijks kunnen afspreken. Thx
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zeker een mooie en afhankelijk van het weer zwaar tot loodzwaar.huskie schreef:Ik begreep dat warnant een mooie enduro is?
Verleden jaar was het op de weide zeker het laatste, nietwaar Jo
Enduro van Warnant wordt gereden op 7/3/2004. Volgend weekend dus...
Vorig jaar ben ik ook "doodgegaan" op de wei. Deze keer zal ik er ook weer bij zijn, weliswaar enkel om te supporteren#316 Guyke schreef:Zeker een mooie en afhankelijk van het weer zwaar tot loodzwaar.
Verleden jaar was het op de weide zeker het laatste, nietwaar Jo
Enduro van Warnant wordt gereden op 7/3/2004. Volgend weekend dus...
Ik heb die proef dus wel uitgesukkeld !! Ik vermoed op zo'n 30 minuten. Intussen 2 x mijn KTM aan het koken gebracht !! En mezelf trouwens ook. En de inters, die vlogen om me heen#316 Guyke schreef:Zeker een mooie en afhankelijk van het weer zwaar tot loodzwaar.
Verleden jaar was het op de weide zeker het laatste, nietwaar Jo
Ik herinner me nog dat ik 's morgens iemand van de organisatie in die weide zag sukkelen. En ik maar denken, wat een sukkelaar. Totdat ikzelf daar dus moest "rijden".........
En wat ik ook nog goed herinner is dat ik net voor het begin van die proef in de prikkeldraad gesukkeld ben, met de moto bovenop me. Gelukkig waren er toeschouwers die me konden helpen uit deze hachelijke positie.
Jo VdB (die vreest dat het weer lastig zal worden in Warnant : bevroren ondergrond met vettige bovengrond...)
Erik is dit voldoende....Erik V schreef:Wie bezorgt mij een nuttig telnr. of mail-adres ?
VMBB
Secretariaat / Secrétariat
Leuvensesteenweg 550/7
1030 Brussel
TEL: 02/736.99.12
FAX: 02/732.01.28
E-mail: VMBB@chello.be
Na een mailtje naar "de grote bond" kan ik besluiten dat op de nieuwe klasse gn klassement, gn technische kontrole van toepassing is. De speciale etappes MOET je niet rijden, je MOET wel een verklaring tekenen dat je motorfiets en je gedrag voldoet aan de wegcode, zoals bij een offroadrit dus. Met crossbanden mag je niet op de openbare weg....., maar er is dus gn kontrole op. Ik denk dat ik zondag ga rijden in Warnant, als je een zwarte KTM 450 met gele nummerborden tegenkomt en er zit een "recreant" op, dan ben ik dat dus.
Bedankt voor de info Guyke !
Bedankt voor de info Guyke !
Ik denk toch dat de BMB nog wat richtlijnen moet geven aan de inrichtende clubs betreffende de vrijetijdsrijders..
Gisteren in Warnant wilden 2 van mijn vrienden (Wim en Gino beide ook aktief op dit forum) van start gaan als vrijetijdsrijder. En zo de kosten van een daglicentie uitsluiten (23 Euro)
Krijgen ze daar toch te horen dat ze dan de special (de befaamde weide)
niet mogen rijden...
Dus dan toch maar een daglicentie.....
Duidelijk is in alle geval iets anders.
Nog iemand die dit heeft meegemaakt ?
Gisteren in Warnant wilden 2 van mijn vrienden (Wim en Gino beide ook aktief op dit forum) van start gaan als vrijetijdsrijder. En zo de kosten van een daglicentie uitsluiten (23 Euro)
Krijgen ze daar toch te horen dat ze dan de special (de befaamde weide)
niet mogen rijden...
Dus dan toch maar een daglicentie.....
Duidelijk is in alle geval iets anders.
Nog iemand die dit heeft meegemaakt ?