Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Vanmiddag wat raars met de motor
Had even gekeken naar de balansasketting, maar die stond nog aardig op spanning dus deksel gelijk weer terug gemonteerd (kabeltjes goed in de doorvoer dit keer).
Echter hierna sloeg de motor niet meer aan, startmotor ging wel lekker rond, rook benzine, maar geen vonk op de bougie. En ik had al geen zin om te sleutelen, krijg je dit er gratis bij. Electriciteit is zowiezo al niet mijn terrein, en Rene zit verdomd ver weg.
Ik heb nog een reserveblok staan, dus complete deksel maar omgezet...en verdomd...hij doet het weer. Toch lekker snel opgelost...en wat er kapot is, ik weet het niet...ziet er allemaal goed uit eigenlijk.
Had even gekeken naar de balansasketting, maar die stond nog aardig op spanning dus deksel gelijk weer terug gemonteerd (kabeltjes goed in de doorvoer dit keer).
Echter hierna sloeg de motor niet meer aan, startmotor ging wel lekker rond, rook benzine, maar geen vonk op de bougie. En ik had al geen zin om te sleutelen, krijg je dit er gratis bij. Electriciteit is zowiezo al niet mijn terrein, en Rene zit verdomd ver weg.
Ik heb nog een reserveblok staan, dus complete deksel maar omgezet...en verdomd...hij doet het weer. Toch lekker snel opgelost...en wat er kapot is, ik weet het niet...ziet er allemaal goed uit eigenlijk.
Assumption is the mother of all fuck ups
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Gokje, toch de draadjes klem gezeten, en zodoende kortsluiting. Of de draadjes hebben een draadbreuk, en nou zitten ze net even anders.
Big Bigger Tiger en weer Big
Dat is een af en toe storing door een draad breuk. Als je aan die kabels voelt zijn die draadjes vaak erg hard.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bij toeval weer eens op dit forum terecht gekomen.
Eigenlijk weinig te vertellen, de injectie BIG loopt nog steeds niet, dus nu heb ik de zwarte cross big maar opgelapt voor gebruik op de openbare weg.
Ik zit een beetje te twijfelen of ik er één of twee weg doe, om een iets bruikbaardere motor terug te kunnen kopen.
Eigenlijk weinig te vertellen, de injectie BIG loopt nog steeds niet, dus nu heb ik de zwarte cross big maar opgelapt voor gebruik op de openbare weg.
Ik zit een beetje te twijfelen of ik er één of twee weg doe, om een iets bruikbaardere motor terug te kunnen kopen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Hoezo "bruiklbaardere" motor. Zelfs in het huidige aanbod ken ik geen overal inzetbaardere motor bedenken tenzij je €15000 >>>> wil uit geven.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik zit met een schuin oog te kijken naar een Multistrada of een Tiger. Ik rij toch 99% verharde weg, en een motor die wat nieuwer is en waar ik niet continu onderhoud aan hoef te doen lijkt me wel fijn. En hoewel ik het niet heel erg veel van plan ben is snelweg rijden met de BIG met een gangetje van ~100 toch wat minder relaxt dan op een wat grotere motor.
Maar ja, dan moet de portemonee het wel toestaan
Dus waarschijnlijk rij ik de rest van het jaar nog op de DR
Maar ja, dan moet de portemonee het wel toestaan
Dus waarschijnlijk rij ik de rest van het jaar nog op de DR
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Doe maar geen Tiger, als je daar op uitgekeken bent is er niks meer
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Gok dat Cor het hier goed heeft, bedrading na voelen en kijken welke ergens makkelijk knikt en je hebt het probleem gevonden, draad daar strippen, stuk krimpkous met lijm [ kan je kopen of van mij krijgen] er omheen, draad solderen en de krimpkous er overheen.futurist schreef:Dat is een af en toe storing door een draad breuk. Als je aan die kabels voelt zijn die draadjes vaak erg hard.
futurist
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik vermoed na het lezen van jullie tips, dat dit het probleem moet zijn. Waarschijnlijk heeft de defecte draad ook kortsluiting gemaakt, had een ietwat gesmolten zekering en verder had ik de laatste dagen ineens problemen met starten, accu half leeg/vol. Zal hem binnenkort eens goed schoonmaken en bekijken of ik de kapotte draad kan vinden en vervolgens maken.
Bedankt mannen!
Bedankt mannen!
Assumption is the mother of all fuck ups
Je kan heel gemakkelijk met een ohm meter snel bepalen welke draad het is.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
de kabel zover mogelijk aan de uiteinden vast houden en trekken, geeftie mee isie niet goed, als je de weerstand meet moet je wel tegelijk met de kabel frutselen om het goed te testen .
Big Bigger Tiger en weer Big
Zag een leuke 950 Adventure te koop staan in Zeeland. Moest van mijn vrouw maar even gaan kijken vanavond...........
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
'tuurlijk niet, is nu op zoek naar een nieuwe vrouw...............
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Laten staan. Is een gruwelijk mishandeld model.
hebben ze de dakar mee gewonnen
hebben ze de dakar mee gewonnen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?Leo schreef:Heb het jaren kunnen tegenhouden maar nu gaat het dan toch gebeuren ........we gaan een hele dag proefrijden op un 950 adventure
Stadsverkeer / snelweg / dijken op eigen snelheid / dijken op omroep max snelheid / allroadrit uit de oude doos / enduro ritje.
Wat denkt u ? ..........ben ik na de testrit om of ben ik blij met de huidige bezetting in de schuur ?
Place your bets ..............
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat de meest wispelturige, twijfelachtige, borderline, ongestelde, para, DIS, MPS, etc etc persoon sneller en makkelijker een beslissing kan maken en er tevreden mee is dan Leo?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Er is blijkbaar geen haast mee
Big Bigger Tiger en weer Big
Testrit moet nog plaatsvinden.zappa.suzuki schreef: Hoe is dit eigenlijk afgelopen?
We zijn eerst nog "even" bezig met het zoeken naar de oorzaak van niet willen starten van de DRBIGmeetingfiets
Paar draadjes meer dan bij een BIG maar we geven niet op
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Huh? das toch de beste motor van het beste merk wat nooit kapot gehad en het beste rij en nooit verslijt?
Balen! zou denken dat het snel gevonden is, rijden genoeg van die dingen rond dus alle storingen en oorzaken zouden toch wel bekent zijn...
Ow je bent de lijst aan het doornemen en je bent nu bij de C
Balen! zou denken dat het snel gevonden is, rijden genoeg van die dingen rond dus alle storingen en oorzaken zouden toch wel bekent zijn...
Ow je bent de lijst aan het doornemen en je bent nu bij de C
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997