Mat of glans word mat, opbouw begonnen!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Tot nu toe vind ik hem veel fijner sturen dan wat ik me van de vorige exemplaren herinner.
Ik had regelmatig het gevoel dat ik de voorband grip voelde verliezen terwijl ik altijd op wegbanden heb gereden.
Heb natuurlijk niet heel gek gedaan, het is zeker 3 a 4 jaar geleden dat ik motor reed.
Heb de schaamranden als bewijs maar ik heb geen moment getwijfeld aan de grip vandaag.
Ik heb overigens ook geen flauw idee van de bandenspanningen, voorband heeft de lokale motorzaak na 2 mislukte pogingen van mijn kant gemonteerd.
De achterband is me wel zelf gelukt maar die heb ik met de fietspomp op spanning op gebracht en daar zat geen meter op.
Ik had regelmatig het gevoel dat ik de voorband grip voelde verliezen terwijl ik altijd op wegbanden heb gereden.
Heb natuurlijk niet heel gek gedaan, het is zeker 3 a 4 jaar geleden dat ik motor reed.
Heb de schaamranden als bewijs maar ik heb geen moment getwijfeld aan de grip vandaag.
Ik heb overigens ook geen flauw idee van de bandenspanningen, voorband heeft de lokale motorzaak na 2 mislukte pogingen van mijn kant gemonteerd.
De achterband is me wel zelf gelukt maar die heb ik met de fietspomp op spanning op gebracht en daar zat geen meter op.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Pakketje op de mat van Hebster vandaag,
Bling Bling
Bling Bling
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Uiteindelijk word ie zeker zwart, maar ik heb nog meer wat zwart moet worden dus zaterdag gaat ie er op en dan gaan we eerst een tijdje rijden.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Vandaag weer het één en ander gedaan ondanks ons heerlijke klimaat
Achterrempedaal afgesteld, remklauw voor gangbaar gemaakt, ketting opnieuw gespannen en de vorkstabi van Hebster gemonteerd.
Voorvork voelt nu lekker stevig aan bij hard remmen.
Before, met benen.
Tijdens, zonder benen.
Tijdens, met een deel van Hebsters mod.
Tijdens, met de beentjes onderling verbonden.
En na, geen gummiberen voorvork meer.
De hoogte van het voorspatbord ook meteen aangepakt door het spatbord een beetje aan te passen.
Van voren gezien oogt het best goed nu, gezien van de zijkant echter....
Het oogt iig goed genoeg om voorlopig rond te rijden, een passend spatbord vind ik later nog wel.
Voorrem remt nu wel goed alleen knijp ik de hendel helemaal tegen het stuur aan.
Heb een staalomvlochten remleiding, zou dit nog lucht zijn?
Er kwam geen lucht meer uit na flink ontluchten.
En de blunder van de dag?
Met je maat 48 op je open tube kopervet gaan staan, gelukkig alleen op het puntje van de tube
Rijden gaat nu goed, carburateurs zijn wel een ramp.
Half gas is wel het max om een lekker lopende motor te hebben, daarboven is het hoesten en proesten.
Heb nog ff geprobeerd om de clipjes om de gasnaalden een groef lager te zetten maar daar wilden de boutjes van de carbs niet in mee.
Gelukkig heb ik een set fijn gereviseerde carbs bij een ons welbekende carbgoeroe klaar liggen dus ook dat komt goed
Nu is het tijd voor
Achterrempedaal afgesteld, remklauw voor gangbaar gemaakt, ketting opnieuw gespannen en de vorkstabi van Hebster gemonteerd.
Voorvork voelt nu lekker stevig aan bij hard remmen.
Before, met benen.
Tijdens, zonder benen.
Tijdens, met een deel van Hebsters mod.
Tijdens, met de beentjes onderling verbonden.
En na, geen gummiberen voorvork meer.
De hoogte van het voorspatbord ook meteen aangepakt door het spatbord een beetje aan te passen.
Van voren gezien oogt het best goed nu, gezien van de zijkant echter....
Het oogt iig goed genoeg om voorlopig rond te rijden, een passend spatbord vind ik later nog wel.
Voorrem remt nu wel goed alleen knijp ik de hendel helemaal tegen het stuur aan.
Heb een staalomvlochten remleiding, zou dit nog lucht zijn?
Er kwam geen lucht meer uit na flink ontluchten.
En de blunder van de dag?
Met je maat 48 op je open tube kopervet gaan staan, gelukkig alleen op het puntje van de tube
Rijden gaat nu goed, carburateurs zijn wel een ramp.
Half gas is wel het max om een lekker lopende motor te hebben, daarboven is het hoesten en proesten.
Heb nog ff geprobeerd om de clipjes om de gasnaalden een groef lager te zetten maar daar wilden de boutjes van de carbs niet in mee.
Gelukkig heb ik een set fijn gereviseerde carbs bij een ons welbekende carbgoeroe klaar liggen dus ook dat komt goed
Nu is het tijd voor
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Nope, een braaf setje stock 33ers.Leo schreef:
36 mm ?
Voor woon/werk en voor het huidige blok waarvan ik de staat niet ken ook al loopt ie wel netjes vind ik dat voorlopig ruim voldoende.
Als het andere blok wat van binnen héél mooi is klaar is dan wil ik nog wel ff nadenken over zo'n setje "gifpissers" zoals ik iemand ze hoorde noemen
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Hey Dennis, Je hebt inderdaad niet erg veel geluk met het knutselen buiten. Realiseer ik me weer hoe blij ik ben met zoveel ruimte.
Voorspatbord heb je nu in ieder geval geen extented fender meer nodig, Het is bijna de moddervangen van een Indian geworden, effectief zeker, mooi nu iets minder belangrijk toch.
Wat de voorrem betreft, al eens gedacht aan inwendige lekkage (zoals je bij de APK moet beoordelen) Komt vaker voor en er zijn voor heel weinig revisie setjes te koop voor de voor en achter hfd rem cilinders. Mijn off raod Big heeft er, voor dat gebruik, een eigenlijk te hard remhandle van gekregen. Trouwens, als het remsysteem helemaal leeg is geweest is het echt erg lastig om in één keer volledig ontlcht te krijgen. De hfdrem cil open maken (deksel eraf) en dan met hele lichte stootjes tegen het remhandle tikken laat vaak hele kleine luchtbelletjes terug naar boven uit het remsysteem. Optisch gemakkelijk te zien of het effect heeft.
Jammer dat je door tijdgebrek niet alles hebt kunnen doen wat je van plan was maar ja er moet brood op de plank toch. Ik hoop dat je niet mijn methode hanteerd, als het eenmaal rijd kom ik er bijna nooit meer aan toe om alle voorgenomen moth's nog uit te voeren.
De basis is echter wel geweldig geslaagd te noemen. Eigenlijk moet er een mooi set kappen op.
futurist
PS ik heb wel eens niet meer kunnen sturen omdat er een steen tussen de zwarte flap van het voorspatbord was gekomen, die was toen maar heel weinig naar achteren gekomen maar zat toch vast in het frame, heb je bij deze stand al geprobeerd of het spatbord niet vast kan komen te zitten als de vork (bij een onverwacht hoge drempel) erg ver in veert??
Voorspatbord heb je nu in ieder geval geen extented fender meer nodig, Het is bijna de moddervangen van een Indian geworden, effectief zeker, mooi nu iets minder belangrijk toch.
Wat de voorrem betreft, al eens gedacht aan inwendige lekkage (zoals je bij de APK moet beoordelen) Komt vaker voor en er zijn voor heel weinig revisie setjes te koop voor de voor en achter hfd rem cilinders. Mijn off raod Big heeft er, voor dat gebruik, een eigenlijk te hard remhandle van gekregen. Trouwens, als het remsysteem helemaal leeg is geweest is het echt erg lastig om in één keer volledig ontlcht te krijgen. De hfdrem cil open maken (deksel eraf) en dan met hele lichte stootjes tegen het remhandle tikken laat vaak hele kleine luchtbelletjes terug naar boven uit het remsysteem. Optisch gemakkelijk te zien of het effect heeft.
Jammer dat je door tijdgebrek niet alles hebt kunnen doen wat je van plan was maar ja er moet brood op de plank toch. Ik hoop dat je niet mijn methode hanteerd, als het eenmaal rijd kom ik er bijna nooit meer aan toe om alle voorgenomen moth's nog uit te voeren.
De basis is echter wel geweldig geslaagd te noemen. Eigenlijk moet er een mooi set kappen op.
futurist
PS ik heb wel eens niet meer kunnen sturen omdat er een steen tussen de zwarte flap van het voorspatbord was gekomen, die was toen maar heel weinig naar achteren gekomen maar zat toch vast in het frame, heb je bij deze stand al geprobeerd of het spatbord niet vast kan komen te zitten als de vork (bij een onverwacht hoge drempel) erg ver in veert??
- Bijlagen
-
- 20151004_150131klein.jpg (78.22 KiB) 2393 keer bekeken
-
- 20150927_182716klein.jpg (57.73 KiB) 2393 keer bekeken
-
- 20150927_182705klein.jpg (51.61 KiB) 2393 keer bekeken
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dat is denk ik ook allemaal 21" Wel mooi als je het spatbord tegen de onderkant van de kroonplaat schroeft, maar bij 17" wielen is dat niet je dat....dhc6 schreef:Google eens UFO plastic spatbord, kost een drol..
Fijne zondag
R
Ik heb een nog grotere uitdaging, ik heb Leo's UPS en daar een 17"spatbord voor vinden is nog moeilijker omdat je dan meer uitdaging hebt voor de bevestiging.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Bijlagen
-
- Screen shot 2017-03-19 at 14.15.26.png (86.76 KiB) 2390 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ik vind zoiets wel mooi staan als spatbord, zag deze al eens op fb voorbijkomen en heb aan de plaatser van de foto gevraagd waar die van is. Schijnt van een 750 srad af te komen dus ik ga eens kijken bij een kennis die een motorsloop heeft of hij wat heeft liggen wat mooi past.Leo schreef:
Heb de bewegingsvrijheid niet echt getest, zal ik nog doen maar ik denk dat het wel gaat, spatbord is ook een heel stuk gezakt natuurlijk.
Mijn rem is idd helemaal leeg geweest dus een x opnieuw ontluchten is de volgende stap.
Deuk in de binnenpoot is me niet opgevallen, heb ook geen lekkage waargenomen buiten wat zweten om.
Voorvork is niet geweldig qua werking voor mijn gevoel maar het voldoet, als ik de andere onderpoten heb laten coaten en ga monteren zal ik de binnenpoten ff goed inspecteren.
Mijn 33ers zijn al klaar Leo, voorlopig ff geen grote investeringen in de big. Ben ook aan een ander blik toe en mammacita wil een andere kledingkast
Vooralsnog loopt het apparaat nog niet helemaal goed, heb vandaag grotere sproeiers gemonteerd maar hij blijft inhouden/stotteren bij flink gasgeven.
Gezien de staat van de sproeiers heb ik niet veel hoop dat de rest van de gasfabrieken er beter uit ziet
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Mooi spuitwerk btw Cor, ziet er goed uit!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Huisvlijt.............MANUS-3000 schreef:Mooi spuitwerk btw Cor, ziet er goed uit!
Mamacita heeft toch al pas een nieuwe keuken gehad??
Is het stotteren niet een onsteking/bougie/bougiekap probleem??
futurist
PS als je echt goed voorberiede kappen hebt wil ik er wel een mooi laagje lak over zetten, de stickers zijn redelijk goedkoop op e-bay te vinden bij een Franse sticker boer, Vreemd maar gevonden op e-bay.de als ik het me goed herinner.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Klopt maar met die nieuwe keuken kwam mijn kledingkast te vervallen en die kleding staat nu in kruidvat tentjesfuturist schreef:
Mamacita heeft toch al pas een nieuwe keuken gehad??
Is het stotteren niet een onsteking/bougie/bougiekap probleem??
futurist
PS als je echt goed voorberiede kappen hebt wil ik er wel een mooi laagje lak over zetten, de stickers zijn redelijk goedkoop op e-bay te vinden bij een Franse sticker boer, Vreemd maar gevonden op e-bay.de als ik het me goed herinner.
Bougie's zijn nieuw, kappen zitten er zeker weten goed op ontsteking zou kunnen maar ik ga eerst de nette carbs erop zetten zodat ik weet dat die basis goed is.
Wat er aan de sproeiers zat zal ook zeker verderop in de carbs zitten...
Ik hou je aanbod in gedachten, ik kan mezelf ook aardig redden met de spuit maar heb hier de gelegenheid niet.
En ik ben er nog niet v.w.b. de kleurstelling.
De std stickers komen er i.i.g. niet op terug dat heb ik dan al weer wel bedacht.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je bent lekker bezig! ff een vraag, je hebt een andere uitlaat maar heb je ook een andere luchtfilter?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Zoals te zien heb ik een ander luchtfilter
En vandaag vond ik nog iets moois op de mat van dezelfde afzender waarvoor duizendmaal dank
Compleet nieuw van binnen
En vandaag vond ik nog iets moois op de mat van dezelfde afzender waarvoor duizendmaal dank
Compleet nieuw van binnen
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je hebt nog wat lucht in je rem, trek je rem ff in en dan een tayrap er om heen zo dat ie op de rem blijft, de druk perst de lucht samen en die gaan dan makkelijker naar boven.. nacht laten staan.. morgen remhendel weer los.. remklauw los.. remblokken terug duwen zo dat de zuigers helemaal in zijn.. zo druk je meer olie naar boven.. klauw er op.. remmen tot er druk is.. remhendel in drukken.. onluchtingsnippel ff open dicht.. als het goed is heb je nu een scherpe rem
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Thnx voor de tip mrZ ik ga die procedure van vrijdag op zaterdag zeker uitvoeren
Rem word langzaam maar zeker al beter, knijp hem nu in tot een halve cm van het stuur terwijl hij daarvoor makkelijk tegen het stuur aankwam.
De schone carbs zitten er nu op en wat een verschil, gasresponse is top en hij trekt in één beweging door tot het schakelmoment.
@OR bedankt voor de geleverde service!
Zoek de verschillen
https://youtu.be/7l43tepGwU8
Rem word langzaam maar zeker al beter, knijp hem nu in tot een halve cm van het stuur terwijl hij daarvoor makkelijk tegen het stuur aankwam.
De schone carbs zitten er nu op en wat een verschil, gasresponse is top en hij trekt in één beweging door tot het schakelmoment.
@OR bedankt voor de geleverde service!
Zoek de verschillen
https://youtu.be/7l43tepGwU8
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ehhhh, .......... ik geef het op, vertel
Big Bigger Tiger en weer Big