Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus

djeeke schreef: Bij deze net een nieuwe Electrex stator besteld...
Heb hem aan een leuke prijs gekregen, info via pb indien gewenst :wink:
€135 voor een nieuwe stator is eigenlijk gewoon goedkoop
Maarre, bij de specs staat "DR800 1991", da's in nederland een SR43 :!:

Je schreef dat je een SR42 hebt met een SR43 blok. Ik kan ernaast zitten, maar ik verwacht zelf dat dan het vliegwiel en stator van de SR42 in dit SR43 blok zijn gemonteerd om te werken met de oude kabelboom en CDI. Heb je een foto van de CDI op jouw BIG?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist

Ouwe Reus schreef:
djeeke schreef: Bij deze net een nieuwe Electrex stator besteld...
Heb hem aan een leuke prijs gekregen, info via pb indien gewenst :wink:
€135 voor een nieuwe stator is eigenlijk gewoon goedkoop
Maarre, bij de specs staat "DR800 1991", da's in nederland een SR43 :!:

Je schreef dat je een SR42 hebt met een SR43 blok. Ik kan ernaast zitten, maar ik verwacht zelf dat dan het vliegwiel en stator van de SR42 in dit SR43 blok zijn gemonteerd om te werken met de oude kabelboom en CDI. Heb je een foto van de CDI op jouw BIG?
Jij schrijft wat ik dacht!!

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
djeeke

Ouwe Reus schreef:Je schreef dat je een SR42 hebt met een SR43 blok. Ik kan ernaast zitten, maar ik verwacht zelf dat dan het vliegwiel en stator van de SR42 in dit SR43 blok zijn gemonteerd om te werken met de oude kabelboom en CDI. Heb je een foto van de CDI op jouw BIG?
De CDI zit niet op de originele bevestigingen, is volgens mij het dubbele in afmetingen dan de originele...
Dit is alvast een foto van de stator:
Afbeelding
Niet één spoel maar twee spoelen om de CDI te voeden... SR43 stator?
Ik maak morgen een foto van de cdi...
dhc6

Dubbele spoel=later model (langeslag) waar een vliegwiel 3210231D00 op hoort. Ik zit nu in Canada dus kan slecht kijken welk nr er op de rotor staat maar bij een dubbele spoel stator hoort een "grote" CDI. De CDI voor een 41/42 is zo groot als een V regelaar (pakje sigaretten) en die voor een 43 is 2 x zo groot. Ben zaterdag terug en zal dan kijken en het doorgeven.

Bij Zappa liggen beide types op voorraad, kun je denk ik wel van hem lenen om te proberen mocht je met de nw stator geen succes hebben.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
djeeke

dhc6 schreef:Dubbele spoel=later model (langeslag) waar een vliegwiel 3210231D00 op hoort. Ik zit nu in Canada dus kan slecht kijken welk nr er op de rotor staat maar bij een dubbele spoel stator hoort een "grote" CDI. De CDI voor een 41/42 is zo groot als een V regelaar (pakje sigaretten) en die voor een 43 is 2 x zo groot. Ben zaterdag terug en zal dan kijken en het doorgeven.

Bij Zappa liggen beide types op voorraad, kun je denk ik wel van hem lenen om te proberen mocht je met de nw stator geen succes hebben.

R
Ik heb maar één woord voor de behulpzaamheid op dit forum: "Ge-Wel-Dig" of beter "Ge-Wel-Big" :mrgreen:

Ben net even tot bij de BIG Geweest om een foto te maken, heb het zelfs niet geprobeerd, dat ding zit netjes ingesandwitcht (of hoe je dat ook schrijft) achter de batterij. Foto nemen is dus zonder demontage hopeloos...
Afmetingen (ruw gemeten/geschat) 12x8x3.5 cm das heel wat meer dan een pakje sigaretten dus zal wel een SR43 zijn...

Oude stator is in elk geval defect dus ik moet zowiezo een nieuwe hebben...

Ik denk dat de nieuwe stator monteren voor volgende week is, zelfs al komt hij morgen toe, ik ga dit weekend al een dag naar motorbeurs Utrecht...
Indien het met nieuwe stator niet OK is zou (na het uitmeten van mijn bobijnen) de mogelijkheid om een een CDI te lenen natuurlijk geweldig zijn...

Nogmaals, hartelijk dank voor de actieve meedenkers op het forum, ik ben onder de indruk...
Leo

djeeke schreef: Ik heb maar één woord voor de behulpzaamheid op dit forum: "Ge-Wel-Dig" of beter "Ge-Wel-Big" :mrgreen: .
Pas maar op. Deze groep gaat heel ver om een BIG weer aan de praat te krijgen.
Voor je weet staan ze bij je in de garage met je mee te sleutelen en zuipen ze al je jupiler op

Ik vond nog iets leuks om mee te klooien op een regenachtige dag : http://cycle-ergo.com/
djeeke

Leo schreef: Pas maar op. Deze groep gaat heel ver om een BIG weer aan de praat te krijgen.
Voor je weet staan ze bij je in de garage met je mee te sleutelen en zuipen ze al je jupiler op
Dan ben ik op de juiste plaats beland. Deze BIG had ik graag asap rijdende... Ik heb hem gekocht omdat hij voor een zacht prijsje van hand ging... Helemaal opknappen is zoals ik zei een langer termijn project...
Ik was al even de groep aan het volgen omdat ik al een SR41 project had met net wat meer werk om hem rijdende te krijgen...
Dat volgt dus na deze...
Daarna is het kiezen welke eerst helemaal uit elkaar mag voor een grondige opknapbeurt ;-)
Ik zet alvast enkele bakken klaar, Interbrew is hier om de hoek
Ouwe Reus

djeeke schreef: Ben net even tot bij de BIG Geweest om een foto te maken, heb het zelfs niet geprobeerd, dat ding zit netjes ingesandwitcht (of hoe je dat ook schrijft) achter de batterij. Foto nemen is dus zonder demontage hopeloos...
Afmetingen (ruw gemeten/geschat) 12x8x3.5 cm das heel wat meer dan een pakje sigaretten dus zal wel een SR43 zijn...
CDI Keuzemenu:
1 SR41/SR42
SR4142.JPG
SR4142.JPG (176.77 KiB) 2570 keer bekeken
2 vroege SR43
SR43.jpg
SR43.jpg (132.13 KiB) 2570 keer bekeken
3 late SR43
SR4397.jpg
SR4397.jpg (53.36 KiB) 2570 keer bekeken
Pakje sigaretten is keuze 1 :?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
djeeke

Ouwe Reus schreef:CDI Keuzemenu:
1 SR41/SR42
SR4142.JPG
2 vroege SR43
SR43.jpg
3 late SR43
SR4397.jpg
Pakje sigaretten is keuze 1 :?
Jullie hebben een ton aan kennis!!!
Geen connectoren op de CDI zelf maar kabelbundel die eruit vertrekt, het is dus 2...
Gelukkig maar, ik ben niet-roker :lol:

Daar zijn we ook uitgeraakt ;-) Ik veronderstel dus dat de kabelbundel aangepast werd of dat die van de SR43 op de Big werd overgezet...
Leo

djeeke schreef: Ik zet alvast enkele bakken klaar, Interbrew is hier om de hoek
Pas op wat je schrijft want Leuven is hier om de hoek
djeeke

Leo schreef:Pas op wat je schrijft want Leuven is hier om de hoek
Gelukkig heb ik mijn leesbril bij de hand :P
Leuven is voor mij 8km, daarom schreef ik ook Interbrew en niet Jupille...
:toost:
Leo

Ik woon 130 km boven je maar je hebt helaas niks aan mij voor het sleutelen.
Kom voor de slappe klets en in de weg lopen wel mee mocht het een sleuteldag worden :wink:
djeeke

zappa.suzuki schreef:Andere links doen het nu ook weer :wink:
Zappa, nog eentje voor jou:
Bij de sleuteltips verwijst de "Nokkenaskettingspanner-veertje [N.A.K.S] modificaties" link naar het "Carburateurs afstellen" topic :wink:

Ik heb geen zin om door een dom veertje de Big motor te laten sneuvelen, ik moet hier wel nog heel wat lezen want blijkbaar kom ik er met alleen die andere veer niet...

Ik ging net even kijken op die Duitse site, mijn Duits is nog erger opgeroest dan de Big dus het duurde even voor ik het HRT Feder Steuerkettenspanner veertje vond :roll:
Verzendkosten €15 voor een veertje? Dat ding kan in een omslag... Maar so be it, nog steeds goedkoper dan brokken in de motor...

Ik zal ook eerst maar even rondkijken of ik er niet nog iets anders kan bestellen, maar dat Duits is voor mij een hel om te lezen en de met de vertaling aan wordt het pas echt gruwelijk :heks:

Heb zowiezo ook een nieuwe dichting nodig stator kant... Maar wou deze dan eigenlijk daar niet bestellen want ergens in dit topic staat...
zappa.suzuki schreef:Ook is deze pakking minder goed dan de orginele :wink:
Wordt vervolgd ;-)
zappa.suzuki

Pffff je bezorgt me wel wat werk maar die link klopt ook weer... toch bedankt :wink: 8)
Die pakking dicht gewoon goed af, je kan hem alleen wat minder vaak hergebruiken :wink:
Site heeft boven aan een google translate knop, maakt het wat duidelijker maar idd af en toe wel grappig..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
djeeke

zappa.suzuki schreef:Pffff je bezorgt me wel wat werk maar die link klopt ook weer... toch bedankt :wink: 8)
Graag gedaan :lol:
Dat krijg je dan met iemand die graag op de hoogte is van waar hij mee bezig is, informatie verzamelen om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen dus ik probeer redelijk wat te lezen 8) Ja het is even werk maar daarna staat alles er weer netjes bij hé :morning:
zappa.suzuki schreef:Die pakking dicht gewoon goed af, je kan hem alleen wat minder vaak hergebruiken :wink:
Dan zal ik er daar maar eentje bestellen, kwetie van de verzendkosten wat te verdelen...
zappa.suzuki schreef:Site heeft boven aan een google translate knop, maakt het wat duidelijker maar idd af en toe wel grappig..
yup :heks:
Leo

Heb het jaren kunnen tegenhouden maar nu gaat het dan toch gebeuren ........we gaan een hele dag proefrijden op un 950 adventure :oops:

Stadsverkeer / snelweg / dijken op eigen snelheid / dijken op omroep max snelheid / allroadrit uit de oude doos / enduro ritje.

Wat denkt u ? ..........ben ik na de testrit om of ben ik blij met de huidige bezetting in de schuur ?

Place your bets ..............
Ouwe Reus

Leo schreef:we gaan een hele dag proefrijden op un 950 adventure
Leuk, wanneer gaan we !?

Afbeelding
PS. Leo kent dit plaatje al
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
futurist

Carrie her weight quit well kan bij de KaToeM ook wel gezet worden hoor.

Enne ik heb hier ook wel eens horror stukjes gelezen van de soms toch wel verrassende vermogens kromme van de KaToeM die eindigde op een te dik paaltje langs de weg. Ook op het i net vind je wel verhalen hier van en zeker als er koffers aan hangen is het wel eens echt horror. De nieuwe uitvoering die ik gisteren op de beurs heb gezien heeft dus een (a la Pan) ophanging van de koffers gekregen vanaf 2017 vanwege (niet officiële en niet door KTM erkende) dodelijke ongelukken met dat type KaToeM. Kras dus maar 1 x fun weg en doe daar horror voor in de plaats.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Op de testrit wilde ik een zakje botorhammen meenemen. Gaat het nog goed komen met mij Cor of moet ik de testrit afzeggen ?
Ouwe Reus

Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Leo, doe je wel voorzichtig met de brommer van Iwan?
Ooit kort ritje gedaan op een 950, tot halverwege de toerenteller net een Big, daarna werd het iets feller :wink:

Waarom ik er geen heb/druk aan het sparen ben?
Rij weinig snelweg
Te hard rijden is duur
Rij veel in de stad en dan is een dikke 1 piter fijner
Parkeer 5 dagen per week in de stad, Big wordt wat minder snel gestolen overdag

Gok dan het restje jonge hond Leo de KTM wil en in Spanje wil wonen/werken/rijden, oude hond Leo wil graag een lui bankstel, ben benieuwd welke hond het meeste gewicht in de schaal legt :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

https://youtu.be/pZXW5pxxBHY

you can't live like that ..............

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

zappa.suzuki schreef:Leo, doe je wel voorzichtig met de brommer van Iwan?
Deze is van Dabit. Daar durf ik mee te vallen ( en te dokken ) en dan valt het niet zo heel erg op
De 950 van Iwan blinkt zo hard dat ik die zonder zonnebril niet eens kan vinden in de garage :wink:

zappa.suzuki schreef:Gok dan het restje jonge hond Leo de KTM wil en in Spanje wil wonen/werken/rijden, oude hond Leo wil graag een lui bankstel, ben benieuwd welke hond het meeste gewicht in de schaal legt :lol:
Je slaat de spijker precies op het midden van de kop.
Schuilt er toch ergens een hooligan in me of is het echt omroep max voortaan.
Ik wilde het nu voor eens en voor altijd weten en toen Dabit het aanbood heb ik het aanbod aangenomen.

Zal jullie op de hoogte houden met een uitvoerig reisverslag.
Maar u kunt de weddenschappen vast afsluiten :mrgreen:
Leo

Hee Antrapper, ga eens snel naar de motorbeurs mensen daar lastig vallen :slaan:
de antrapper

Leo schreef:Hee Antrapper, ga eens snel naar de motorbeurs mensen daar lastig vallen :slaan:

Al weer terug, heb nog steeds de beste motor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie