Mat of glans word mat, opbouw begonnen!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
MANUS-3000

Thnx mr Z, had al besloten om een nieuwe te gaan halen 8)
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
MANUS-3000

En weer mis ik je post Zappa, nee het was knoeien maar met één is het iig gelukt.
Heb 4 lepels besteld bij powerplus tools met velgbeschermers erbij.
Heb het meeste zweet vergoten met het niet beschadigen van de coating :lol:
MANUS-3000

Project Frankenstein is begonnen, had gehoopt te beginnen met het blok opbouwen maar heb de via ebay bestelde pakkingen nog steeds niet mogen ontvangen.

Heb eerst Ugly ontdaan van alles wat me een blik op de loop van de kabelboom en alle beugeltjes en andere aanbouwdelen ontneemt zodat ik een mooi voorbeeld heb om Frankie op te bouwen.

Ugly is wel een roestbak maar ooit was het frame wit

Afbeelding

En vanuit de boerenschuur waar ik d'r gevonden heb is ook een verstekeling meegekomen

Afbeelding

Daarna het vers gecoate frame klaargezet, heb er een houten verhoging onder geknutseld zodat ik niet steeds op m'n hurken zit.

Afbeelding

Nieuwe balhoofdlagers, lekker smeren.

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste onderdeel gemonteerd.

Afbeelding

En toen moest ik mee boodschappen doen :cry:

Vond nog wel wat moois in Ugly, nog nooit gevonden bij m'n vorige varkentjes.

Afbeelding

Morgen of maandag meer.
Ouwe Reus

Afbeelding
Door zo'n mooi frame.... krijg ik ook weer kriebels
Ziet er goed uit man :woow:.
Ook je klushoek is niet verkeerd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000

Ben zeker blij met hoe het frame er uit ziet, dat was me met een knikkerbus niet zo mooi gelukt.
Klushoek is een beetje behelpen maar onder de trap staat het bouwpakket iig droog.

Ik vraag me af wat voor handbescherming er door de BIG rijders hier gebruikt word.
De kappen die ik erbij heb zijn gebarsten dus ik zoek iets anders wat ook wat steviger is dan het origineel.
Edwin
Contacteer:

Ik heb ze van Venom, bevallen tot nu toe goed. Wel goed vastzetten, want ik heb er nog ergens ééntje liggen in de heuvels van Lapalisse
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Die zijn idd goed en heb nog lopen zoeken samen met René maar Edwin zn handkap hebben we niet terug gevonden maar in mei gaan we weer zoeken... je bent goed bezig! 8) 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000

Thnx! :D
Ik ga eens kijken op google wat ik vinden kan.
Leo

MANUS-3000 schreef: De kappen die ik erbij heb zijn gebarsten dus ik zoek iets anders wat ook wat steviger is dan het origineel.
Je hebt PB
MANUS-3000

Met dank aan Leo voor wederom een knap staaltje parts resourcing heb ik een mooie deal kunnen maken voor een setje acerbis handkappen.

Grazie mille :toost:
MANUS-3000

Vandaag was het kl@te weer... Kwam ik erachter dat ik niet alles van de coater heb terug gekregen... En het via ebay bestelde motorpakkingset kon niet verwerkt worden door die deutsche post en is retour afzender gegaan...

:evil: :schieten: :slaan:

Gelukkig heb ik met de aankoop van "ugly" alles dubbel dus heb ik wat ik mis daar maar vanaf gekanibaliseerd, schoongemaakt en met de kwast betrokken.
Had nog een pot zijdeglans in de kast wat niet helemaal mat is maar dat kan altijd nog veranderd worden.
Ik moest de achterbrug zowiezo nog doen, de brug die ik had was tot in het naaldlager doorgesleten door de ketting dus ik had geen achterbrug bij de coater gebracht.
(anders was die misschien ook nog verdwenen)

Afbeelding

Dus dit is de enige voortgang van vandaag.

Na contact met ebay die weer contact met de verkoper heeft gehad moet ik wachten tot 27 2 en als de pakkingen er dan nog niet zijn moet ik weer contact op nemen.
Met dat vooruitzicht rij ik 01 3 niet :agrue:

Ik heb nog een blok wat ik kocht om in Frankenstein te lepelen die ik kocht als rollend frame, dit blok heb ik horen lopen dus ik heb besloten dat ik dit blok voorlopig ga gebruiken en het op te bouwen blok ter inspectie helemaal ga demonteren, netjes spuiten en gezond weer opbouwen.

Morgen de hele dag op pad woensdag hoop ik een flink eind op te schieten met het opbouwen.
Ouwe Reus

Manus, moet ik toch de afdaling naar de kelder in gang zetten?!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
MANUS-3000

Nee ik heb besloten het complete lopende blok in te bouwen.
Heb het horen lopen en het klinkt goed.

Het blok uit ugly ligt nu al zover open dat ik nog een stapje verder ga en het blok ga delen om ook de versnellingsbak goed te inspecteren.

Als ik het dan weer opbouw weet ik helemaal 100% zeker dat ik een fijn blok heb.

Maar wederom bedankt voor het meedenken en meeleven :wink:
MANUS-3000

Vandaag de hele dag op pad geweest dus weinig kunnen doen.
Kon het toch niet laten ff wat voor te bereiden voor morgen.
Nieuwe naaldlagers in de swing arm geperst.

Afbeelding

Afbeelding

Verf heeft niet helemaal gedekt zag ik maar dit is niet de arm die erin blijft, de arm van ugly wil ik nog een x laten coaten zodat die weer bij het frame past.

Volgens de geleerden gaat het morgen stormen :shock:
Dat word klussen in de regenjas :lol:

See you tommorow :zwaaien:
MANUS-3000

Wat een scheitweer vandaag :evil:
Maar met regenjas en zuidwester toch maar aan de slag gegaan.
Eerst het blok uit mijn schuurtje getrokken en in het frame geprutst, poedercoating is mooi maar het is ook dik en dan is het best lastig om in je eentje het blok te plaatsten.

Afbeelding

En het blok is ook best zwaar alleen.

Daarna de swing arm van een nieuw kettingrubber voorzien en alle bussen voorzien van vers vet en de arm incl. de nieuwe ketting ingebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Het achterwiel voorzien van nieuwe lagers en schoon vet, heb een nieuwe keerring voor de tandwieldrager maar die kan ik nergens vinden dus heb maar een oude gerecycled.
Het wiel ingebouwd.

Afbeelding

Bandenmaat is 150 70 17, vind hem op de standaard achtervelg net een beetje te rond staan. Een maatje smaller was misschien beter maar ik ga dit gewoon proberen. Heb iig voldoende ruimte bij de ketting.

Afbeelding

Heb ook nog even met de trekker van Zappa gespeeld, heerlijk als je passend gereedschap hebt.

Afbeelding

Dit blok wou ik meteen opbouwen maar het pakkingset dat ik besteld had op ebay heeft vertraging dus ik ga dit blok verder demonteren om alles goed te inspecteren en helemaal netjes weer op te bouwen.

Ook nog een pakketje mogen ontvangen met dank aan Leo voor de tip :toost:
Mooie Acerbis handbescherming voor een evenzo mooie prijs, niet de kleur waar ik voor ga maar dat is nog ff niet zo belangrijk.

Afbeelding

Met grote en kleine kappen voor zomer en winter.

Kwam erachter dat ik 2 verschillende voorremschijven heb, ik denk dat de schijf die nog gemonteerd is minder kans op trillen heeft?

Afbeelding

Als het weer het toelaat wil ik morgen de vorkpoten en de draadboom monteren, maar ik was vandaag al zeiknat en het schijnt morgen nog natter te worden dus ik beloof niets :P
dhc6

Wel ff de vork verversen !!

Goed te zien dat er weer een mooie Big op straat komt.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
MANUS-3000

Ik moet de buitenpoten nog laten coaten, ik haal de vork die ik los heb liggen uit elkaar en als ze dan gecoat zijn bouw ik de vork met alles nieuw erin weer op.

Weet jij toevallig of binnen en buitenpoten een set zijn of kan ik die onderling uitwisselen?
MANUS-3000

De vorkpoten zitten er in, niet dankzij de coater die beloofd had alle gaten met schroefdraad af te doppen maar de kroonplaten blijkbaar vergeten is :schieten:
Moest alle gaten schoonsnijden met een tap, in de onderste kroonplaat zijn alle gaten normale draad maar in de bovenste zijn de bouten die de vorkpoten klemmen M10x1.25 en die tap had ik niet :evil: net zoals iedere bouwmarkt of automaterialenzaak in dit dorp.
Heb ongeveer 2.5 uur verspeeld met het vinden van een tap en de rest van de dag met het schoonmaken van de kroonplaten.

Afbeelding

Moest de coating ook uit de gaten voor de vorkpoten halen, ze gingen er met geen mogelijkheid in.
Was blij met mijn namaakdremel die ik voor een paar tientjes bij Lidl heb gekocht.

Afbeelding

Dacht nog ff het te gebruiken contactslot van de kroonplaat van ugly te draaien.

Afbeelding

Maar de motorfietswereld is al net zo paranoia als de autowereld, breekbouten waar als je ze vastzet de kop afbreekt.
Ondanks de afmetingen heb ik ze toch met een centerpons los kunnen krijgen.

Afbeelding

Laatste project van vandaag was de 2e poging de voorband te monteren wat met bandenlichters een stuk makkelijker gaat.

Afbeelding

Kwam er nog wel achter dat het koplampframe dat ik heb laten coaten niet van een SR43 is, dus als er iemand is die interesse heeft in een mat zwart gecoat SR41/42 koplampframe dan heb ik die en wil ik hem wel ruilen tegen een SR43 frame zodat ik die kan laten coaten.

Hoop dat ik morgen beter weer heb...
zappa.suzuki

Je bent goed bezig! Poten en onderpoten kan je zo uitwisselen. balen van je kroonplaten en asgaten, kost een hoop tijd :evil: van je koplamphouder had ik je al gezegd dat die niet klopte :wink:

En dat je die breek bouten los kreeg met een centerpons zegt wat over je geduld 8) had zelf gewoon net onder de kop een zaag er door gehaald :lol:
zal ff kijken of ik een frame over heb
MANUS-3000

Hahaha mijn geduld is iig beter dan mijn geheugen dan.
Fijn dat je ff wil kijken :zwaaien:
zappa.suzuki

:lol: Tja heb er wel 1 denk ik maar heb ik pas dinsdag voor je klaar liggen [ latten heeft af en toe nadelen maar toch ook voordelen :wink: ]
MANUS-3000

Heb je een pb gestuurd.
Leo

MANUS-3000 schreef: Bandenmaat is 150 70 17, vind hem op de standaard achtervelg net een beetje te rond staan. Een maatje smaller was misschien beter maar ik ga dit gewoon proberen. Heb iig voldoende ruimte bij de ketting.

Afbeelding
Dat hebbik met opzet gedaan.
Gedachte erachter is "Zo is er de minste weerstand bij het de bocht om knallen" en voor die prijs kan je makkelijk zeggen "iets te rond ik ga er een andere op zetten"
MANUS-3000 schreef: Heb ook nog even met de trekker van Zappa gespeeld, heerlijk als je passend gereedschap hebt.
:shock:
MANUS-3000

Leo schreef:
MANUS-3000 schreef: Heb ook nog even met de trekker van Zappa gespeeld, heerlijk als je passend gereedschap hebt.
:shock:
:lol:
Voor de anders denkenden onder ons de vliegwieltrekker van Zappa
:lol:

Ik ga de band gewoon proberen, wat kosten betreft kan ik idd nog besluiten een ander te monteren.
Eerst maar eens zien dat ik aan het rijden kom.
zappa.suzuki

Leo, mn trekker is al door veel mensen met veel plezier gebruikt, zou je ook eens moeten doen, de meeste gebruikers reden daarna weer erg tevreden rond op hun droom brommer ipv een lui bankstel........
Plaats reactie