Op het oude forum had ik een vraag gesteld over het spuiten van een arai helm.
Volgens Arai Nederland kan dit met elke verfsoort, maar bij voorkeur op waterbasis.
Primer is niet nodig. Gewoon dof schuren en spuiten maar.
Wel werd er gewaarschuwd om de rubberranden niet te verwijderen, maar af te plakken.
Nadat ik binnen 2 weken, 3 keer bijna van de sokken ben gereden door een auto en twee trekkers , heb ik mijn zwarte helm maar (KTM)oranje gespoten.
Freek
spuiten helm
Moderator: ghulst
Ik heb hem pas een week, en de kleur vloekt bij mij een beetje. Ik heb alles blauw, maar de winkel had geen blauwe meer dus ...... . Nou heb ik als ik ooit!!!!! nog eens een zesdaagse ga rijden tenminste een "holland"helm.
Misschien dat ik hem toch maar zwart spuit.
Hij zit wel lekker. Het is wlesiwaar geen Arai(ik heb geen arai geld meer liggen) maar hij zit goed. Een sinisalo....dus.
Misschien dat ik hem toch maar zwart spuit.
Hij zit wel lekker. Het is wlesiwaar geen Arai(ik heb geen arai geld meer liggen) maar hij zit goed. Een sinisalo....dus.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Tja dat zou je echt moeten proberen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
leerzame bijdrage van mneer Neerkant91 ...
maareh , dat spuiten was toch altijd schadelijk voor de hardheid van de helm? en geld dat trouwens voor andere merken helm ook ? dat ze gespoten morgen worden? ik koop namelijk altijd wat op het hoofd past en in het budget past , 1x een arai gehad , maar die zijn zo duur dat het zonde is om op je plaat te gaan.
maareh , dat spuiten was toch altijd schadelijk voor de hardheid van de helm? en geld dat trouwens voor andere merken helm ook ? dat ze gespoten morgen worden? ik koop namelijk altijd wat op het hoofd past en in het budget past , 1x een arai gehad , maar die zijn zo duur dat het zonde is om op je plaat te gaan.
4 strokes only !!
Het is een oude topic maar er schiet me nog wel een ervaring te binnen naar aanleiding van de opmerking: ik ben een paar keer bijna van de pinnen gereden doordat ze me niet zagen....
------------
Ik heb 1,5 jaar dag in dag uit met een xr600 gereden. Soms elke dag stukken van 45km.
De ene keer had ik mijn normale motor spullen aan, en de andere keren zo'n fluoriserend geel hesje (voor als je metpech langs de autobaan staat).
Nou dat verschil kon ik enorm merken met het overige verkeer!
Wanneer ik dat fel gele hesje aan had kwam ik minder vaak de situatie tegen met dat je niet gezien wordt!!!. Wat dat aangaat is dat gewoon veeeeeeel veiliger...! Maarja, wie wil nou elke keer zo'n hesje aan?
Voor mijzelf: In de winter en met regen doe ik het wel, op droge dagen niet
------------
Ik heb 1,5 jaar dag in dag uit met een xr600 gereden. Soms elke dag stukken van 45km.
De ene keer had ik mijn normale motor spullen aan, en de andere keren zo'n fluoriserend geel hesje (voor als je metpech langs de autobaan staat).
Nou dat verschil kon ik enorm merken met het overige verkeer!
Wanneer ik dat fel gele hesje aan had kwam ik minder vaak de situatie tegen met dat je niet gezien wordt!!!. Wat dat aangaat is dat gewoon veeeeeeel veiliger...! Maarja, wie wil nou elke keer zo'n hesje aan?
Voor mijzelf: In de winter en met regen doe ik het wel, op droge dagen niet
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zet er een Xeon lamp in, best goedkoop te vinden
dan val je pas op
neem op een 1 pitter er 1 zonder servo bediening voor normaal/grootlicht.. die trilt kapot..
dan val je pas op
neem op een 1 pitter er 1 zonder servo bediening voor normaal/grootlicht.. die trilt kapot..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997