carburator afstelling ttr

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
janrocco
Berichten: 49
Lid geworden op: do apr 24, 2003 18:50
Locatie: Scherpenheuvel

Net een nieuwe crd-uitlaat op m'n ttr staan.
volgend probleem; knallen in de uitlaat, afslaan motor, of ook tijdens het verminderen(afschakelen) van de snelheid.

volgens mij is de ontsteking prima, want na twee pogingen start hij als nieuw. Nu ik denk een slecht mengsel...te weinig brandstof...dus naald opendraaien...of is het iets moeilijker?
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Na montage van een andere uitlaat zul je de motor (carburateur) toch opnieuw moeten afstellen. :idea:
janrocco
Berichten: 49
Lid geworden op: do apr 24, 2003 18:50
Locatie: Scherpenheuvel

ja joop, dacht ik ook , maar ik zoek nuttige tips om dit zelf te kunnen fixen.
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

janrocco schreef:Net een nieuwe crd-uitlaat op m'n ttr staan.
volgend probleem; knallen in de uitlaat, afslaan motor, of ook tijdens het verminderen(afschakelen) van de snelheid.

Dit wijst op een te kleine stationair sproeier, je zal ook je hoofdsproeier moeten vergroten waarschijnlijk,het kan ook nodig zijn de naald een tandje hoger te zetten.Vergeet je mengselvijs niet,ideaal is 1.5 tot 2 toeren uit.
Je maakt ook meer vermogenwinst met een andere luchtfilter/kooi en als je je airbox meer "open" maakt...Wel opletten waar... zeker bij off-road gebruik.(modder/water :? )
janrocco
Berichten: 49
Lid geworden op: do apr 24, 2003 18:50
Locatie: Scherpenheuvel

GEVONDEN....


(sneeuw)water in de luchtbox.
bedankt voor alle goede raad, maar soms toch niet te snel aan de juiste afstelling gaan veranderen.

de hoofdreden is wel, na het veranderen van het originele achterspadlap, door een banja type, kwam er een kleine opening vrij tussen zadel en onderkader.[/url]
Gast

Probeer het toch eens met een iets rijkere afstelling,een betere uitlaat heeft ook een betere flow.Dus meer en vlugger UIT is ook meer en vlugger IN :P .Zo zal je Yam en z'n nieuwe uitlaat al z'n mogelijkheden geven.Je kan ook de juiste afstelling opvragen bij de fabrikant( www.CRD-international.com ).

Of het moet zijn dat je Yam van de fabriek uit te rijk staat,meestal is het omgekeerd(milieunormen).
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

was van mij :roll: :oops: :lol:
janrocco
Berichten: 49
Lid geworden op: do apr 24, 2003 18:50
Locatie: Scherpenheuvel

zal het is proberen...

bedankt
Plaats reactie