Ik heb volgens mij nooit toestemming gegeven om een foto van mijn indrukwekkende torso hiervoor te gebruikenLeo schreef: Voor Ans
Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Vanuit een koortsig Huizen ook fijne feestdagen voor allen, ook namens de vrouw des huizes.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
We zijn aan het aftellen naar 10:30 als het stopt met regenen en dan beginnen we aan de traditionele 2e K dag winterbikkelmodderrit 2016 editie ( aka de weg van schoonloederrit )
Met een gemiddelde van 60 int uur hebben we deze editie weer afgerond. Tot je nek in de drek was het overal
We hebben heel vaak nog aan diegene gedacht die de verplichte figuren aan het doen was
Hier ging het even mis en zijn we een uur bezig geweest een DRZ eruit te halen.
Gelukkig hadden we onze thermo aan anders hadden we het koud gehad
Met een gemiddelde van 60 int uur hebben we deze editie weer afgerond. Tot je nek in de drek was het overal
We hebben heel vaak nog aan diegene gedacht die de verplichte figuren aan het doen was
Hier ging het even mis en zijn we een uur bezig geweest een DRZ eruit te halen.
Gelukkig hadden we onze thermo aan anders hadden we het koud gehad
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Respect Leo, jij liever dan ik moet ik zeggen
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Manus,
Je zou (leen)noppenbanden onder de "The Ugly Bride Of Frankie" kunnen leggen en eens kunnen komen oefenen met gids hier in de buurt of het iets voor je is ?
Slaapplek en gids zijn dan al geregeld en beginnen we rustig aan ( dus niet de foto`s hierboven ) met knalharde lange zandpaden route en op jouw tempo.
Je zou (leen)noppenbanden onder de "The Ugly Bride Of Frankie" kunnen leggen en eens kunnen komen oefenen met gids hier in de buurt of het iets voor je is ?
Slaapplek en gids zijn dan al geregeld en beginnen we rustig aan ( dus niet de foto`s hierboven ) met knalharde lange zandpaden route en op jouw tempo.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Eerlijk gezegd had ik daar al eens over nagedacht, ik had al eens rondgekeken voor een off road uitrusting maar toen moest ik weer afscheid nemen van de toenmalige BIG.
Misschien toch maar weer op zoek naar laarzen in maat 47/48
De banden van "The Bride" moeten zowiezo dus daar kan ik alle kanten mee op.
Eerst maar eens zorgen dat ik op één van de 2 rijden kan.
Misschien toch maar weer op zoek naar laarzen in maat 47/48
De banden van "The Bride" moeten zowiezo dus daar kan ik alle kanten mee op.
Eerst maar eens zorgen dat ik op één van de 2 rijden kan.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Wat is je budget voor laarzen ? dan houden we onze ogen en oren open.MANUS-3000 schreef: Misschien toch maar weer op zoek naar laarzen in maat 47/48
Ik denk dat we als eerste tip maar vast gaan geven om je voetsteunen aan de achterzijde en zijkant te verbreden
Dat staat wat steviger dan op die standaard smalle steppies.
Misschien ook vast DHC6 eens contacteren voor verlaging van de voetsteunen ?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leenwielen op redelijk versleten noppen heb ik hier [ goed genoeg voor een beginners rit] steppen verbreden klinkt leuk en is het ook met slappe zolen onder je laarzen, met goede laarzen met stijve zoolen wordt de druk toch verdeelt
Wat je wel moet doen is grote ringen aan weerzijde van je stepje waar de bouten doorheen gaan zo dat ze niet meer in t rubber gedempt zijn en stijf tegen het frame staan voor een beter gevoel tijdens het staan.
Een set bovenste stuurklemmen [ heb ik misschien ook nog wel liggen] omgedraaid onder je stuur monteren [ en dan wel een hoog cross/dakar stuur, origineel gelijk weggooien] en het stuur zit gelijk een stuk hoger
En ben ook begonnen met offroad rijden in mn gewone motorpak en helm, dat maakt weinig uit want in t begin ga je toch echt niet zo hard op een zandpad als op de weg
Wat je wel moet doen is grote ringen aan weerzijde van je stepje waar de bouten doorheen gaan zo dat ze niet meer in t rubber gedempt zijn en stijf tegen het frame staan voor een beter gevoel tijdens het staan.
Een set bovenste stuurklemmen [ heb ik misschien ook nog wel liggen] omgedraaid onder je stuur monteren [ en dan wel een hoog cross/dakar stuur, origineel gelijk weggooien] en het stuur zit gelijk een stuk hoger
En ben ook begonnen met offroad rijden in mn gewone motorpak en helm, dat maakt weinig uit want in t begin ga je toch echt niet zo hard op een zandpad als op de weg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Voetsteunverlaging heb ik al een set van liggen.
Budget voor laarzen geen idee, gewone laarzen die ik heb waren net geen €200,- nieuw.
Weet niet wat de gangbare prijzen daarvoor zijn weet wel dat ik daar niet graag op bezuinig, heb aan het ongeluk met mn laatste BIG voor deze 2 een kwetsbaar enkeltje over gehouden
Budget voor laarzen geen idee, gewone laarzen die ik heb waren net geen €200,- nieuw.
Weet niet wat de gangbare prijzen daarvoor zijn weet wel dat ik daar niet graag op bezuinig, heb aan het ongeluk met mn laatste BIG voor deze 2 een kwetsbaar enkeltje over gehouden
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Check.MANUS-3000 schreef:Voetsteunverlaging heb ik al een set van liggen.
Moet je even besluiten of je die ( ook ) op de crossert zet. je hebt dan minder afstand nodig van kont op zadel naar staand gaan en je hebt minder hoge stuurverhogers nodig.
Tegen het einde van het jaar hebben veel crosszaken uitverkoop van de "oude " kleur crosslaarzen.MANUS-3000 schreef:Budget voor laarzen geen idee, gewone laarzen die ik heb waren net geen €200,- nieuw..
Ze hebben de nieuwe kleur voor 2017 al binnen en moeten van de oude af.
lekker googlen en gaan passen bij een crosszaak in de buurt.
Wat voetsteunen betreft kan ik je aanraden met je crosslaarzen aan eens op een houtje te gaan staan ter breedte van je huidige steps en daarna op een balk ter breedte van de foto die ik stuurde ( van mijn eigen steppies met maat 47 crosslaars ) en dan te voelen waar je het stabielst op staat en dan een besluit nemen. Ieder zijn eigen gevoel werkt het best.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Altijd leuk rijden met mist en vorst, met rechts aan t gas en met links de bevroren mist van je vizier schrapen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Koop toch eens een echte motor.zappa.suzuki schreef:Altijd leuk rijden met mist en vorst, met rechts aan t gas en met links de bevroren mist van je vizier schrapen
Ik had nergens last van en reed met open vizier anders kreeg ik het te warm.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Dat snap ik wel met die voetenwarmersLeo schreef:
Koop toch eens een echte motor.
Ik had nergens last van en reed met open vizier anders kreeg ik het te warm.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo schreef:Koop toch eens een echte motor.zappa.suzuki schreef:Altijd leuk rijden met mist en vorst, met rechts aan t gas en met links de bevroren mist van je vizier schrapen
Ik had nergens last van en reed met open vizier anders kreeg ik het te warm.
Leo, ik reed op een echte motor en echt buiten, dus niet binnen op t bankstel in mn motorpak terwijl ik pruttel geluiden maakte zo als jij...
Vanmorgen werd de mist al snel een ijsplaat die er niet af te vegen was op de onderkant van het vizier
Kan erger, met -18 gereden, toen bevroor mn adem aan de binnenkant van het pinlock vizier
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Nog 45 minuutjes...
Ik hef alvast het glas op een mooi motorjaar met mooie verhalen, ritjes, vakanties en buurvrouwen. Rene met een nieuwe motor, Leo met een oude liefde en Cor die er gewoon weer bovenop komt. Proost mannen en Ans op een mooi en gezond 2017!
Ik hef alvast het glas op een mooi motorjaar met mooie verhalen, ritjes, vakanties en buurvrouwen. Rene met een nieuwe motor, Leo met een oude liefde en Cor die er gewoon weer bovenop komt. Proost mannen en Ans op een mooi en gezond 2017!
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Aan iedereen de allerbeste wensen voor 2017, dat het voor iedereen een goed jaar mag worden!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Edwin, mooi gesproken! van mij ook de beste wensen voor iedereen!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hey Zappa, gefeliciflapstaart. Hoeveel lentes alweer?
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey mannen, eerst de allerbeste wensen voor 2017, in goede gezondheid ( ) veel veilige kilometers en een hoop fun, ook voor jullie loveones natuurlijk.
Een update, jullie hebben lang niks van gehoord van me, ik ben hier in het ziekenhuis echt dood ziek geweest, een darminfectie heeft me flink de das om gedaan. De CRP (dat is de kpi voor de verhouding goede beestjes/slechte beestjes) was al van 190 bij opname gezakt naar 39 door de vele (soorten) anti biotica na de operatie. Door de infectie was die al weer 99 geworden. De operatie waar een medicinale pen is geplaatst in en door een luikje alle rommel en bacterien zijn verwijderd (met een soort robotje) uit het bot was een succes (vlg dr DR)
Ok het heeft ook een voordeel, de Dr heeft er misschien wel meer als een Pk bij gekregen want ik ben echt enorm af gevallen......
Een update, jullie hebben lang niks van gehoord van me, ik ben hier in het ziekenhuis echt dood ziek geweest, een darminfectie heeft me flink de das om gedaan. De CRP (dat is de kpi voor de verhouding goede beestjes/slechte beestjes) was al van 190 bij opname gezakt naar 39 door de vele (soorten) anti biotica na de operatie. Door de infectie was die al weer 99 geworden. De operatie waar een medicinale pen is geplaatst in en door een luikje alle rommel en bacterien zijn verwijderd (met een soort robotje) uit het bot was een succes (vlg dr DR)
Ok het heeft ook een voordeel, de Dr heeft er misschien wel meer als een Pk bij gekregen want ik ben echt enorm af gevallen......
- Bijlagen
-
- RX bovenbeen2.jpeg (12.97 KiB) 2559 keer bekeken
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
46 Thanks en goed te horen dat het nu weer beter gaat, veel sterkte daar!futurist schreef:Hey Zappa, gefeliciflapstaart. Hoeveel lentes alweer?
futurist
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997