Motorvakantie topic
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Van oud vrouwtje geweest, nooit in het zand geweest en maar 900 km per jaar gereden. Echt waar!
Big Bigger Tiger en weer Big
18 inch achterwiel, noppenbanden , bagagedrager eraf en afgesleten valbeugel waar de crosslaarzen zitten.
Dat is een heftig oud vrouwtje geweest.
En ik maar zeiken over zo licht mogelijk reismachientje
Dat is een heftig oud vrouwtje geweest.
En ik maar zeiken over zo licht mogelijk reismachientje
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zo zie je maar. ligt aan jou en niet aan de brommer...
enne blok is nog niet kaal dus valt mee en met die trommel met zn brekende spaken is 18" met nieuwe spaken niet raar maar voor die prijs neem ik hem ook niet mee
enne blok is nog niet kaal dus valt mee en met die trommel met zn brekende spaken is 18" met nieuwe spaken niet raar maar voor die prijs neem ik hem ook niet mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
THX voor het meedenken. Had um inmiddels ook al gesurft.Rammelbak schreef:Leuk leesvoer!
Mijn lijst van mods voor vertrek is nog iets langer.
Ik wil oa nog wat windprotectie voor op de langere stukken asfalt op tempo kuip maar de lijst van zooi meezeulen is weer veeeeeeeeeeeel korter.
Heb net het stuur max verhoogd met bestaande kabels erop voor de volgende testrit en ga nu het zadel modificeren
Goedkoopste en mooiste (qua omgeving in elk geval ) oplossing is gewoon de snelweg vermijden. En je tempo aanpassen als je er wel op zit (kruissnelheid 90-100km/u).Leo schreef: Ik wil oa nog wat windprotectie voor op de langere stukken asfalt op tempo kuip
( Fiets is gevonden en topic titel is aangepast )
Het is een voor mij zeer bekende 1 cilinder fiets geworden met lekkere veerwegen , genoeg power voor de 80 km wegen en offroad een tijger , zo min mogelijk electronica aan boord / kickstart en tatarataaaaa : knipperlichten
Ben spullen aan het verzamelen om hem meer reisvaardig te maken zoals 24 liter tank / eigen zadelmodificatie / bagagerekje > zijdragers / tassen ipv koffers en bedenk nog maar wat dingen.
Wilde dit topic gebruiken om af en toe wat vragen te stellen als ik ergens tegenaan loop in de voorbereiding en u kan geheel op uw gebruikelijke wijze antwoorden
Komtie : De reis gaat heenweg 1200km kronkelasfalt / 1000 km rotsen / 1200 km terugweg kronkelasfalt worden. Wat zou u doen mbt banden ?
Het is een voor mij zeer bekende 1 cilinder fiets geworden met lekkere veerwegen , genoeg power voor de 80 km wegen en offroad een tijger , zo min mogelijk electronica aan boord / kickstart en tatarataaaaa : knipperlichten
Ben spullen aan het verzamelen om hem meer reisvaardig te maken zoals 24 liter tank / eigen zadelmodificatie / bagagerekje > zijdragers / tassen ipv koffers en bedenk nog maar wat dingen.
Wilde dit topic gebruiken om af en toe wat vragen te stellen als ik ergens tegenaan loop in de voorbereiding en u kan geheel op uw gebruikelijke wijze antwoorden
Komtie : De reis gaat heenweg 1200km kronkelasfalt / 1000 km rotsen / 1200 km terugweg kronkelasfalt worden. Wat zou u doen mbt banden ?
Het kan dat mijn ability om te lezen is afgenomen maar ik zie nergens wat het geworden is of ben jij degene die die Intruder heeft gekocht?Leo schreef:( Fiets is gevonden en topic titel is aangepast )
Het is een voor mij zeer bekende 1 cilinder fiets geworden met lekkere veerwegen , genoeg power voor de 80 km wegen en offroad een tijger , zo min mogelijk electronica aan boord / kickstart en tatarataaaaa : knipperlichten
Ben spullen aan het verzamelen om hem meer reisvaardig te maken zoals 24 liter tank / eigen zadelmodificatie / bagagerekje > zijdragers / tassen ipv koffers en bedenk nog maar wat dingen.
Wilde dit topic gebruiken om af en toe wat vragen te stellen als ik ergens tegenaan loop in de voorbereiding en u kan geheel op uw gebruikelijke wijze antwoorden
Komtie : De reis gaat heenweg 1200km kronkelasfalt / 1000 km rotsen / 1200 km terugweg kronkelasfalt worden. Wat zou u doen mbt banden ?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
THX. Dacht wel dat i bij jou in de smaak zou vallen.frankn schreef:mooi fiets
Had eerst een R80GS voor de reis gekocht maar ik kon er geen vriendjes mee worden en liep toen tegen deze aan.
Heb er ooit al een eerder gehad dus weet wat i kan en niet.
frankn schreef:Maar dan met een "ietwat " hoger zadel.
Valt wel mee hoor.
Zithoogte is al bijna goed alleen smal zoals op een enduro. Ik maak het zitgedeelte meer zoals op de rechter foto.
Das toch dat ding waar Ans jou iedere avond mee voor de billen klapt ?
linkje naar foto voor beeldvorming
! ALLEEN OPENEN IN LANDEN WAAR VARKENS SCHOON ZIJN !
linkje naar foto voor beeldvorming
! ALLEEN OPENEN IN LANDEN WAAR VARKENS SCHOON ZIJN !
Deze is al eerder aangehaald en daar staat dan nuttige info in voor jou zeker bij.Rammelbak schreef:Leuk leesvoer!
http://www.motorbikenomad.co.uk/blog/wp ... 50x250.jpg
Vooral het zadel zal je verbazen.......verder nuttige informatie maar het meeste zal je al wel een beeld bij gevormd hebben. Met een bekwaam lasser in je kennssen kring kom je al heel ver. Wel een bescherm (valbeugel) er op maken zodat je inderdaad zoals op de foto wat gewicht qua bagage aan de voorkant kan plaatsen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
THX.Edwin schreef:Gave motor Leo...zou bij mij ook welkom zijn. Veel plezier ermee!
Maar de BIG is denk ik veeeeel geschikter voor deze trip hoor.
@Cor thx voor het topic weer posten. Ga morgen lezen.
Voor banden heb ik gekozen voor een setje Mitas E10
Die is wel erg grof voor 2 x 1200 km kronkel asfalt, moet er niet aan denken dat je pech hebt en 1200 km naar huis in de regen mag.........Leo schreef:THX.Edwin schreef:Gave motor Leo...zou bij mij ook welkom zijn. Veel plezier ermee!
Maar de BIG is denk ik veeeeel geschikter voor deze trip hoor.
@Cor thx voor het topic weer posten. Ga morgen lezen.
Voor banden heb ik gekozen voor een setje Mitas E10
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik zou eerder een Michelin Anakee Wild kiezen.
https://cdn.tiresleader.com/static/img/ ... 297850.jpg
Wat minder negatief profiel (fijn op (nat) asfalt) en open genoeg voor gravel/keien weggetjes
futurist
https://cdn.tiresleader.com/static/img/ ... 297850.jpg
Wat minder negatief profiel (fijn op (nat) asfalt) en open genoeg voor gravel/keien weggetjes
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dan blijf ik mooi in mijn tentje liggen tot de regen over isfuturist schreef:Die is wel erg grof voor 2 x 1200 km kronkel asfalt, moet er niet aan denken dat je pech hebt en 1200 km naar huis in de regen mag.........
Ik rij op mijn gemak max 80 weggetjes heen en weer naar de offroadpassen. Bandjes lijden alleen veel als het warm weer is ( denk ik )
Ik zou natuurlijk ook bandjes kunnen ( laten ) wisselen onder aan de passen.
Neem ik noppen mee achterop zoals op de foto
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Ik zeg de TKC 80,
Rij JIJ makkelijk 6000 km mee, en je kan er lekker mee gummen, op bochtige weggetjes.........
Alleen boven de 170 km/h snelweg gaat ie kwispelen
Rij JIJ makkelijk 6000 km mee, en je kan er lekker mee gummen, op bochtige weggetjes.........
Alleen boven de 170 km/h snelweg gaat ie kwispelen
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi dat je een brommer hebt gevonden! [ wat een bevalling... pfffff... en had beter een Big kunnen nemen natuurlijk]Leo schreef:( Fiets is gevonden en topic titel is aangepast )
Komtie : De reis gaat heenweg 1200km kronkelasfalt / 1000 km rotsen / 1200 km terugweg kronkelasfalt worden. Wat zou u doen mbt banden ?
En als je echt op rotsen gaat rijden dan heb je niks grofs nodig, een wegband doet dat ook prima dus neem iets wat plakt op t zwarte spul, een Scout K60, een tkc 70 maar geen Mitas, heeft geen meer waarde..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Als deze rit bevalt heb ik nog wat plannen en daar komt het leeg gewicht van deze fiets beter van pas dan dat van een BIG die 50/95KG zwaarder is
Hmmmm.........K60 Scout.. daar zit wat in ja...
In het middenstuk doorlopend rubber wat op de weg lekkerder rijdt.
Vrij grote groeven die offroad ook wat voorstellen
Hmmmm.........K60 Scout.. daar zit wat in ja...
In het middenstuk doorlopend rubber wat op de weg lekkerder rijdt.
Vrij grote groeven die offroad ook wat voorstellen