Zandpade in Friesland??

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KTMZ©
Berichten: 57
Lid geworden op: do mar 06, 2003 23:21
Locatie: Goor
Contacteer:

Zandhazen,

Ik heb mijn hele jeugd in frl gewoond, maar ik kan me niet herinneren dat daar veel onverharde wegen zijn. Ik woon nu in Twente en heb niks te klagen, maar er is een kleine kans dat ik voor mijn werk naar frl moet verhuizen. Heeft het daar nog zin een offroad te hebben als ik geen zin heb me eerst 100 km te moeten verplaatsen?
Twente Rulez!
AMBUSH
Berichten: 64
Lid geworden op: vr nov 28, 2003 23:51
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

ik heb een colega in harkema wonen en die heeft het er wel eens over dat hij met de quat zo van harkema naar drachten kan rijden over onverharde wegen dus er is wel het een en ander aleen je meot het wel ff weten ik denk zo ie zo dat je in de buurt van buiten post en die surhuisterveen veel zand paden kan vinden hier in leeuwarden moet ik het met me crossmotor met bermjes en vlugtheuvels doen :twisted: ( rij bijna nooit op de crossmotor door de stad :!: )
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

In Noordwolde is elk jaar een off-road rit, dus moet er daar wel wat mogelijk zijn.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

:!: :)
Goedemorgen, wat een uitstekende keuze om in Friesland te komen wonen... :wink:

Ja, we hebben hier wel wat onverhard waar je leuk kan rijden.
Niet veel direct rondom Drachten, maar wel richting Harkema en Oostermeer, alleen geloof ik niet dat iedereen het daar erg waardeert (veel paardenliefhebbers daaro)
Met onze Offroad motorclub uit Houtigehage rijden we ook regelmatig helemaal binnendoor naar Assen via Norg en dergelijke, hier wordt het Offroad rijden gedoogd als je je goed gedraagt...
Prachtige lange route, hier zijn vroeger ook wel Enduro's gehouden.
Als we smorgens omm 0800 uur vetrekken, en je pakt de hele route, dan ben je niet voor 1400 uur weer thuis..

Dus kom maar langs...


Wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
Gebruikersavatar
superfrog
Berichten: 42
Lid geworden op: di dec 23, 2003 20:52

Wopke schreef::!: :)
Goedemorgen, wat een uitstekende keuze om in Friesland te komen wonen... :wink:

Ja, we hebben hier wel wat onverhard waar je leuk kan rijden.
Niet veel direct rondom Drachten, maar wel richting Harkema en Oostermeer, alleen geloof ik niet dat iedereen het daar erg waardeert (veel paardenliefhebbers daaro)
Met onze Offroad motorclub uit Houtigehage rijden we ook regelmatig helemaal binnendoor naar Assen via Norg en dergelijke, hier wordt het Offroad rijden gedoogd als je je goed gedraagt...
Prachtige lange route, hier zijn vroeger ook wel Enduro's gehouden.
Als we smorgens omm 0800 uur vetrekken, en je pakt de hele route, dan ben je niet voor 1400 uur weer thuis..

Dus kom maar langs...


Wopke
Heeeee ik woon ook in Drachten! Ik zit erover te denken om een crosser te kopen, maar als ik dit zo lees, kan ik beter een enduro doen! :lol: Met meer rijden is altijd leuker toch?
Wannabe crosser...
Wopke
Berichten: 155
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:46
Locatie: Rottevalle, Friesland

En met een enduro motor kun je ook crossen hoor, dus dat is volgens mij handiger..
Moet je van de zomer effe bij circuit Trimunt kijken... Kun je daar mooi gaan oefenen...

wopke
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
TwoCats

Freek schreef:In Noordwolde is elk jaar een off-road rit, dus moet er daar wel wat mogelijk zijn.
Daar wordt voornamelijk door weilanden ed gereden.
De onverharde wegen die daar in de buurt zijn zijn over het algemeen geen kilometers lang.
Gebruikersavatar
superfrog
Berichten: 42
Lid geworden op: di dec 23, 2003 20:52

Ja precies, ik wilde eigenlijk dit jaar een begin maken met crossen (recreatief he) op een crossbaan, maar als er in de buurt wat leuke offroad ritten zijn, is dat misschien ook wel een leuke optie! 8)

Ben er nog niet helemaal over uit...
Wannabe crosser...
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Neem een crosser met kenteken. 2 vliegen in 1 klap.
Afbeelding
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Ik zou gewoon een echte enduro motor kopen zoals een KTM of een Husqvarna. En met de huidige enduro motoren kun je ook uitstekend crossen.
Plaats reactie