Heb veel te veel carbs liggen en sta al lang op het punt een andere exemplaar in te wijden. Vanmorgen een Testrit gemaakt na het plaatsen van een kleiner K&N luchtfilter. Het effect bij WOT is duidelijk merkbaar, in die zin dat er toch weer met sproeiers gestoeid moet gaan worden.
Dus een mooi moment om carbs te wisselen en dus gaat de nu nog gemonteerde set gewoon in de aanbieding. Duz:
Aangeboden 36mm CV carburateurs voor de BIG
Leuke upgrade welke wat extra paardjes loslaat. Veel gemoedelijker dan de peperdure vlakschuivers, maar absoluut een verbetering!
Begin dit jaar gereviseerd en ultrasoon gereinigd. Voorzien van Viton O-ringen in plaats van de standaard rommel uit de revisiekitjes. Alle schroeven vervangen door RVS inbusboutjes. Brackets ontroest en gespoten met zwarte engine paint. Voorzien van een choke-bracket welke via een kabel beide choke-plunjers bedient. Van de zomer nog de WetTest uitgevoerd. Voorzien van SR41/42 vlotterbakjes. Schroefdraad alle opgefrist met draadtap. Stationair mengsel schroef handmatig verstelbaar. Vlottermechaniek aangepast voor meer stabiliteit. Vlotternaalden incl bussen zijn vernieuwd en hebben nu een langere pin met een stekere veer. Gasnaalden origineel (pos.3), snelle gasschuif (GSXR), OEM gasschuifveer, vernieuwde gasbuis (ws. uit F650). Air jets zijn geperst (#0,5) en pilot jets zijn gewoon geschroefd (#1,3). Pilot jets #32,5 en main jets #130/140. Inclusief chokekabel (PW80) en bruut K&N luchtfilter (100mm) inclusief dikwandig aluminium aanzuigbuis. K&N en aanzuigbuis hebben gebruikssporen maar dat is functioneel gezien geen enkel probleem. K&N is reeds gereinigd en wordt netjes ingeoliëd. Past op SR41 SR42 SR43. Forumprijs €249.
36mm carburateurs aangeboden inclusief bruut K&N luchtfilter
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Damn, de mijne liggen net bij de dokter en een filter heb ik ook al
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Oh ja, kan ook worden omgebouwd naar hand choke op de carburateurs zelf.
Dus eigenlijk zoals op de SR41, maar dan met een choke op beide carburateurs.
Dus eigenlijk zoals op de SR41, maar dan met een choke op beide carburateurs.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Deze carbs blijven voorlopig lekker zitten, de BIG rijd veel te lekker
De aansluiting van de ontluchting van de carburateurs zat bij mijn oude setup een beetje verstopt in het lufi, en bij de nieuwe setup midden in de aanzuigbuis. Met als gevolg ook een grotere onderdruk in de vlotterbakjes dan voorheen (THX voor deze wijsheid, Edwin & René). En ondanks de vlotternaaldjes die de brandstoftoevoer netjes afsluiten resulteerde dit in een net wat te rijk mengsel bij WOT. De carb ontluchting nu voorzien van een separaat sinterfiltertje en brult nu weer in één ruk tot in het rood
Maar heb nog wel een paar andere sets hoor
De aansluiting van de ontluchting van de carburateurs zat bij mijn oude setup een beetje verstopt in het lufi, en bij de nieuwe setup midden in de aanzuigbuis. Met als gevolg ook een grotere onderdruk in de vlotterbakjes dan voorheen (THX voor deze wijsheid, Edwin & René). En ondanks de vlotternaaldjes die de brandstoftoevoer netjes afsluiten resulteerde dit in een net wat te rijk mengsel bij WOT. De carb ontluchting nu voorzien van een separaat sinterfiltertje en brult nu weer in één ruk tot in het rood
Maar heb nog wel een paar andere sets hoor
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ontluchting van de carbs zit op het T-stuk tussen de beide bodies, aan de bovenkant.petertje schreef:Misschien mis ik iets maar bij mijn standaard carbs zie ik niks van ontluchting.
Tja bouwproject staat al wat lang.
Bouwjaar afhankelijkheid??
Druk in de vlotterkamer moet gelijk zijn aan de buitenluchtdruk. Maar door de toevoer van brandstof ontstaan fluctuaties van de druk in de vlotterkamer, welke dmv die ontluchting mooi wordt gecorrigeerd. Zit op de carburateurs van alle typen BIG. Aan de onderkant, ook tussen de bodies zit de brandstoftoevoer.
En een van bodies heeft aan de zijkant de aansluiting voor de vacuümpuls van de brandstofpomp.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.