motor survival kit voor de langdaagse offroadrit

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Hier de oplossing van Sjikkentip. Ziet er in elk geval zeer degelijk uit.
Ik ga het eens laten namaken !!

Afbeelding

Afbeelding

Jo VdB
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

[quote="Jo VdB"]Hier de oplossing van Sjikkentip. Ziet er in elk geval zeer degelijk uit.
Ik ga het eens laten namaken !!

Opgepast hé Jo,ik heb hier een patent op!!!!
(graptje...)

De toolbag heeft zijn degelijkheid al bewezen.Ik gebruik het nu ongeveer 2,5 jaar en deed hiermee reeds 1 week de Alpen,1 week Polen, 2 maal de Trans Ardennaise...Kortom ongeveer een 9000 Km off-road hangt het reeds aan de skidplate en het heeft het nog nooit begeven. :multi:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Ad Ketelaars schreef:perfect Sjokske, hoef ik eindelijk eens iets niet mee te nemen. Ik mis jammer genoeg jouw naam op de inschrijflijst van de "into the middle of nowhere"ritten.
Het weekend van d'n zevenenachtentwintigste maart zit ik helaas in nog Zuidelijker oorden in La Douce France, nog dichter bij de evenaar dus (alleen dan niet in het zand maar in het witte poeder op een stukkie plank). Mocht je nog geen kettingbreker geregeld hebben kun je altijd de mijne meenemen :!:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jammer dat de plaatjes niet te zien zijn :cry: how come?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Ik heb hetzelfde probleem :?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Sjokske schreef:
Ad Ketelaars schreef:perfect Sjokske, hoef ik eindelijk eens iets niet mee te nemen. Ik mis jammer genoeg jouw naam op de inschrijflijst van de "into the middle of nowhere"ritten.
Het weekend van d'n zevenenachtentwintigste maart zit ik helaas in nog Zuidelijker oorden in La Douce France, nog dichter bij de evenaar dus (alleen dan niet in het zand maar in het witte poeder op een stukkie plank)
Niet te veel van dat witte poeder opsnuiven , He sjokske :shock:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Ik ben nog iets belangrijk vergeten dat men zeker hoeft bij te hebben:

Een blad zilverpapier oftewel aluminiumfolie !!!

Niet om zen boterhammen in te bewaren maar om bij een eventueel lossen van een aansluiting van een darm van de koeling water te kunnen scheppen uit een plas of een drinkbak van de koeien.Op die manier kan men de radiatoren terug vullen.
Klinkt belachelijk maar een paar jaar geleden,in Libin,loste een darm van het Y-stuk van de radiator van mijne maat zijne EXC 520 (wie een KTM heeft kent da wel) en we waren blij dat er iemand aluminiumfolie bijhad om water uit een drinkbak van de koeien te kunnen scheppen.We stonden in de Ardennen 'in the middle off no-where' en konden met een minimum aan tijdverlies terug aanzetten.
En het weegt nog niks ook en neemt geen plaats in.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

kan die piccies nog steeds niet zien!!! lekker hoor :x
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Sjikkentip, is het niet makkelijker om je drankfles, die zeker bij je survivalkit zit, even uit te drinken en daarmee dan water te scheppen. Het lijkt mij iets minder ver gezocht en dan kun je de boterhammen alsnog in die folie draaien. :lol:
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Erik V schreef:Sjikkentip, is het niet makkelijker om je drankfles, die zeker bij je survivalkit zit, even uit te drinken en daarmee dan water te scheppen. Het lijkt mij iets minder ver gezocht en dan kun je de boterhammen alsnog in die folie draaien. :lol:
Dan is je drinkfles,als je een bijhebt,ik rij meestal met camelback,direkt leeg voor de rest van de dag.
Een stuk aluminiumfolie is toch niet ver gezocht ????Gewoon uit de zak van de vest halen en je kan water scheppen....
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

huskie schreef:kan die piccies nog steeds niet zien!!! lekker hoor :x
ff lekker offtopic:
server ligt plat en de gast waar die van is is op vakantie :lol:
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

plastic zakkie waar de broodjes in zaten fungeerd ook goed als water opschepzakje voor de reparatie van gekneusde brommers :lol:
doe wat je niet laten kunt
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

john b schreef:plastic zakkie waar de broodjes in zaten fungeerd ook goed als water opschepzakje voor de reparatie van gekneusde brommers :lol:
In de zakkies die wij thuis hebben zitten allemaal miniscule gaatjes (voor vershouden of zo :?: ).
Werkt dus als een vergiet :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
KidDieX
Berichten: 37
Lid geworden op: wo aug 13, 2003 08:49
Locatie: leuven
Contacteer:

kort bij de koeiebak parkeren, en snel scheppen. Of vind je het erg als je wat water op je brommertje morst? :lol:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

KidDieX schreef:kort bij de koeiebak parkeren, en snel scheppen. Of vind je het erg als je wat water op je brommertje morst? :lol:
Gewoon geen zakkies nodig, wij rijden altijd dwars door die zogenaamde "koeiebakken" heen. Zoiets heet bij ons "Rij-hard en Die-hard" :twisted:
Wordt ie meteen gewassen diejen dikken brommert, en de rest wat stinkt ook :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
kateem
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 16:47

sjikkentip schreef:Ik heb vooraan aan de skidplate van men EXC 450 een alubuisje gemonteerd met een diameter van 7 cm en een lengte van 22 cm waar de kleine bandenijzers,allerlei sleutels,resevebougie in beschermdop,plakmateriaal voor banden,kettingschakels,enz zich in bevinden.Al dit materiaal zit in een plastic fles die juist past in de alubuis zodat ik alles in één keer er kan uithalen.Deze alubuis is waterdicht afgesloten en opent zich met 3 bouten met een sleuteltje van 10 die zich bevindt in de beschermingsmousse van het stuur.Zo heb ik altijd alles bij.In de Camelback rugzak zit enkel drank,een sleepkoord en een rem- en koppelingshendel.
Sjikkentip heb begrepen dat je foto's hebt van dit handige buisje.
zou ik die kunnen krijge?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Oud topic ( 3 jaar oud ) maar misschien heeft ie het nog wel.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

adje schreef:Oud topic ( 3 jaar oud ) maar misschien heeft ie het nog wel.
Ik heb het nog liggen maar is niet meer gemonteerd omdat ik nu een plastieken skidplate onder men KTM heb.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
kateem
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 16:47

sjikkentip schreef:
adje schreef:Oud topic ( 3 jaar oud ) maar misschien heeft ie het nog wel.
Ik heb het nog liggen maar is niet meer gemonteerd omdat ik nu een plastieken skidplate onder men KTM heb.
Doe je het weg? Laat het me dan weten.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ik heb een alu bakje aan mijn motorplaat gebout voor sleutels,schakeltje etc.
Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie