sr42 cdi gezocht

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

hallo allemaal,


terug van weggeweest !!
ik heb een sr42 met een cdi die het begeven heeft
heb een cdi van een sr43 geprobeerd loopt hij wel op maar houd in (ligt dit aan de cdi of niet heb gelezen dat het onstekings moment van een sr43 bij hoger toern anders is)
iemand ervaring hiermee en of een cdi liggen om te proberen en of te kopen
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Een 42 kan een CDI van een 41 hebben, stuk kleiner dan een 43, heb ik wel liggen. Heb er ook 1 van een 43. Stuur maar een PB om op te sturen om te proberen (jouw kosten) of via de Zappa BBQ. Of dan met je brommer komen als storing zoek object.

Een 43 stator heeft 2 voedingsspoelen die de CDI een spanning/puls geven, is niet uitwisselbaar tenzij je ook het vliegwiel wisselt !! Tijdstip is niet erg belangrijk, ontloopt mekaar niet veel. Kabel aansluiting tot 1993 is dezelfde dus simpel te testen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

dus als ik het goed begrijp kan ik niet alleen de cdi van een sr43 op een sr 42 zetten
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Weet je wel zeker dat de CDI kaduuk is ?
Veel vaker gaan de stator of opnemer kaduuk, en deze zijn eenvoudig door te meten.
Waarden van de CDI daarentegen, heb ik nog nooit volgens het WPHB kunnen meten ook al werkt deze prima.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Met OR eens, echter als de voedingsspoel kapot is zou ie helemaal niet lopen.

Inderdaad, je kunt de CDI van een 43 niet zo 1.2.3. op een 42 zetten. Is de "kapotte" CDI kleiner dan die van de 43 die er nu op zit? Er is een topic over stators op dit forum.


R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Ja de priginele sr42 cdi is idd kleiner maar op deze krijg ik maar 3 keer een vonk op beide bobines met de grotete sr43 cdi vonk hij wel goed
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Zoals gezegd zal de 42 nooit goed lopen op een 43 CDI, je kunt er 1 van mij proberen.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Waar kom jij uit de buurt dan ik regio apeldoorn
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Je hebt een PB.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

CDI klein gaat morgen met La Poste naar de Achterhoek.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Goed bezig! :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Alvast bedankt grote kans dat ik ook op de bbq kom
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Heb sr 42 cdi ontvangen. Alvast bedankt. en geprobeerd nog geen vonk met de sr43 cdi wel maar loopt hier niet goed op pfff zal nu de rest door meten.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

- vervang bougies (kost weinig en is redelijk gevoelig punt)

- check bougiedoppen (vooral de linker wil soms niet goed (stevig) op de bougie zitten

- check gelijk of de bobines geen sluiting maakt tegen het frame (stekkers laagspanning)

- doormeten SR42
SR42prik.jpg
SR42prik.jpg (23.18 KiB) 3709 keer bekeken
* Weerstand meten S
* Weerstanden stator 3xW onderling én oneindig veel met massa

Meet gelijk even de bobines door. Primair 0-1 ohm en secundair 10-17kilo-ohm inclusief bougiedop. En geen inwendige doorslag (kortsluiting) meten.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Wel raar dat 43 t wel doet en 42 niet.. dus of 2 x kapotte 42 cdi of 43 geeft een ander/sterker signaal waar een ander kapot onderdeel wel op reageert..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Heb van dhc6 al info gekregen over het doormeten van de electra. Jullie horen meer wanneer ik dit gedaan heb
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Ben er nu mee bezig maar ik ben niet zo van de electra zal even een kennis er bij halen heb nu alle schema's en werkplaats handboek er bij jullie horen meer als ik iets meer weet
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

stroom toevoer naar cdi doorgemeten allemaal goed
toch nog maar een ander cdi proberen !!! wie heefd er nog een. om te testen.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb van dhc6 wat cdi's liggen voor 41 en 43 en ook heb ik zelf een paar voor een 43.
afstand puls ontvanger goed? spoel goed?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

ik heb de weerstanden allemaal door gemeten deze komen overeen met wat is opgegeven
maar wat bedoel je met puls dan
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Zou je kunnen vertellen waarom je de CDI hebt gewisseld? Komt vaker voor dat ie gewoon goed start, ineens slecht gaat aanslaan en de keer erop niets meer doet, dit is typisch voor een stator/coil/interne bedrading probleem.

In het linker motor blok deksel zit de stator welke stroom levert voor de boordspanning en om de accu op te laden. Op dezelfde stator zit de spoel (41/42) of spoelen (43) welke spanning geven aan de CDI. In het deksel zit ook de pulsgever welke het tijdstip doorgeeft aan de CDI. Staat allemaal in het WPHB.

De voeding voor de CDI is rood/zwart en zwart/rood, met de decompresseur open (GEEN compressie) moet de startmotor minimaal 350 toeren maken om stroom op te wekken, dit moet minimaal 7 V zijn maar 12 is natuurlijk het beste. Komt weleens voor dat de spoel los zit in zn zwaluwstaart, heb je ook problemen. Even de binnenkant van de rotor/vliegwiel goed schoonmaken, slijpsel van het een of ander geeft ook storing.

De brommer op zn rechter zijde tegen een werkbank zetten en het deksel eraf halen, hoeft de olie er niet uit. Met wat mazzel blijft de pakking heel maar beter is om een pakking in voorraad te nemen. Bij het in elkaar zetten GOED opletten dat je de kabel niet inklemt, komt HEEL vaak voor.

Ben er door de jaren heen wel achter dat de bedrading hard wordt en meer weerstand geeft dan nodig, ik vernieuw nu alle bekabeling op voorhand om pech te voorkomen.

Suc6,

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

Ik zal idd zij deksel loshalen en nakijken hoe het er uitziet
hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
cb20051973
Berichten: 138
Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
Locatie: apeldoorn

de 2 draden van de pickup coil zijn stukje blank binnen zijde blok (bescherm mantel is er stukje af)
en 1 draad hiervan zijn een paar draadjes doormidden (de helft van dit draad verbind nog met elkaar)
verder ziet het er allemaal redelijk schoon uit. (maak alles natuurlijk wel schoon voor het in elkaar zetten.)

als ik er nieuwe draden aan soldeer, moet dan alles 100% geisoleerd zijn.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Ja, alles moet heel goed geisoleerd zijn, af fabriek zit het prima in elkaar en dat moet je proberen na te doen. Moet lukken, geen heat shrink gebruiken, de meesten kunnen niet tegen olie, de hoesjes op de ori kabels kun je hergebruiken. Draad voor draad vernieuwen is de beste methode.

Suc6
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Goeie tip van dhc6, onstekingspoel kan los zitten in zn houder, is een losse spoel in het midden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie