Iedereen weet dat het NAKS veertje niet betrouwbaar is na een aantal jaren, als ie breekt gaat er heel wat kapot, Met wat mazzel een paar kromme kleppen maar het kan nog veel meer slopen. Een handmatige decomp voorkomt al heel wat narigheid, zie topics.
Het NAKS veertje van HRT is een grote stap richting betrouwbaarheid maar ook dat sterkere veertje gaat wel eens kapot. HRT weet er alles van !!
Als je toch het NAKS veertje vernieuwd kun je ook mijn "gadget" monteren, K.I.S.S oplossing. Verkoop ze ook aan onze duitse leverancier.
Als je er meer over wilt weten stuur maar een PB.
A+
R
NAKS security
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Heb vandaag versie 3 gemaakt, is nu denk ik optimaal.
Wat blijkt als je er mee bezig bent.......................
Met een vers HRT veertje erin en de blokkeerinrichting er op vast gezet:
Op de drukstift tikken (terwijl je hem onder spanning houdt) dan loopt de spanner terug (tot de blokkeerinrichting), dus..........de ketting komt slapper te hangen. Vertaal dat erop tikken met het andersom draaien van het blok dus het veertje krijgt op zn donder, en het breekt op den duur want de erop uitgeoefende kracht daar is ie niet op gemaakt.
Voor mij was het al langer duidelijk dat de oorzaak van de NAKS ellende met terugdraaien van het blok te maken had, vandaar dat ik op al mn blokken een handmatige decomp heb zodat terugslaan niet kan voor komen, heb nu het bewijs gezien. Edwin en OR hebben denk ik dezelfde ervaring.
Je hebt wel eens een terugslag als je start met wat gas te geven waar dus niet alleen de starter tandwielen op hun donder krijgen maar nu is het echt duidelijk dat de NAKS nog meer te verduren heeft.
Dus: lees het topic van Ouwe Reus over de handmatige decomp nog eens en investeer een paar tientjes om NAKS ellende te voorkomen.
Mijn gadget komt binnenkort bij HRT te koop. Per PB direct te bestellen voor weinig. Komt het wel per intern vervoer naar NL.
R
Wat blijkt als je er mee bezig bent.......................
Met een vers HRT veertje erin en de blokkeerinrichting er op vast gezet:
Op de drukstift tikken (terwijl je hem onder spanning houdt) dan loopt de spanner terug (tot de blokkeerinrichting), dus..........de ketting komt slapper te hangen. Vertaal dat erop tikken met het andersom draaien van het blok dus het veertje krijgt op zn donder, en het breekt op den duur want de erop uitgeoefende kracht daar is ie niet op gemaakt.
Voor mij was het al langer duidelijk dat de oorzaak van de NAKS ellende met terugdraaien van het blok te maken had, vandaar dat ik op al mn blokken een handmatige decomp heb zodat terugslaan niet kan voor komen, heb nu het bewijs gezien. Edwin en OR hebben denk ik dezelfde ervaring.
Je hebt wel eens een terugslag als je start met wat gas te geven waar dus niet alleen de starter tandwielen op hun donder krijgen maar nu is het echt duidelijk dat de NAKS nog meer te verduren heeft.
Dus: lees het topic van Ouwe Reus over de handmatige decomp nog eens en investeer een paar tientjes om NAKS ellende te voorkomen.
Mijn gadget komt binnenkort bij HRT te koop. Per PB direct te bestellen voor weinig. Komt het wel per intern vervoer naar NL.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
De term "gadget" denkt de lading niet jôh.dhc6 schreef: Mijn gadget komt binnenkort bij HRT te koop.
Inmiddels weten wij dat zowel de OEM, maar klaarblijkelijk ook de HRT NAKS-veer de nodige ellende kan opleveren.
Heb een foto gezien van een eerdere prototype, en heb er alle vertrouwen in. Jouw modificatie is een aanvulling op de OEM NAKS en geweldig in eenvoud. Goede actie om op de markt te zetten via HRT.
Deze modificatie kan je letterlijk honderden euries ellende besparen, dus hoop oprecht dat je er zelf echt wat aan overhoud en niet Hessler zijn zakken laat vullen.
Goed bezig maestro

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dank OR,
Ik zet geen fotoos op 't forum om het "onder ons" te houden. tIs echt simpel en doeltreffend en in combinatie met de handmatige decompressie hendel foolproof.
Ga van de week nog een aantal van deze dingen maken voor de club zodat die bij de Zappa BBQ af te nemen zijn..
nr.1 is al geresveerd.
R
Via de shop gaat het wel wat kostten om er beide wat aan te verdienen.
Ik zet geen fotoos op 't forum om het "onder ons" te houden. tIs echt simpel en doeltreffend en in combinatie met de handmatige decompressie hendel foolproof.
Ga van de week nog een aantal van deze dingen maken voor de club zodat die bij de Zappa BBQ af te nemen zijn..
nr.1 is al geresveerd.
R
Via de shop gaat het wel wat kostten om er beide wat aan te verdienen.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Het is een geniale oplossing, ik wil er graag voor al mijn blokken (4 stuks)
Ik hoor wel wat ze kosten voor materiaal, genialiteit en zweet. Heg je ook een malletje voor de plug
Futurist
Ik hoor wel wat ze kosten voor materiaal, genialiteit en zweet. Heg je ook een malletje voor de plug
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Mal is niet nodig, gewoon met een passer de maten (carter en blokkerboutje) via een papiertje overzetten. Dat zagen en gevijl is al langdurig genoeg.
Fijne zondag!!
R
Fijne zondag!!
R