[TK] SR42 blok met SR43 ontsteking

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
_OL_

Een korte historiek; dit blok heeft goed gediend in m'n Biggetje tot de teller ongeveer op 36.000km stond.
Jammer genoeg bevond ik mij plotseling aan de kant van de weg met een gebroken ketting en vastgelopen (DACHT ik) motorblok.

Na enkele jaren in een hoekje stof te vergaren terwijl ik een ander blok zocht heb ik m'n Biggetje dit jaar opnieuw onder handen genomen.. Een mooi SR43 blok gekocht van een bekende medeforummer en dit in m'n SR42 gelepeld.

Afbeelding

Wat blijkt nou; terwijl ik dacht dat mijn blok was vastgelopen waardoor de ketting brak, het net andersom was gebeurd!

De ketting bleek onder het tandwiel opgehoopt te zitten, waardoor een stuk uit de versnellingscarter was gebroken en de hele boel vastzat.
Met de ketting eruit bleek het blok gewoon rond te draaien, compressie te hebben, te schakelen.. Anders gezegd; had ik dit geweten ik had gewoon het kleine cartertje vervangen en alles laten zitten zoals het zat.

Maar goed, er zit nu een ander blok in dus heb ik niet veel meer aan dit ouwe blok, en misschien kan ik er iemand een plezier mee doen.

200 euro lijkt mij een faire prijs voor een blok dat met een ontsteking erop gewoon nog moet werken.
De oliekoeler zit erbij, de doos ook.

Oh en ik zit in België (regio Gent).

Groeten!
Olivier

Afbeelding

Afbeelding
TL1000R, DR800, ZXR400, CBR250R, TLR250R
Ouwe Reus

Goed dat je weer "Up & Running" bent Olivier. Veel plezier met je BIG !

Tempting......weer een leuk projectje......maar denk als ik nog een blok onder het bed schuif, ik een probleem heb met de House Manager.
Zal ik of zal ik niet......
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6

Denk dat ik hem van je overneem, alleen al voor de startertandwielen ed. Je hebt een PB.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
_OL_

SOLD to the man with a need for startergears
TL1000R, DR800, ZXR400, CBR250R, TLR250R
Plaats reactie