Ik rij sinds een paar maanden op een KTM 620 LC4 bouwjaar '95. Nou heb ik een probleem met de schakelpook. Als ik hem in de voor mij juiste positie zet dan komt hij bij het terugschakelen tegen een deel van de voetsteun aan waardoor hij niet genoeg slag maakt. Hierdoor moet ik hem te hoog monteren wat niet comfortabel rijdt. Het is een standaard KTM pook. Weet iemand hoe dit kan? Hij moet toch gewoon met een ruime marge naar boven en beneden te verstellen zijn?
Verder vind ik de motor in zand erg nerveus rijden ik heb het idee dat ik hem de hele tijd moet corrigeren. Een vriend van me, die op een XR '89 rijdt vind hetzelfde. Ook bij het rijden in een diep spoor is ie onrustig.
Wat is hier aan te doen qua banden en vering/dempingafstelling? Ik heb nog niet echt geëxpirimenteerd met de instellingen. Ik weeg 98 kilo en ben 2 meter lang by the way..... is nogal wat ik weet het
Ik rij met 1bar rondom.
Of moet ik gewoon harder rijden met dat ding?
Tips zijn welkom!
Lastige schakelpook / Nerveuze KTM
Moderator: ghulst
hoi, jean, ik weet niet wat jij onder nerveus verstaat, bedoel de rijkarakteristiek, weg (of zand)ligging of de motor. met jouw gewicht denk ik dat je je motor keihard moet afstellen als je er op gaat zitten dat hij niet meer dan 15 cm inveert kan je beter de bocht in en valt hij niet zo snel dood als je echt mul zand rijdt. verder als je motor in het middengebied zenuwachtig is kan je is proberen je stationair sproeier schoon te maken, schoon luchtfilter en mischien je naald +zitting te vernieuwen. succes
ps. heb jij geen startproblemen
tuareq
ps. heb jij geen startproblemen
tuareq
de schakel pook tegen de voetsteun aan?.. dat hoort niet !! is de schakelpook niet naar binnen verbogen na een val ofzo?..
en het is idd zo dat je in sporen het gas dr op moet doen en de versnelling een tandje lager moet doen ... het stuur niet krampachtig vasthouden , KtM Lc4 s staan er juist bekend om soepele rij eigenschappen te hebben
check ook ff of de wielen in lijn staan ( schien heeft de voorige eigenaar schade gereden)
banden druk maakt niet zo n heel groot verschil 1 a 1,5 bar is genoeg voor in het zand
lekkende voorvork keeringen kunnen er ook voor zorgen dat de motor niet fijn stuurt
en het is idd zo dat je in sporen het gas dr op moet doen en de versnelling een tandje lager moet doen ... het stuur niet krampachtig vasthouden , KtM Lc4 s staan er juist bekend om soepele rij eigenschappen te hebben
check ook ff of de wielen in lijn staan ( schien heeft de voorige eigenaar schade gereden)
banden druk maakt niet zo n heel groot verschil 1 a 1,5 bar is genoeg voor in het zand
lekkende voorvork keeringen kunnen er ook voor zorgen dat de motor niet fijn stuurt
BIERTAKT crossen en zuupn
Ik bedoel inderdaad de stabiliteit bij rechtuitrijden in het (mulle) zand.
Moet inderdaad de wartels op mijn achtershock maar eens gaan aandraaien......
Nee, Tuareq, ik heb geen startproblemen. Als hij een week heeft stil gestaan trap ik hem met deze kou (hij staat buiten) in zo'n 6 keer aan. Als het warmer is in 3 keer. Warme start is ook wel goed.
Schakelpook is volgens mij niet verbogen maar ik zal nog eens kijken.
Motor spoort goed. Met losse handen op asfalt rijdt ie perfect rechtdoor.
Keeringen lekken niet.
Ik denk dat ik maar eens wat afstellingen moet gaan verrichten.
Moet inderdaad de wartels op mijn achtershock maar eens gaan aandraaien......
Nee, Tuareq, ik heb geen startproblemen. Als hij een week heeft stil gestaan trap ik hem met deze kou (hij staat buiten) in zo'n 6 keer aan. Als het warmer is in 3 keer. Warme start is ook wel goed.
Schakelpook is volgens mij niet verbogen maar ik zal nog eens kijken.
Motor spoort goed. Met losse handen op asfalt rijdt ie perfect rechtdoor.
Keeringen lekken niet.
Ik denk dat ik maar eens wat afstellingen moet gaan verrichten.
Zand heeft zowiezo een onrustig stuurkarakter tot gevolg. Zeker als je langzaam rijdt blijf je korrigeren. Dus daar moet je gewoon aan wennen.
Als je door sporen rijdt wordt het allemaal alleen maar erger. Dus begin met een schoon stuk zand rechtdoor te rijden.
Verder heeft zand de neiging om een zachte vering nog zachter te maken. Waardoor de hele motor wiebeliger wordt. De ingaande demping moet daarom pittig staan. Maar hier krijgen we het overbekende probleem dat niemand van afstand kan zeggen hoe jouw vering nu is.
Dus check je olie niveau in de voorvork en lees hoeveel het moet zijn voor zand omstandigheden. Draai de stelschroeven maar dicht en kijk wat er gebeurt.
Kijk hoever je motor doorzakt met jouw gewicht en halve tank bezine, en kijk of ook dit volgens de normen is. 15cm is echt te ver om door te zakken, je houdt dan niets over als je eenmaal gaat rijden.
Achter 10cm, voor 6cm is een leuke richtlijn. Suc6
Als je door sporen rijdt wordt het allemaal alleen maar erger. Dus begin met een schoon stuk zand rechtdoor te rijden.
Verder heeft zand de neiging om een zachte vering nog zachter te maken. Waardoor de hele motor wiebeliger wordt. De ingaande demping moet daarom pittig staan. Maar hier krijgen we het overbekende probleem dat niemand van afstand kan zeggen hoe jouw vering nu is.
Dus check je olie niveau in de voorvork en lees hoeveel het moet zijn voor zand omstandigheden. Draai de stelschroeven maar dicht en kijk wat er gebeurt.
Kijk hoever je motor doorzakt met jouw gewicht en halve tank bezine, en kijk of ook dit volgens de normen is. 15cm is echt te ver om door te zakken, je houdt dan niets over als je eenmaal gaat rijden.
Achter 10cm, voor 6cm is een leuke richtlijn. Suc6
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zandrijden is zo al een specialiteit op zich. Het is zoiets als in blubber rijden. Goed op het gas blijven en je iets meer naar achter laten hangen. Hoe meer kontakt je houdt met het voorwiel op de grond, ho meer onderhevig de moto wordt aan de 'kuren van het zand'.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
het is idd waar , hoe harder je rij hoe makkelijker het gaat (tot op zekere hoogte )JoeBaR schreef:dan is het een kwestie van gas er ophouden als je het mulle zand in gaat.. het is normaal dat je daarbij de motor een beetje moet blijven corrigeren
als ik onderuit ga is dat meestal in een van de eerste rondjes die ik rij (koude motor enz) en dan doe je dus bewust kalm aan en daardoor ga je dus onderuit
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Jean ik zag dat je uit Amsterdam komt , dan komen we elkaar ook vast wel tegen in het westelijk haven gebied in amsterdam ik en Huskie zijn daar bijna elk weekend (en ik sommige doordeweekse dagen) te vinden ik rij op een KTM520exc met zwarte velgen en frame (en natuurlijk te herkennen aan die ouwe blauwe Mersjeeses bus) .. schien komen we mekaar es tegen en kunnen we wat informatie uitwisselen
BIERTAKT crossen en zuupn
huskie schreef:Hoi Joebar, 10.24 mooi gedaan van ons
OOOOHHH dat is de tijd hier op het forum !!!!! Stom van me Husk !!! ik dacht dat dat ons ronde tijden waren op dat baantje in Amsterdam
BIERTAKT crossen en zuupn
Ik rij inderdaad ook in het westelijk havengebied samen met een vriend van me. Tot nu toe eigenlijk pas twee keer de hele dag. Deze zondag zouden we ook gaan maar m'n koppelingskabel brak toen ik zaterdag om vier uur op m'n KTM naar de Doelen in zaandam wilde om, jawel, een koppelingskabel te kopen....
De zondag ervoor waren we ook bij dat baantje wat er gemaakt is. Dat vond ik ook best zwaar.
Kmoet nog een beetje conditie opbouwen.... Mijn maat Wouter op zijn XR gaat nog een stuk rapper en houdt het eindeloos vol. Maar ik leer stukje bij beetje.
Joebar, was jij niet diegene die we tegenkwamen om een uur of vier die al vanaf 8 uur 's ochtends bezig was? Die reed ook op een EXC 520 volgens mij.
We komen elkaar vast en zeker tegen want we zijn van plan om veel weekenden ter plekke te zijn.
Nou, ik moet maar eens m'n vering gaan afstellen binnenkort. Jammer dat ik geen warme garage heb.
Zaterdag a.s. zijn wij weer van plan te gaan.
De zondag ervoor waren we ook bij dat baantje wat er gemaakt is. Dat vond ik ook best zwaar.
Kmoet nog een beetje conditie opbouwen.... Mijn maat Wouter op zijn XR gaat nog een stuk rapper en houdt het eindeloos vol. Maar ik leer stukje bij beetje.
Joebar, was jij niet diegene die we tegenkwamen om een uur of vier die al vanaf 8 uur 's ochtends bezig was? Die reed ook op een EXC 520 volgens mij.
We komen elkaar vast en zeker tegen want we zijn van plan om veel weekenden ter plekke te zijn.
Nou, ik moet maar eens m'n vering gaan afstellen binnenkort. Jammer dat ik geen warme garage heb.
Zaterdag a.s. zijn wij weer van plan te gaan.
Ja, Pantah, aan je foto te zien móet die theorie wel kloppen! Als je het goed doet heb je blijkbaar maar 1 hand nodig.pantah81 schreef:Goed op het gas blijven en je iets meer naar achter laten hangen. Hoe meer kontakt je houdt met het voorwiel op de grond, ho meer onderhevig de moto wordt aan de 'kuren van het zand'.
10 uur kan ie ook gezegd hebben. In ieder geval zag ie er aardig doorleefd uit, maar zijn rijstijl was er niet minder om. Zag er erg fris en soepel uit.
Volgende keer als ik je zie krijg je een stroopwafel van me.