Kapot.....................

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

in de Apendix van t model 96 of 97 staat uit mn blote hoofd dat je de balansasketting iets moet helpen tijdens het spannen..
Maar weet nu niet zeker wat er gebeurd is, gok dat de 3e versnelling t begaf en daardoor ook de balansasketting, maar kan ook anders om...

de vorige x dat de balansasketting brak had ik mazzel en was alles ik de kop nog goed.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak

Vingers dan maar gekruist houden tot je de kop eraf hebt :mrgreen:

Is het hulpstukje goed aangekomen? Omdat hij even wat aansporing nodig had om in de brievenbus te passen, ben ik benieuwd of hij wel netjes op de bestemming is gekomen. Zo niet, dan gaat dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren :shock:
:zwaaien:
zappa.suzuki

Rammelbak schreef:Vingers dan maar gekruist houden tot je de kop eraf hebt :mrgreen:

Is het hulpstukje goed aangekomen? Omdat hij even wat aansporing nodig had om in de brievenbus te passen, ben ik benieuwd of hij wel netjes op de bestemming is gekomen. Zo niet, dan gaat dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren :shock:
heb je tool binnen, bedankt!

En heb nog 2 koppen liggen dus dat komt wel goed :wink:
zappa.suzuki

Na wat aandacht besteed te hebben aan de KTM verder gegaan met t Big blok, met de hulp van mn elektrische slagmoersleutel [ wat een handig ding 8) ] alles aan de koppelingskant er af en de cilinderkop en cilinder en bijna alles aan de rotor kant.

Goede nieuws; tuimelaars en nokkenas niet ingesleten, zuiger in de cilinder laten zitten en in de cilinder rond om nog de hoon sporen zichtbaar dus niet ovaal, denk dat ik ze maar gewoon terug zet maar een Hessler NAKS veer in de spanner, kop en cilinder pakkingen nog heel dus denk dat ik die ook maar hergebruik.

Minder goed nieuws, op de zuiger 2 deukjes te zien van de inlaatkleppen en op t oog staat er 1 ook scheef, geen groot probleem, heb nog 2 koppen.
en het tandwiel wat door de balansasketting de nokkenasketting aandrijft zit vast op de balansas. ken ik van de vorige x dat mn balansasketting brak dus misschien een poelietrekker nodig.

Toen waren mn sleuteluren op.. [ om het leuk te houden heb ik besloten niet meer dan 4 uur dag te sleutelen :wink: ]
de antrapper

Kijk uit dat het niet op werken gaat lijken. :mrgreen:
je hebt vervoer dus...
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

Precies :D vandaar mn 4 uur regel :wink:
zappa.suzuki

Tja die is wel kapot dus.. overbrenging van de 3e versnelling..

Afbeelding

En de reden gevonden waarom de balansasketting brak, een stuk van de tandwiel nokken is vast geslagen tussen het blok en de bovenste balansas..

Afbeelding

Nu 2 blokken helemaal uit elkaar liggen, echter bij het blok waar dit mee gebeurd is en ik wil hergebruiken is het tandwiel wat op de bovenste balansas zit vast geslagen en wil die as vervangen, dus een poelietrekkerset besteld [ goedkoop, ga um vast niet vaak gebruiken]
Mn vloeibare pakking Reinzosil was uitgedroogd dus maar nieuwe gehaald..

Wat ik nodig heb is een balansasketting en de oliekeering in het koppelingsdeksel en een pakking voor de rotordeksel + bougies, als iemand wat heeft liggen en er van wil :wink:

Voet en koppakking hergebruik ik maar, met wat Reinzosil aan weerzijde ging dat al eerder goed [ zijn van staal] en zuiger en cilinder laat ik zo maar, zien er best ok uit.

Edwin heeft wat tools gedropt 8) dus ga een andere cilinderkop voorzien van nieuwe kleppenseals en de kleppen slijpen..

Morgen een dag vrij genomen om te sleuten dus hoop dat de poelietrekkers op tijd binnen zijn, zo niet ff rustig dagje, ook niet verkeerd, gister ook al druk geweest met mn boot, schoongemaakt en in de wax gezet en wat lelijke stickers verwijderd, een lekkende zwanehals, vast zittende kraan, stukje varen en lekker koken :wink:
Ouwe Reus

Da's niet de 1e X dat je een tandje sloopt, is 't niet :shock:
zappa.suzuki schreef:
Wat ik nodig heb is een balansasketting en de oliekeering in het koppelingsdeksel en een pakking voor de rotordeksel + bougies, als iemand wat heeft liggen en er van wil :wink:
Ligt hier nog een BAK (Referentiemaat 156,5mm bij Service limit 158mm).
Oliekeerring krukas en zijdeksels hoef ik niet vanaf, maar bij een sproedje kan ik je deze wel opsturen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6

kMag die werkplek van Zappa wel, een rookworst en plé borstel naast een open Big blok.

Suc6 man !!

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
frankn

dhc6 schreef:kMag die werkplek van Zappa wel, een rookworst en plé borstel naast een open Big blok.

Suc6 man !!

R
En jij denkt dat dat een rookworst is.. :mrgreen:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki

dhc6 schreef:kMag die werkplek van Zappa wel, een rookworst en plé borstel naast een open Big blok.

Suc6 man !!

R
:lol: :lol: rookworst klopt, plee borstel is een ronde afwas borstel voor glazen :lol: sta lekker te sleutelen in de keuken, NAD voor en eind versterker en zelfbouw boxen zorgen voor een lekker muziekje en mn bejaarde kat kan lekker voor mn voeten lopen :wink:
Ouwe Reus schreef:Da's niet de 1e X dat je een tandje sloopt, is 't niet :shock:
zappa.suzuki schreef:
Ligt hier nog een BAK (Referentiemaat 156,5mm bij Service limit 158mm).
Oliekeerring krukas en zijdeksels hoef ik niet vanaf, maar bij een sproedje kan ik je deze wel opsturen.
nop de 2e x en dieven een 3e :evil:

neem je BAK graag over en de rest ook, geen spoed maar dan ben in 1 x klaar :wink: wat vraag u er voor? :wink:
Ouwe Reus

De BAK kan je niet overnemen, die krijg je gewoon :wink:
Zal een PeeBeetje doen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Vandaag Big dag, bovenste balansas zat vast in zn lager en wou er niet uit.. dan maar met lager en al.., zit een plaat voor met 2 kruiskopschroeven en 1 valt er half onder de krukas... kiezenterekker tang er op.. gaat niet.. verfbrander er op en tang er op.. gaat niet :shock:

Kastelenmoerdop op de gekartelde krukasmoer die Edwin me geleend had en krukas er uit, grote ratel met passende bit er in slaan en los 8)
Nieuw lager er in [ wat te veel lopen meppen op de oude... ] en borgplaat er op en krukas er weer in met de katelendop die ik van Edwin had..
Bedankt Edwin! 8)

Andere cilinderkop met rechte kleppen gepakt en ff de kleppen los, opnieuw slijpen en nieuwe seals er in met de tool die ik van Edwin te leen had.. dacht ik..
Nou die tool van Edwin was van chinees staal met kippenstront... verboog maar kleppenveer drukte niet in :shock: wat een kut ding van Edwin :evil: spanband er omheen en boog nog steeds om.. :evil:

Lijmtang... had ik niet en de buurman ook niet... ff googelen... "gaat prima met lijmtang en tool maar als ie niet wil ff tikje met de hamer en dan schiet de plaat zo naar beneden"
Hmmm tool van Edwin weer recht gebogen, spanning er op en tikkie met hamer.. los 8)
Top tool!
Bedankt Edwin! 8)

Inlaat kleppen los, zitting zag er mooi uit, ben zo klaar dacht ik.. ff slijpen met de slijptool en pasta die ik van Edwin te leen heb..
Uitlaatkleppen, 1 seal was de borst van los geschoten, klepzitting een bende en de andere zitting niet veel beter :?
1 1/5 accu leeg van de schroefboor en wat pasta verder waren ze weer als bijna nieuwe, dankzij de handige tool van Edwin!

Bedankt Edwin! 8) 8) 8)

Wel wat langer dan 4 uur bezig geweest :wink:
Maar blok kan volgende x dicht, kop is klaar dus schiet lekker op nu 8)
de antrapper

Kortom Edwin is de goeiste :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
frankn

By the way, hoe is het Edwin z'n freempje? :roll:
Al plan de campagne gemaakt?

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Edwin
Contacteer:

Moi is een beetje lui en zolang ik nog geen schrapend geluid van een blok over het asfalt hoor...is er niets aan de hand en toert Edje vrolijk rond door gans het land!
Plan de campagne is ergens in juli/augustus

@Zappa, lekker bezig hé! Dat met die kleppen dat ze even een klein tikje nodig hebben had ik ook :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

Edwin schreef:
@Zappa, lekker bezig hé! Dat met die kleppen dat ze even een klein tikje nodig hebben had ik ook :lol:
Dat zegt ie niet ff gvddvvvvdddvv :evil:

Eind augustus ben ik op vakantie en als ik voor die tijd weer mn frame moet schorsen stuur ik de rekening naar je! :wink:
zappa.suzuki

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Afbeelding
dhc6

Das erg kapot, 3de versnelling? Moe je DR nog 1?

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus

Shiiiiiit, ook je versnellingsbak naar de filistijnen.
Je hebt al een paar keer het tandwiel van de 2e of 3e versnelling gesloopt en vervangen, maar heb je deze twee nog in de grabbelbak liggen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

:( :( :( ja! :cry: :cry:

Die met nog 2 nokken er op [linker] komt uit mn andere blok waar de 3e versnelling het nog van deed.. had dat blok wel uit elkaar gehaald maar de versnellingsbak in elkaar gelaten zodat ik nog een goed voorbeeld had als ik het kapotte blok in elkaar zou zetten, dat wou ik vandaag doen :cry:

Dus ook kapot... maar een echt nieuwe besteld, durf het niet aan met een gebruikte.. heb nu al 4 kapotte :shock:

Gebruik eigenlijk altijd mn koppeling op de Big en mn laatste blok heeft bijna geen zand gezien...
futurist

zappa.suzuki schreef::( :( :( ja! :cry: :cry:

Die met nog 2 nokken er op [linker] komt uit mn andere blok waar de 3e versnelling het nog van deed.. had dat blok wel uit elkaar gehaald maar de versnellingsbak in elkaar gelaten zodat ik nog een goed voorbeeld had als ik het kapotte blok in elkaar zou zetten, dat wou ik vandaag doen :cry:

Dus ook kapot... maar een echt nieuwe besteld, durf het niet aan met een gebruikte.. heb nu al 4 kapotte :shock:

Gebruik eigenlijk altijd mn koppeling op de Big en mn laatste blok heeft bijna geen zand gezien...
Ik denk dat het gewoon pech is Zappa, wel duur zo'n tandwiel (vind ik toch, heb de 2e eens besteld en dat was meer dan 60euries) ik denk dat een gebruikt tandwiel niet bepalend is maar ook de andere kant (waar de nokken in moeten "pakken" bepalend is). Mijn off raod Big heeft al van alles gehad (nu ongeveer 60K gedaan) wordt off raod ook niet gespaard, wordt wel eens een poging tot wheely mee gedaan en de bak schakelt nog steeds goed. Bij mijn all road Big gebruik ik ook altijd de koppeling

greetz Cor
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Als je toch voor tweedehands gaat, dan kan ik wel een oppervlakte scheuronderzoek voor je uitvoeren op die nokken. Garantie tot aan de deur over de inwendige staat van zo'n tandwiel. Je weet dan in elk geval wel zeker of er aan de oppervlakte scheurvorming is.
:zwaaien:
zappa.suzuki

Rammelbak schreef:Als je toch voor tweedehands gaat, dan kan ik wel een oppervlakte scheuronderzoek voor je uitvoeren op die nokken. Garantie tot aan de deur over de inwendige staat van zo'n tandwiel. Je weet dan in elk geval wel zeker of er aan de oppervlakte scheurvorming is.
Thanks maar heb dus maar een nieuwe besteld, "pech" is het niet, heb er nu al 4 kapot :evil:
Luchthoofd

Shotpeenen ?
Plaats reactie