Hevige tik bij inschakelen 1 ste versnelling.

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
janrocco
Berichten: 49
Lid geworden op: do apr 24, 2003 18:50
Locatie: Scherpenheuvel

Net olie wissel gedaan bij de yam tt600r.
Nu stel ik vast dat waneer ik wil vertrekken, gaande van neutraal naar eerste versnelling, dit gepaart gaat met een zware tik en een fikse ruk aan de machiene.

Heeft iemand hiervoor een verklaring?
Blijven m'n platen plakken...(koude,heeft een ganse morgen buiten gestaan bij vriesweer...)
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Heb ik ook, vooral als ie 's ochtends nog op de choke draait. Meestal laat ik m warmdraaien met de koppeling ingeknepen, dan is t een stuk minder , maar helemaal weg is het nooit
Gast

Bij hogere toerentallen (op choke) geeft hij de hardste tik/ruk. Dit is normaal. Wellicht is je nieuwe olie dunner bij koude temperaturen dan je oude, waardoor die bij de koude start stationair op choke hogere toerentallen bereikt.

Wat ik dan altijd doe is de motor iets in beweging te brengen alvorens hem in zijn 1 te zetten. Even steppen en hup hij glijdt als het ware in zijn versnelling.
KTMZ©
Berichten: 57
Lid geworden op: do mar 06, 2003 23:21
Locatie: Goor
Contacteer:

Als het maar goed is als hij warm is, dan is er niets aan de hand. De koude olie kleeft de koppelingsplaten teveel aan elkaar. Een beetje steppen en dan inschakelen helpt inderdaad, net als zo weinig mogelijk toeren.
Twente Rulez!
Plaats reactie