Braboos go Lap 2016

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Edwin
Contacteer:

Ik reed met Bandenklem achter, 0,9 bar
Voor rond de 1 bar
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6

Voor en achter 1 Bar, kan nog minder. Stonemaster/AC10/Trak master, Mich comp 4 voor. De AC 10 slijt NIET !!

De 825 wilde niet meer aanslaan, stators zijn echt oud aan het worden. Er worden er 2 besteld.

http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/G280.html

Voorvork keerringen in de TTR gemonteerd en Leo heeft de ophanging op kameel gezet en later dan het plan op pad, in een mooi bos ff rusten en Leo had weer wat, koppelingskabel TTR bijna door. Route wat aangepast en zelfs nog nieuwe paden ontdekt. Er staan wel ineens borden dat we op sommige plekken niet meer welkom zijn, borden zijn niet officieel dus daar stoor ik me niet aan.

Morgen laatste dag, Zappa Hill en zwarte bos. Op de koffie bij Precontent op de terugweg. Weer was vandaag een dikke 9.

A+
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo

Docter Zappa zei voor vertrek :
-Die C-02 heeft geen verspringend patroon in de noppen waardoor je geen grip hebt als je dwars / schuin op een helling komt.
- Offroad rijden doe je met rond de 1.0 voor en achter.

Nu sta ik gelukkig niet als stront eigewijs bekend en daarom kocht ik toch die band en bleef ik lekker bij mijn 2.0 bandenspannig in Lapland.
Nou dat hebbik geweten. C-02 gleed alle kanten op. Rij nu iedere dag met rond de 1.0 in de banden en dat rijdt een stuk beter.
Thuis gaan we de C-02 oprijden op lage spanning en kijken hoe i zich daar houdt.

-----------------------------------------

Dag 4 Bad Karma day

Na het bedrijfsuitje naar de Carefour waar we gelukkig weer ons huismerk bier van de palletwagen af hadden getild voor het de schappen raakte schoten we snel in ons outfit en toen stonden we in de regen..... :evil: .....grr.

Big nr 3 aan de autoaccu gekoppeld en .........niks.......
Nog een keer starten en ........niks.
Nee he.....

Alles weer de garage in outfit weer uit, bougie kijken, geen vonk :shock:
Nu starttte i de laatste keer gisteren al vrij slecht en Rene herkende de 2 signalen als een kapotte ontsteking.
Nieuwe ontsteking erop en.......niks.
Laptop aangekoppeld ( electronische CDI ) ......niks vreemds te zien.
:shock:

Toen de TTR nieuwe voorvorkkeeringen ingeplopt en daar op gestart.

Wat denk je ?

Koppelingskabel geknakt op 4 draadjes na. Uitgelegd gekregen hoe je kan schakelen zonder koppeling en zo goed alst ging verder gereden.
Kon het redelijk bijhouden en ze hoefden maar weinig op me te wachten en we hebben de hele route afgereden en heb thuis gehaald met mun draadjes.

Thuis nieuwe binnenkabel erin en we hopen dat morgen de grand finale wordt zonder problemen
zappa.suzuki

Nu sta ik gelukkig niet als stront eigewijs bekend en daarom kocht ik toch die band en bleef ik lekker bij mijn 2.0 bandenspannig in Lapland.
Nou dat hebbik geweten. C-02 gleed alle kanten op. Rij nu iedere dag met rond de 1.0 in de banden en dat rijdt een stuk beter.
Thuis gaan we de C-02 oprijden op lage spanning en kijken hoe i zich daar houdt.
:lol: :lol:

Gelukkig ben je niet eigenwijs! :wink:
Rij zelf met 0.8 bar voor en achter met bandenklemmen en een dikke binnenband achter, nooit een snake-bite gehad terwijl er wel wat deuken in mn velgen zijn geslagen door verborgen rotsen etc.
je zou het eens kunnen proberen om 0.8 te gaan rijden, is niet extreem laag en maakt de band net wat soepeler zo dat hij net wat mooier kan plooien voor meer grip en sneller modder uit het profiel lost, op de weg rijd dat na ff wennen ook prima :wink:

je bent wel een prima testrijder! eventuele problemen met een brommer heb je zo ontdekt :wink:

Hoop dat jullie een probleemloze dag hebben vandaag!!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

Vandaag vroeg op, bordje brinta dur in en...
De regen in :evil:

Eerste uur zeiksnor nat geworden en omdat ik nog steeds geen fatsoenlijk waterafstotend tshirt heb had ik het de rest van de dag brrr

Eigenlijk heel de dag geglibbert maar je went eraan en Dan wordt het gaaf.

Alles heel gehouden aan mens en eigen leen machine.

Alleen de achter veer van Rene zijn big is RIP.

Aangezien ik daar vandeweek 10 km op gereden heb weten we eigenlijk zeker dat ik die veer toen ook gesloopt heb en die komt dus ook op de rekening te staan.

Het is Ondanks alles een kei en keigave vakantie week geweest en als ik alle schade afbetaald heb durf ik wel te vragen of ik volgend jaar ook terug mag komen

René bedankt voor het onderkomen en de leenmotoren en beide heren bedankt voor de gezelligheid en het aldi kudtbier
Rammelbak

Leuk om te lezen dat alles naar omstandigheden goed is gegaan. Jammer dat we het nu weer zonder de leuke verhalen moeten doen! De werkdagen worden weer zwaar zonder de dagelijkse dosis Brabantse humor. Wat een droeftoeter :wink: :toost:
:zwaaien:
MANUS-3000

Leo schreef:
Het is Ondanks alles een kei en keigave vakantie week geweest en als ik alle schade afbetaald heb durf ik wel te vragen of ik volgend jaar ook terug mag komen
Mocht dat afbetalen tegenvallen vraag ik of ze hier in de diverse tempels voor je willen collecteren Leo.

De enige voorwaarde die ik daar aan stel is dat je ook dan weer de reisverslagen doet.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
dhc6

Was een leuke ontspannen week, de rustdag is ons goed bevallen. Wel wat materiaal pech maar dat hoort erbij. Bij mekaar 500 km gereden, schade:
lekkende voorvork
verbrande remslang
lekke band op de kruiwagen (voor tlege fust)
veul natte kleren/sokken, ook door het glibberangstzweet
8 rollen pleepapier (veel Leo volkorenbroodenBrinta)
6/7 of...treetjesbier van 2 soorten

Wel leuk om te weten: mn EMC schokdemper begint als een fietspomp te werken, kan vrijdag om 9 uur inklokken en ben om 1030 weer onderweg met een gereviseerde schokker voor.....60 Euro.

Besluit: er komt 40 liter benzine bij de koffiestop want de kleintjes komen tekort.

Kortom : de Zappo en Brabo week was erg fijn. Op naar..................???

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
dhc6

Ze zijn om 0700 vertrokken, 't regent hard. Ze gaan het mooiere weer tegemoet.

Heb een manier gevonden om het stator ontstekingsdeel (goedkoop) te reviseren. Topic volgt.

A+

R
Leo

We hebben het heel terug in NL gehaald !

07:00:00 strak vant erf afgereden bij DHC6 en de eerste 4 uur daarna door een partij water heen gereden niet normaal meer.

Gelukkig zaten we hoog en droog in de bus en had ik mijn suede zadeldekje van de brommer op de aanhanger voor deze trip goed ingespoten met water afstotend materiaal uit een action spuitbus. Ik dacht doe maar heel de bus erop , mij zullen ze niet hebben. Dus toen ik tijdens de eerste droge stop aant zadel voelde had ik een zwarte hand alsof ik nieuwe leren motorhandschoenen in de regen had gedragen :evil:

Verder hadden we op de heenweg een 2 meter grote paddestoel rood met witte stippen met een stoel er langs langs een Nweg op de ventweg zien staan in Luxemburg maar verder niemand erbij en we hadden daar veel grappen over gemaakt.

Op de terugweg zagen we die paddestoel van verre staan en we begonnen weer met grappen totdat we een hele leuke dame op hoge hakken , kort rokje en mega tetten in een te strak t-shirt bij de paddestoel zagen staan paraderen. U bent dus gewaarschuwd als u denkt dat daar aardbeien / pompoenen / sinasappels oid verkocht worden langs de kant van de weg en stopt met uw auto vol met fam en vakantiespullen. U heeft dan wat uit te leggen vrezen wij :lol:

Maar ondanks het schijtweer en wegwerkzaamheden om de zoveel meter heerlijk lekker opgeschoten en nerreguns file totdat...............jawel, we NL 10 minuten binnen waren.

Waar ze overal in beschaafd en opgeleid Europa invoegend verkeer alle ruimte geven doet leaserijdertje nl dat natuurlijk niet want dat stuk asfalt staat zijn naam op en hij gaat er niet vanaf voor niemand dus is de Sjappie een half uur later thuis maar dat kwartje valt misschien nog eens......

Vakantie in de Lap was keigaaf. Veel geleerd hoe het niet moet ( Aldi kudtbier geeft koppijn en misselijkheid ) en ook weer heel veel bijgeleerd hoe het beter kan. We hebben afgesproken dat ik in 12 maanden het schadebedrag af los en dat ik dan een verzoek in mag dienen of ik weer welkom ben in de Lap.

Jongens en Ans, het was een schitterende vakantie en u krijgt allen de groeten van Dries
Drieske.jpg
dhc6

Foutje in URL, bedankt OR en Edwin.

R

Zappa scheurde me al gauw voorbij en toen ik eindelijk bij de windmolens was stak ie net zn 2 de sjekkie aan.
Laatst gewijzigd door dhc6 op vr mei 20, 2016 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Contacteer:

Je krijgt nog een DVD vol met deze handel.
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie