Hallo ik twijfel tussen en Mitas E08 en een Michelin AC10 achterband
ik zoek voornamelijk een crossband voor op straat en af en toe een dijk met gras mee op te rijden welke zou beter zijn?
Mitas E08 vs Michelin AC10
Moderator: ghulst
Ik rijd de AC10 nu al een jaar of 7; prima bandje, nog nooit een nop vanaf getrokken, ook niet in rotsachtige omstandigheden.
De Mitas heb ik net pas gemonteerd en ga ik volgende week waarschijnlijk ff onverhard mee rijden. Wel een link bandje als hij net uit de doos komt; spekglad! op asfalt
De Mitas heb ik net pas gemonteerd en ga ik volgende week waarschijnlijk ff onverhard mee rijden. Wel een link bandje als hij net uit de doos komt; spekglad! op asfalt
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ac10 is een fijne band offroad als t droog is, niet met een e08 gereden maar das een een straat band zo te zien dus je bent appels met peren aan t vergelijken
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Oke maar hoe gedraagt een michelin achterband AC10 zich op de weg/straat? ik wil er voornamelijk mee op straat gaan rijden en niet in rotsachtige omstandigheden gaan rijden enz. alleen een enkele keer misschien een verhard zandpad nemen. eigenlijk wil ik er meer een crossband op omdat het mooier en stoer staat op een honda xr600. maar niet om echt mee te gaan crossen. dus aan info hoe deze band zich in het zand /modder en rotsen gedraagt heb ik niks aan..dat zoek ik niet.
ik wil alleen maar weten of de band eventueel veel lawaai maakt op het asfalt en kun je bv met een michelin ac10 achterband nog hard door een bocht gaan op asfalt zonder dat je weggezet word?
voorop heb ik een metzeler enduro 1
ik wil alleen maar weten of de band eventueel veel lawaai maakt op het asfalt en kun je bv met een michelin ac10 achterband nog hard door een bocht gaan op asfalt zonder dat je weggezet word?
voorop heb ik een metzeler enduro 1
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Op straat gedraagt ie zich redelijk bij mij, met 0.8 bar er in kan ik best redelijk hard over een voor mij bekende dijk knallen, maar glijden doet ie dan wel en lawaai maken doet ie ook..
Maar ik heb al een behoorlijke stapel banden versleten en kan wel een beetje rijden
Zou voor jouw doel meer zo'n band nemen https://www.google.nl/search?q=k60h&ie= ... 0+heidenau rijd redelijk op de weg en op een hard zandpad en gaat rustig 6000km ipv van de 2000km van de AC10
Maar ik heb al een behoorlijke stapel banden versleten en kan wel een beetje rijden
Zou voor jouw doel meer zo'n band nemen https://www.google.nl/search?q=k60h&ie= ... 0+heidenau rijd redelijk op de weg en op een hard zandpad en gaat rustig 6000km ipv van de 2000km van de AC10
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Oke dus dan beter om lekker door de bochten te gaan toch zo'n enduro bandje.. bedankt voor de link.. ik heb voor een metzeler enduro 1. zou dat voor achter ook wat zijn? ik lees namelijk niks over die band of die goed is. heb er zelf eigenlijk nog niet goed mee gereden omdat ik hem gelijk uit elkaar getrokken heb om op te knappen..
achter ligt er nu een Pirelli M21 rallycross op waarvan de noppen helemaal weg zijn...
achter ligt er nu een Pirelli M21 rallycross op waarvan de noppen helemaal weg zijn...
Je zou ook eens voor de TKC80 kunnen kijken; iets slijtvaster dan de AC10 en ziet er ook nog steeds stoer uit!
De bandenspanning voor op de weg zou ik op 1.8 bar zetten. Door het constant flexen van de band wordt hij te heet; zeker nu de zomer nadert en we een heerlijk voorproefje hebben gehad.
Wordt de band te heet dan loop je het risico dat je straks een hele strip noppen er vanaf trekt...
De bandenspanning voor op de weg zou ik op 1.8 bar zetten. Door het constant flexen van de band wordt hij te heet; zeker nu de zomer nadert en we een heerlijk voorproefje hebben gehad.
Wordt de band te heet dan loop je het risico dat je straks een hele strip noppen er vanaf trekt...
de TKC80 is wel een leuk bandje maar behoorlijk prijzig. ik zoek in een prijsklasse tot 50 euro, nu is het ook zo dat ik nog geen 1000km per jaar ga rijden ermee. denk dat ik misschien net aan 250km kom. het is een beetje voor op de polderwegen
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.ph ... =19251.120
Houd anders dit draadje een beetje in de gaten. Heb je voor een "paar knaken" meerdere opties.
Houd anders dit draadje een beetje in de gaten. Heb je voor een "paar knaken" meerdere opties.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Noppy schreef:Ik rijd de AC10 nu al een jaar of 7; prima bandje, nog nooit een nop vanaf getrokken, ook niet in rotsachtige omstandigheden.
De Mitas heb ik net pas gemonteerd en ga ik volgende week waarschijnlijk ff onverhard mee rijden. Wel een link bandje als hij net uit de doos komt; spekglad! op asfalt
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Mitas E08 het doet offroad?
Niet. Harde aangereden ondergrond is geen probleem, de rest wel.andreo schreef:Noppy schreef:Ik rijd de AC10 nu al een jaar of 7; prima bandje, nog nooit een nop vanaf getrokken, ook niet in rotsachtige omstandigheden.
De Mitas heb ik net pas gemonteerd en ga ik volgende week waarschijnlijk ff onverhard mee rijden. Wel een link bandje als hij net uit de doos komt; spekglad! op asfalt
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Mitas E08 het doet offroad?
Ik heb zo'n band op de oude KL250 gehad.
Dit had ik toen (2010) in de review geschreven: Mitas E-08 prima wegband met een grof profiel. Leuk voor een Allroad niet voor Offroad. Dat geldt ook voor de voorband. Je kunt er behoorlijk hard de hoek mee om (op de weg) als het droog is. Natte omstandigheden; OPLETTEN!
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ik vond op youtube ook een filmpje wat nergens op sloeg..van een motor die de mitas E08 aan een offroad test onderwerpte en langzaam rondjes ging rijden op verharde droge grond. dit ging natuurlijk prima. maar dat kan volgens mij nog met slick banden.?