ervaring KTM 525 exc supermoto?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Roccade
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 03, 2015 23:07

Sinds enkele maanden de gelukkige eigenaar van een KTM 525 exc 2003.
Nu heb ik hem gekocht om offroad te gaan rijden en dit bevalt prima.

Nu wil ik hem graag ook wat meer op het asfalt gaan gebruiken.

Heb het advies gekregen om na 10-15u olie te verversen en om de 20-30u de filters.
Ook kreeg ik het advies geen grote afstanden op snelheid te rijden omdat de krukas van deze blokken hiervoor niet gemaakt zouden zijn en te warm zouden worden. Als ik het wel zou willen doen werd geadviseerd om een oliekoeler erbij te zetten.

Nu zie ik op internet héél veel ktm 525's supermoto te koop staan, volgens mij zonder noemenswaardige aanpassingen aan het blok.
Wat is jullie ervaring?
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Roccade schreef:Sinds enkele maanden de gelukkige eigenaar van een KTM 525 exc 2003.
Nu heb ik hem gekocht om offroad te gaan rijden en dit bevalt prima.

Nu wil ik hem graag ook wat meer op het asfalt gaan gebruiken.

Heb het advies gekregen om na 10-15u olie te verversen en om de 20-30u de filters.
Ook kreeg ik het advies geen grote afstanden op snelheid te rijden omdat de krukas van deze blokken hiervoor niet gemaakt zouden zijn en te warm zouden worden. Als ik het wel zou willen doen werd geadviseerd om een oliekoeler erbij te zetten.

Nu zie ik op internet héél veel ktm 525's supermoto te koop staan, volgens mij zonder noemenswaardige aanpassingen aan het blok.
Wat is jullie ervaring?
Dit zijn erg goede blokken: lang op snelheid rijden wordt mee bedoeld lang volgas op de snelweg, dat is niet aan tebevelen, maar je kunt rustig langer een vlot tempo rijden (bijv. op 75-80%) zonder problemen. En op de weg kun je een 525 lang gearen en dan loopt die echt snoeihard :D
Roccade
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 03, 2015 23:07

Joop schreef:
Roccade schreef:Sinds enkele maanden de gelukkige eigenaar van een KTM 525 exc 2003.
Nu heb ik hem gekocht om offroad te gaan rijden en dit bevalt prima.

Nu wil ik hem graag ook wat meer op het asfalt gaan gebruiken.

Heb het advies gekregen om na 10-15u olie te verversen en om de 20-30u de filters.
Ook kreeg ik het advies geen grote afstanden op snelheid te rijden omdat de krukas van deze blokken hiervoor niet gemaakt zouden zijn en te warm zouden worden. Als ik het wel zou willen doen werd geadviseerd om een oliekoeler erbij te zetten.

Nu zie ik op internet héél veel ktm 525's supermoto te koop staan, volgens mij zonder noemenswaardige aanpassingen aan het blok.
Wat is jullie ervaring?
Dit zijn erg goede blokken: lang op snelheid rijden wordt mee bedoeld lang volgas op de snelweg, dat is niet aan tebevelen, maar je kunt rustig langer een vlot tempo rijden (bijv. op 75-80%) zonder problemen. En op de weg kun je een 525 lang gearen en dan loopt die echt snoeihard :D

"lang gearen" ?
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Voor dus een groter tandwiel en achter kleiner, bijv. 15t voor en achter 45t
Roccade
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 03, 2015 23:07

blok aanpassingen dus niet noodzakelijk?
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Niet echt. De 525's hebben na 250 uur nieuwe inlaatkleppen nodig.
Een beetje met beleid rijden scheelt veel. Er zit veel vermogen onderin, niet laten gillen dus maar opschakelen.
De krukassen van de 03's zijn niet de sterkste en die gaan op den duur 'spreiden'. Maar dan heb je al heel wat gereden.
Plaats reactie