Kapot.....................

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Vanmorgen 08.45 rij ik aan de rand van Utreg mn meisje voorbij, zwaai vrolijk en 300 meter verder een kort gerinkel in t blok, motor slaat af en ik rol een groenstrook op, ff starten maar de startmotor gaat als een dolle rond maar geen luchtstoten uit de uitlaat.. :cry: :cry: :cry:

Miesje stopt vrolijk en denkt dat ik ff een zoen wil maar ziet mn :( en vraagt wat er aan de hand is... blablabla en zij weer naar de werk.
Lid van de KNMV met pechservice en heb mn pas.. uit 2015.. batterij van mn telefoon op 20%.. nummer op pas bestaat niet meer.. het @ net op een bel 088 SOS.. hoi blabla ja nu bij de ANWB verbind u door... blabla maar we kennen u niet en 9 cijferige nummer nodig en u heeft er 6 op uw pas... blabla ga t ff vragen.. we kennen u niet.. blabla ga het nog eens vragen.. nee kan u niet helpen.. het @ op en gewoon info numer KNMV gebeld, dag Mr. Z ja we kennen u en ja ANWB doet nu de pechservice voor ons maar u moet dan een 026... nummer bellen.. :evil: :evil: we gaan het regelen.. fijn, blok is kapot, niet te repareren langs de weg dus hij moet weggebracht worden.. ok gaan we regelen.. batterij op 4%, 10 uur ANWB auto, u heeft pech? ja blabla.. kunt u ff starten.. ow tja.. ff uw olie pijlen :?: das ok.. kan u niet helpen en u moet weggebracht worden... ja dat weet ik :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil:

11.30 wagen met aanhanger uit Beunigen :?: :?: kon u niet vinden.. :evil: niet duidelijk waar ik moest zijn :evil: :evil: :evil: 11.45 uur op t werk :shock:

Big wel netjes thuis gebracht, ff lopen proberen maar startmotor neemt de zuiger dus niet mee, 1e versnelling pakt niet maar voel wel wat, 2e versnelling is er wel maar duw hem zo door de compressie heen, 3e is weg en dus een vrij geworden, 4e en 5e zijn er ook nog maar dus geen compressie :cry: :cry: :cry:

Wist al dat er een nok van mn 3e versnelling afgebroken was maar normaal valt die weg en doet de rest t nog, nu niet.. heb weer wat te doen... :cry: :cry:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
frankn

Kut man!
had dat laatst ook met m'n busje, vlak voor zwolle op het invoegpunt a28/a50.
Breekt m'n distibutieriem...
2 bergingsdiensten en 1 ww hulp later sta ik op station wezep, moet je nog naar gieterveen.
Kleine 5 uur over gedaan.
En natuurlijk busje met 5oo kg. motorfiets, gereedschap en computers achter moeten laten. :schieten:
Blokje totall loss, normaal fiks ik dat zelf wel, maar nu .
Je komt nergens bij bij zo'n expert.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
dhc6

Das zwaar shit, als je wat nodig hebt, geef maar n gil.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Edwin
Contacteer:

Dat is mooi k.t Zappa. Veertje misschien ook geklapt en nu kromme kleppen in combinatie met kapotte schakelwals? Geef maar een gil als je hulp nodig hebt, maken we het blok open.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

@ frankn, das balen man! hoop dat je bus weer snel rijd!
@ dhc6, bedankt!
@ Edwin, Bedankt en je bent een schat! :D
En hoop dat het meevalt, heb een goede cilinder met eerste overmaat zuiger van Leo met manuele spanner, een kop en goede nokkenas en tuimelaars, waarschijnlijk ook het tandwiel van de 3e versnelling.

Alleen nog iemand nodig die de seals van de kleppen kan vervangen en evt de kleppen dan slijpen, die seals vervangen heb een tool voor nodig geloof ik??
Ouwe Reus

Niet zo mooi allemaal Mr.Z. Hoop dat t 8eraf meevalt.
zappa.suzuki schreef: Alleen nog iemand nodig die de seals van de kleppen kan vervangen en evt de kleppen dan slijpen, die seals vervangen heb een tool voor nodig geloof ik??
Met een accuboormachine kan je de kleppen inslijpen, gaat veel sneller (was ooit tip van Rammelbak). Kleppasta en nwe klepseals viton heb ik nog liggen en kleppentool kan ik ms ook wel bij je in de heg gooien. Was gisteren bij je om de hoek, nu kan het wel wel ff wat langer duren ivm capriolen werk. Weet niet wat de plannen zijn van Edwin, daar kan ik wel makkelijk wat spullen droppen mocht hij jouw kant opkomen!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki

Thanks!
Kleppenseals heb ik nog liggen geloof ik, zal eens gaan zoeken, en heb niet echt haast, dit weekend weinig tijd maar leen graag je de kleppentool lenen binnenkort!
Rammelbak

Zappa, ik heb voor de Big ooit een kleptool gemaakt om de kleppen te verwijderen. Je gebruikt hem met een brede lijmklem. Bij gebrek aan een Big, mag je hem zo hebben. Ik zal eens kijken of die in een enveloppe past.
:zwaaien:
bert55

Als ik het zo lees ben je binnen no time weer "on the road".
Geweldig !!

P.S.
En in geval van nood staat er hier nog wel eentje in de schuur. :D
Ouwe Reus

Pssst Bert, weet wat je zegt.
Zappa rijd 150km/u op ut 8erwiel door het zand, dat zijn jouw biggetjes ook niet gewend :wink:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
bert55

Ha Marco , op het moment zijn ze zelfs helemaal niets meer gewend,ga in het weekend even de carburateurs er af halen en reinigen.
Schuur is nu van binnen naar mijn zin en nu de buitenkant (veranda maken) nog wat af werken.
Staan nog wat andere projecten te wachten , maar alles op zijn tijd.
zappa.suzuki

Rammelbak schreef:Zappa, ik heb voor de Big ooit een kleptool gemaakt om de kleppen te verwijderen. Je gebruikt hem met een brede lijmklem. Bij gebrek aan een Big, mag je hem zo hebben. Ik zal eens kijken of die in een enveloppe past.
Das 8) :D moet ik alleen nog een grote lijmtang hebben :lol: Thanks!
bert55 schreef:Als ik het zo lees ben je binnen no time weer "on the road".
Geweldig !!

P.S.
En in geval van nood staat er hier nog wel eentje in de schuur. :D

Benne goede kerels hier hé 8)
en ook heel erg bedankt! heb gelukkig de KTM nog, daar gooi ik maandag maar ff de super motard wielen onder, zitten nu net verse noppen onder de KTM.. slijten die niet en moet ik alleen proberen mn rijbewijs niet kwijt te raken :lol:
Ouwe Reus schreef:Pssst Bert, weet wat je zegt.
Zappa rijd 150km/u op ut 8erwiel door het zand, dat zijn jouw biggetjes ook niet gewend :wink:
:lol: :lol: ben nooit verder dan 149km/u op de gps gekomen met de Big in t zand en mn lijf houd niet van op t achterwiel rijden na wat flinke bulten en blauwen plekken in mn jeugd na wat mislukt gestunt op een BMX :lol:
Rammelbak

Het kleppentooltje is op de bus. Het was even flink duwen, maar het paste net. Nou hoef je alleen nog langs de Gamma :wink:
futurist

Zappa, ik heb een hele bak compleet liggen, wil er eigenlijk niet vanaf voor reserve maar je mag alles gebruiken wat je nodig hebt om weer aan het rijden te komen. Kan je later op zoek naar goedkope delen oid.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Rammelbak schreef:Het kleppentooltje is op de bus. Het was even flink duwen, maar het paste net. Nou hoef je alleen nog langs de Gamma :wink:
Je bent een schat!
futurist schreef:Zappa, ik heb een hele bak compleet liggen, wil er eigenlijk niet vanaf voor reserve maar je mag alles gebruiken wat je nodig hebt om weer aan het rijden te komen. Kan je later op zoek naar goedkope delen oid.

futurist
En jij ook!

Hoop dat ik zelf alle onderdelen heb, vandaag de KTM op SM wielen gezet [ is stiekem ook ff een werkje, past maar net en voor moet er een andere bracket voor de voorrem op ivm met de 320mm schijf en een groter voortandwiel ivm kleinere achterwiel]
Daarna ff de tank gedemonteerd van de Big en het blok zo goed mogelijk schoon gemaakt, uit laten druipen en toen rotor carter er af, nokkenasketting gewoon op spanning maar balansasketting [alweer] gebroken..
Aan de rotor draaiend gaat de zuiger soepel rond, boven in weerstand maar druk je zo door met de ratel er op, 3e versnelling is dus een vrijloop en wil niet in de 1e versnelling, rotor er vast af gehaald en was het toen wel weer ff zat na 4 uur sleutelen.
Ff een paar dagen de uitlaatbocht bouten in de cilinderkop inspuiten met kruipolie en het een en ander los halen en dan volgende week weer verder al geloof ik dat het meisje plannen heeft voor t paasweekend........
frankn

Ik heb vroegah, toen ik nog engels reed, eens een button laten maken met "ik word wel eens moe van al dat gesleutel".
Geloof dat die jou ook wel zou passen. 8)
Sterkte man, hoop dat het meevalt.

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist

Vallen wel denk ik maar niet mee, eerder tegen denk ik ook al hoop ik van nie

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus

frankn schreef: handel opgezet in buttons met de tekst "ik word wel eens moe van al dat gesleutel".
Denk dat je de doelgroep erg goed op het netvlies hebt Frank :?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus

zappa.suzuki schreef: nokkenasketting gewoon op spanning maar balansasketting [alweer] gebroken..
Heb nog twee BAK's liggen. Moet er een met de postduif?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
zappa.suzuki

Ouwe Reus schreef:
zappa.suzuki schreef: nokkenasketting gewoon op spanning maar balansasketting [alweer] gebroken..
Heb nog twee BAK's liggen. Moet er een met de postduif?
Als ie nog goed is 8) maar wacht maar ff met opsturen, misschien heb ik nog meer nodig..

Afbeelding
Gebroken balansasketting

Afbeelding
Woon/werk beest

Afbeelding
Blokkie er uit

Afbeelding
Scheur in framebuis, kennelijk ooit met veel geweld een te lange bout ingedraaid [ carterbeschermplaat]

Afbeelding
Ander blok bijna open, als t goed is zit daar een goed tandwiel in voor mn 3e versnelling..

Ben er weer klaar mee voor vandaag :wink:
futurist

"Help" je de spanner misschien iets mee als je de spanning controleert bij het olie verversen. De spanner mag alleen op de veerkracht in de spanner gebruiken om de ketting op spanning te brengen. Als je de ketting iets te strak zet heeft de motor ook een licht giedrend geluid. We zijn een gebroken bal as ketting hier toch nog niet veel tegen gekoomen. Daan is de nokkenas ook van timing af toch? Heb je daar dan ook schade?

Ik ben met een Brigg&Stratton bezig zodat zoonlief bij het eerste goede weer het gras af kan rijden..... :o

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Edwin
Contacteer:

Waarom zou bij een gebroken BALANSAS-ketting de timing niet met kloppen, daar hebben we toch een NOKKENAS-ketting voor?
dhc6

De krukas drijft met de balansas ketting de balansassen aan, de achterste balans as drijft de nokkenas aan, duzzzzzz..

als de balans ketting breekt is ie ook meteen van tijd, staat de nokkenas stil terwijl de krukas nog draait, er kan dus van alles of nix kapot zijn.

Moet helemaal open dus.

Ben het helemaal met Cor eens dat de ketting ALLEEN door het veertje moet worden gespannen, NIET een tikkie extra geven.

R

Heb ruimte gemaakt, de Tenere is verkocht.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus

balance.jpg
balance.jpg (53.37 KiB) 2137 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op di mar 29, 2016 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Edwin
Contacteer:

Daan is de nokkenas ook van timing af toch? Heb je daar dan ook schade?
klopt helemaal Cor
De krukas drijft met de balansas ketting de balansassen aan, de achterste balans as drijft de nokkenas aan, duzzzzzz..
I've got the picture. Te lang op het strand gelopen vandaag denk ik :?

Plaats reactie