Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Succes morgen met de startmotor(en het weer). :D Als je in de buurt komt dan ben ik na 14:00 thuis voor de koffie.
Hebben hier ondertussen besloten dat er een big in de verkoop gaat,ik zelf blijf rijden op de gerestaureerde straatbig en (onze) eerste big gaat plaats maken voor andere projecten.
Als er iemand op het forum interesse heeft........
Big is voorzien van nieuwe wiel lagers en roestvrij stalen spaken , banden zijn nog nieuw.
Vind het zonde om hem uit elkaar te halen voor reserve onderdelen,daar is ie nog veel te goed voor.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Tja, zat er aan te komen Bert.

Jammer dat je deze weg doen, maat wens je toch succes met de verkoop. Seizoen komt eraan, en ding is een special. Ben je dus zo kwijt.
Velgen + banden top, mooie Lars voorbocht, GPR demper met diepe brom, Motobatt accu, F3 luchtfilters, Ricky Cross valbeugels, mooie uitdraai van de vermogensbank. Een strakke SR42 wegvariant, licht sturend en erg fel. Het is dat er geen een zoek, maar anders had ik mijn ex weer terug gewild.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Hij gaat ook alleen maar naar een liefhebber,daarom bied ik hem alleen aan op dit forum en nergens anders,kunnen we hem nog een beetje volgen.
En als er niemand voor komt blijft ie lekker in de schuur,en rol ik hem af en toe naar buiten voor een rondje om de kerk. :D
Als iemand interesse er in heeft stuur maar een pb.
Marco startmotor kan je best zelf wat aan doen,koolborstels vervangen,lagers vervangen,collector "opschonen" wikkelingen doormeten en alles goed schoonmaken.
succes.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

bert55 schreef:Als er iemand op het forum interesse heeft........
Ik ben net met een project begonnen dus interesse om hem te kopen heb ik niet meteen.

Ik heb echter wel interresse in hoe deze BIG er uit ziet.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Ha Manus , ik heb de big drie jaar geleden over genomen van Marco (oude reus),er staat een uitgebreid verslag met foto's hier op het forum.
Na de aankoop heb ik de carburateurs afgesteld en is de big op een testbank gegaan,uitdraai staat ook hier ergens.
Zal eens kijken of ik er wat show foto's op het forum kan zetten,ook wel handig voor de verkoop. :D
Blok is prima,moet alleen nu de carburateurs gaan reinigen door de lange stilstand.
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Hey bert,

Marco was sneller als het licht ik had inmiddels al een paar foto's via de mail gehad.
Mat zwart is wel helemaal mijn smaak dus ik kreeg wel ff twijfel maar ik denk dat ik mijn Frankenstein BIG toch naar voorrang geef boven nog een BIG en meteen kunnen rijden.

Dillema's dillema's :P
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Gelijk heb je marcus ,gewoon lekker doen waar je zin in hebt.
Gewoon zelf je motor op bouwen geeft veel voldoening,houd wel de kosten in de hand ik heb zelf verleden jaar een big van de grond af gerestaureerd en geloof me dat kan flink oplopen,staat op het forum onder "restauratie project".
Big was eigenlijk voor mijn zoon maar die heeft pas een iets snellere suzuki aangeschaft,vandaar een big in de verkoop.
En weer plaats voor een caferacer project. :D
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Heb het topic "restauratie project" net doorgelezen.
Mooi eindresultaat,veel zwart precies wat ik voor de mijne in gedachten alleen wil ik hem afwerken met goud.
Beetje het idee van de John Player Special edition auto's.
Ik las dat je het frame hebt laten poedercoaten,kun je me als je dat wilt natuurlijk een richtlijn doen van de kosten daarvan?
En de velgen heb je zelf gespaakt,is dat goed te doen?
Ik zit te denken aan een achtervelg om een voornaaf spaken als dat kan,wil een beetje de supermotard kant op met mijn project.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

MANUS-3000 schreef:Heb het topic "restauratie project" net doorgelezen.

Ik zit te denken aan een achtervelg om een voornaaf spaken als dat kan,wil een beetje de supermotard kant op met mijn project.
Heeft Leo al gedaan, is aan Cor verkocht. Is wat uit de buurt maar wieltje kan ik wel voor je poedercoaten.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Gisteren was een tobdag.

Lekker weer maar een BIG die niet lekker wilde lopen. Bij het eerste kruispunt moest ik heel hard in de ankers omdat een dwaas dacht dat 'ie voorrang kon nemen :schieten:. Verder ben ik het jaarlijks onderhoud aan het plannen, maar vroeg mij af waarom ik nog geen nieuwe ledenpas heb ontvangen van de sleutelclub. Blijkt dat het hoofdgebouw van de sleutelclub is afgefikt :cry:.

Wat betreft het niet lekker lopen: alleen op de choke, en anders uitvallen. Was NIET te compenseren met de stationairmengselschroef. Reed op zich wel goed, maar klopt niet natuurlijk. Had een paar weken geleden al een "vastzittende" vlotternaald, en nu weer zelfde klachten. Was het helemaal zat, en om alles uit de sluiten het ding in het bubbelbad gegooid. En ook al leek het ding schoon, er kwam nog heel wat rommel af! Om gedonder met klemmende vlotternaalden te voorkomen, de vlotternaaldjes met de hand gepolijst en de vlotternaaldbehuizing met de Makita gepolijst. En daar kwam ook bij langdurig schoonmaken, een heleboel rommel vanaf.
"Schoon" in het bubbelbad
"Schoon" in het bubbelbad
WP_20160306_10_46_23_Pro.jpg (75 KiB) 1994 keer bekeken
Behoorlijk wat vervuiling!
Behoorlijk wat vervuiling!
WP_20160306_11_12_46_Pro.jpg (55.74 KiB) 1994 keer bekeken
Binnenkant vlotternaaldbehuizing gepolijst met wattenstaafje/ commandant
Binnenkant vlotternaaldbehuizing gepolijst met wattenstaafje/ commandant
WP_20160306_12_36_29_Pro.jpg (96.15 KiB) 1994 keer bekeken
Kan er zo weer onder worden geschroefd
Kan er zo weer onder worden geschroefd
WP_20160306_14_07_37_Pro 1.jpg (163.88 KiB) 1994 keer bekeken
Blijft mij verbazen hoor.
De ene (project) carburateur loopt gelijk en zonder aanpassingen als een tierelier, en de ander moet er tig keer af.... :?
Volgende week weer een poging ondernemen om StoeiSoeS tot leven te wekken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Blijft mij verbazen hoor.
De ene (project) carburateur loopt gelijk en zonder aanpassingen als een tierelier, en de ander moet er tig keer af.... :?
Volgende week weer een poging ondernemen om StoeiSoeS tot leven te wekken.


Verbaasd mij niet, heb het ook al eerder meegemaakt. Uiteindelijk alles wat bruikbaar was bewaard en het huis weggeflikkert, ik heb dit ook al met 2 Yamaha's 600 Radian gehad. Eigenlijk Amerikaanse (Californische) uitvoering motoren die als van de 70'er jaren zo milieu vriendelijk moesten zijn dat die carb's zo delicaat zijn dat het een ramp is dat spul goed rijdend te krijgen. Ik heb het toen met die bodies maar op gegeven.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb ik ook ooit gehad, kwam er uiteindelijk achter dat een kanaaltje vanuit de vlotterbak verstopt zat, hogedrukfietspomp, en goede kruipolie deden de truc toen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tja voor mij en t Big forum een nier verkochten kwam thuis met iets met een 6GB werkgeheugen SSD 256GB en een 15.6 Full HD scherm en AMD A6-7310 Quad-Core [ liever intel I5 maar tja mijn nier bracht niet zo veel op]
Oude was 4 jaar oud en de harde schijf naar de gvd :evil: maar s kijken wat ik daarmee doe, misschien eens kijken of ik er een nieuwe harde schijf inzet maar geen back up van de Windows of zo en ben helemaal niet thuis in die zooi.. of maar zo verkopen :?

iemand was wel zo lief om wat zooi van mn oude te redden waaronder mn GPS kaarten, nu maar is kijken of ik die aan de praat krijg vanaf een USB
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Gelukkig heb je nog een nier :shock:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Anders verkoop je toch gewoon de boot (kano). :mrgreen:


:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ah das ook een leuk verhaal, ging kapot, gerepareerd door een mannetje van de winkel, weer kapot na 2 weken, net voor mn vakantie naar Sardinië, druk er op gezet, mijn boot terug naar fabrikant in Finland, goede ander merk leenboot mee, die gehouden, 3 weken geleden is mn boot nog steeds niet terug, fabrikant failliet, boot komt niet terug en mag van de winkel de leenboot houden, is een duurdere boot en beter gebouwd maar vaart als een BMW ipv van KTM :?

Dus jammer, ben er ergens beter op geworden maar ook weer niet :cry:

Kent iemand nog iemand in Finland die druk kan zetten?[ iets met groot en eng] fabrikant gaat wel een doorstart maken las ik..............
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Beter geworden maar ergens toch in de boot genomen...

Duurdere boot verkopen en een boot naar smaak terug kopen is geen optie?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nop, de boot die ik nu heb was mn 2e keus toen ik op booten jacht was.. dus moet er maar blij mee zijn..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Wat als je geen leenboot had gehad....dan had je pas met lege handen gezeten.

Dus per saldo....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Het 750 blok van vriend Laurent uit mekaar gehaald om er een oa. nw NAKS veer in te bouwen. Was dus net op tijd want bij het spannen (om de ketting te lossen) brak ie !! Heb ooit gelezen dat Rammelbak dat ook heeft meegemaakt.
Blok is door een liefhebber van blauwe pakking in elkaar gezet, overal TEveel maar op de nok lagers nix, dus die nokas is niet meer in te leveren bij HRT.

Tip:
de gaatjes in de oliebuis zijn 2 mm, deze lek olie koelt de kop maar haalt debiet weg van de lagers en tuimelaars (het bakje). Heb die in mn 741 en 825 dichtgelast en geboord op 1.5 mm. Denk dat de nokas lagers nu meer olie krijgen (door minder lek eerder in het circuit) dus het bakje loopt vaker over en koelt dan de kop even zo goed.

My 2 Dinar worth.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Tis wat, zo`n BMW boot, hebben al die BMW rijders ook , prachtig ding ze zijn er blij mee ,
maar het is wel een BMW :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

de antrapper schreef: BMW boot
Das boot?

Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Screen shot 2016-03-17 at 18.36.07.png
Screen shot 2016-03-17 at 18.36.07.png (100.27 KiB) 1815 keer bekeken
De Big vuil gemaakt, prachtig !!

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

dhc6 schreef:
Screen shot 2016-03-17 at 18.36.07.png
De Big vuil gemaakt, prachtig !!

R
Nog zo veel sneeuw daar nu? Vers gevallen of het laatst aan het weg dooien?

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie