Ik ben op zoek naar een achtertandwiel voor m'n KTM LC4-600 Incas, dus met trillingsdemper in het achterwiel. Brouwer heeft alleen nog een 40 tands versie hangen, dus voor extreem weggebruik. TMV levert ook niet meer.
Ik ben dus waarschijnlijk aangewezen op bedrijven die ze op maat maken. Heeft iemand ervaring hiermee? Waar kan ik terecht?
Eventueel kan ik ze zelf laten lasersnijden, maar ik durf het niet aan zonder de exacte maatvoering te kennen. Heeft iemand gegevens hiervan of liever nog een Autocad voorbeeld?
Maurice
Achtertandwielen op maat laten maken?
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
somme vraag misschien maar wat is er anders aan als een normale?
ik heb op mijn ex rm ooit eens een kettingset van een honda xr250 , opzich zou je gewoon een achtertandwiel kunnen zoeken van b.v. een xr600 oid en die met wat boren enz paskunnen maken
ik heb op mijn ex rm ooit eens een kettingset van een honda xr250 , opzich zou je gewoon een achtertandwiel kunnen zoeken van b.v. een xr600 oid en die met wat boren enz paskunnen maken
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Rudy,
Ik heb geen 'normale' bij de hand, maar voorzover ik me kan herinneren is de binnenring van het tandwiel kleiner dan bij het standaard achterwiel. In ieder geval een andere maat dan standaard, omdat hij niet direct aan het wiel zit maar aan een ring die in rubbers hangt.
Ik weet dat er bedrijven zijn die standaard tandwielen zijn waar ze op maat het centergat en de boutgaten in maken, dus bijna vergelijkbaar met jouw truc. Maar het lijkt me ook wel leuk om ze zelf te tekenen en te laten laseren. Dat heb ik met m'n remschijf ook gedaan.
Maurice
Ik heb geen 'normale' bij de hand, maar voorzover ik me kan herinneren is de binnenring van het tandwiel kleiner dan bij het standaard achterwiel. In ieder geval een andere maat dan standaard, omdat hij niet direct aan het wiel zit maar aan een ring die in rubbers hangt.
Ik weet dat er bedrijven zijn die standaard tandwielen zijn waar ze op maat het centergat en de boutgaten in maken, dus bijna vergelijkbaar met jouw truc. Maar het lijkt me ook wel leuk om ze zelf te tekenen en te laten laseren. Dat heb ik met m'n remschijf ook gedaan.
Maurice
liggen op voorraad http://helimotors.nl/
Ik heb dat wel eens laten doen. Zlef de maat opnemen van het binnengat en daarmee (en hoeveel anden je wilt natuurlijk, en je kettingmaat) naar de eerste de beste crossboer, in mijn geval WPM in Lochem. Die draaien dat zo voor je uit een zg. blind tandwiel. Kostte 50 euri. Toen heb ik zelf de gaatjes voor de bouten overgenomen van het oude tandwiel.
Twente Rulez!
Kijk ook eens naar een Honda tandwiel, er zijn types die komen overeen.
Ik weet niet precies welke maar ik dacht een XR type.
Ik weet niet precies welke maar ik dacht een XR type.