Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Het is hier om 5 uur donker, dan heb ik altijd meteen het gevoel van op m'n reet zitten :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

zappa.suzuki schreef: blablabla,
en de koppelingskabel, tja die loopt net langs de uitlaat bocht dus daar bouwt snel condens op, daar valt weinig aan t doen behalve net voor de winter los halen, laten drogen en doorsmeren maar dan nog kan hij weer snel condens op bouwen,
nog meer blablabla
Je kan hem ook ombouwen naar hydraulisch.
Is alleen niet de goedkoopste oplossing. :shock:

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Om de donkere dagen niet op de bank naast Antrapper te hangen maar aan een nieuw projectje begonnen :
NF1.jpg
NF2.jpg
NF3.jpg
Wilde het graag bij een 800 houden vanwege het vertrouwde gevoel :wink:

Fiets is bedoeld om over een tijdje terug te gaan naar Briancon om af te maken wat we toen maar tot op 2000meter konden rijden.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Gaaf! Als ik zo de tank zie, was het dan ooit zoiets? Minus alle koffers natuurlijk...

Afbeelding
:zwaaien:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef:Gaaf! Als ik zo de tank zie, was het dan ooit zoiets? Minus alle koffers natuurlijk...
Yep. Helemaal goed. Plan was om een leuke route te plannen en dan als laatste stap een fiets erbij te zoeken alleen ik liep als eerste tegen de fiets aan.
Hij ligt helemaal uit elkaar en ieder onderdeel gaat nagekeken en daar waar nodig vervangen worden en /of gepoetst worden voor het teruggezet wordt. Er wordt niks aan verbouwd.

Hoest met jouw planning van de wereldreis ?
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Dat klinkt een beetje als dezelfde volgorde die ik aanhoud :mrgreen: Met moderne Beemers heb ik weinig, maar zo'n oud basic hok heeft dan wel weer erg veel charme. Je hebt vast wel al een (vaag) reisplan in je hoofd, of nog helemaal niets?

Mijn planning loopt geheel volgens uhm... planning :roll: Er is geen haast, ik heb vanaf het begin voor mezelf gesteld dat ik voor mijn 35e een jaar op reis wil. Wel wil ik van te voren een paar voor mezelf gestelde doelen halen. Tot dusver:

Opleiding IWT halen - check
Nieuwe baan zoeken met een beter perspectief - check
Opleiding IKT level II halen - start september 2016
Motor reisklaar maken - in progress met hulp van JVA
Heel veel reisvoorbereiding, o.a. route, visa, eventueel basis Russisch en Chinees leren MEER RIJERVARING OPDOEN etc. - nog een lange weg te gaan :toost:
:zwaaien:
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Wat ik eigenlijk niet helemaal snap: je hebt een hele strakke moderne GS staan, waarom wil je voor een reis er zo'n 'oud hok' bij?
:zwaaien:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

geweldig, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, ook een project met uitdaging.
mijn motormaatje heeft jaaaaren dezelfde gehad en ook veel off road mee gedaan, rondje Turkye, Scandinavie en IJsland enz enz maar hij heeft er ook net zo veel aan gesleuteld en alleen omdat hij een real die hard BMW fan is heeft hij het zo lang vol gehouden. er is niets te bedenken wat er niet aan kapot is gegaan, allerlei olie lekkage's, dynamo's en gelijkrichters die de geest geven, bakken die stuk gaan, differentieel dat stuk loopt enz enz

Zoals altijd wensen we je succes en wij zullen je spygollogich steunen.....

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rammelbak schreef:Wat ik eigenlijk niet helemaal snap: je hebt een hele strakke moderne GS staan, waarom wil je voor een reis er zo'n 'oud hok' bij?
Afbeelding

@ Futurist : Kheb ANWB pasje
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:Fiets is bedoeld om over een tijdje terug te gaan naar Briancon om af te maken wat we toen maar tot op 2000meter konden rijden.
Ik heb me toen ook kostelijk vermaakt, toevallig van de week de foto's nog eens de revue laten passeren. Als er een datum op begint te borrelen dan ben ik er (dan maar ruzie met mijn chef) zeker bij.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: Als er een datum op begint te borrelen dan ben ik er (dan maar ruzie met mijn chef) zeker bij
Deze trip heb ik in totaal 6 weken voor gepland
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

frankn schreef:
zappa.suzuki schreef: blablabla,
en de koppelingskabel, tja die loopt net langs de uitlaat bocht dus daar bouwt snel condens op, daar valt weinig aan t doen behalve net voor de winter los halen, laten drogen en doorsmeren maar dan nog kan hij weer snel condens op bouwen,
nog meer blablabla
Je kan hem ook ombouwen naar hydraulisch.
Is alleen niet de goedkoopste oplossing. :shock:

:toost: :toost: :toost:
Ben ik niet gek op, gaat meestal zwaarder als een gesmeerde kabel en als ie kuren krijgt kan je er in t veld niks aan doen.. maar bedankt voor de tip en link!

Die Leo, wordt echt een oude l*l inclusief bijpassende brommer... nah das gemeen... leuk project Leo!

Tja en 6 weken of een jaar vrij wil ik ook wel maar ja dan moet ik eerst werkloos worden ben ik bang.. en dan heb je weer weinig doekoe.. maar ga eind april een week naar René met de brommer, dan direct door naar t Big weekend bij Frank en dan later 3 weken naar Polen [zonder brommer]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

zappa.suzuki schreef:Tja en 6 weken of een jaar vrij wil ik ook wel maar ja dan moet ik eerst werkloos worden ben ik bang.. en dan heb je weer weinig doekoe.. maar ga eind april een week naar René met de brommer, dan direct door naar t Big weekend bij Frank en dan later 3 weken naar Polen [zonder brommer]
Je moet maar zo zien, je gaat daar genoeg lol voor een heel jaar krijgen :lol: :mrgreen:
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

dat hoop ik :wink:

net mn versnellingspook vervangen, veertje begaf het toen ik net bij t werk weg was, schakelt vervelend dus thuis mn Big bak kleine zooi gepakt, zat een pook in maar veertje ook stuk... maar zat er nog 1 op mn arme Shiny die steeds meer gesloopt wordt dus geen probleem :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Screen shot 2016-02-04 at 22.12.32.png
Screen shot 2016-02-04 at 22.12.32.png (16.65 KiB) 916 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

:lol: dank! maar ga misschien eens proberen er 1 te repareren als ik me verveel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De Mitas E-07 achteband won van me, tijdje worstelen, bijna er op en pfff.. binnenband lek. en dat nog een x... waar is een motorzaak open.. Hilversum.. dr heen op de KTM, hadden ook ruzie en mocht nog ff helpen.. wou toen niet lekker op de velg.. 5 poging plop... op de velg..
Naar buiten.. KTM omgewaaid... handkap gebroken... koppelingshendel krom... duur bandje :shock:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Soms zit het mee, maar meestal niet :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:De Mitas E-07 ...................... KTM omgewaaid...
Ik mag die Mitas wel :slaan:
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Omdat ik wat zere ribben had heeft Rammelbak vorige zomer bij hoge temperatuur een Mitas Dakar uiteindelijk op zn plek gekregen, weet niet meer hoe vaak hij heeft gepompt/ingevet/gevloekt maar tzweet liep uit zn naad.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ik heb beeld :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Rammelaar is altijd de rust zelve :mrgreen:
Assumption is the mother of all fuck ups
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Mijn nieuwe werkgever gaf aan dat ik moet leren op de juiste momenten mijn mond te houden.


...



:wink:
:zwaaien:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

En dat is van 1 jan tot 31 dec ? :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie