Alweer een tijdje rij ik met een K&N in plaats van de grote brooddoos onder het zadel.
Los van de rauwe grom, is het gestoei met de OEM luchtfilterbehuizing defnitief ten einde.
In 8 minuten kan je nu de tank, lufi en carbs verwijderen
6.JPG (82.61 KiB) 635 keer bekeken
In een opwelling ben ik nog een keer "losgegaan" op een stuk dikwandige aluminium buis. Met de kettingzaag in mootjes gehakt en aan een zijde ovaal gedrukt waardoor deze precies in de OEM luchtfilteradapter past. Hierdoor kan je een 100mm lufi gebruiken die echt ongehinderd verse zuurstof kan aanzuigen. Vraagprijs van de dikwandige aluminium buis €15. Heb er een paar liggen....iemand interesse?
WP_20160205_17_51_33_Pro 1.jpg (73.6 KiB) 633 keer bekeken
WP_20160205_17_51_40_Pro 2.jpg (79.43 KiB) 633 keer bekeken
WP_20160205_17_52_40_Pro 1.jpg (86.88 KiB) 633 keer bekeken
WP_20160205_17_52_25_Pro 2.jpg (66.53 KiB) 633 keer bekeken
WP_20160205_17_52_34_Pro 1.jpg (76.23 KiB) 633 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
als je er ook zo een luchtfilter bij heb dan heb ik intresse, of het bestel nr van het filter zodat ik het ook zo compleet kan monteren. is er geen andere bevestiging nodig? maw blijft het bij off road gehobbel ook zitten?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nu is gemonteerd een vrij grote ovale K&N. De lufi op de foto is een kleinere en conische variant welke nog makkelijker te monteren is. Kan je de typenummers wel middels PB laten weten. De K&N filters zijn helaas nogal aan de prijs, en ik denk dat jij 'm goeikoper kan krijgen via de handel. Een alternatieve filter kan je sowieso wel vinden voor een interessante prijs. Per saldo kost een dergelijke oplossing ws minder dan een K&N vervangingsfilter (welke in plaats van het OEM filter kan worden gebruikt).
Rij al jaren met die grote ovaal, en zit alleen geklemd in de lufi-adapter.
Voor offroad zou ik zelf geen papieren filter nemen, maar een schuimfilter
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Onze brommers hebben hetzelfde systeem (thx OR), ook off road blijven ze zonder probleem goed zitten. En idd: schuim filters werken prima. Om de paar ritjes (met veul stof) wisselen voor een schoon, vers in ge olied exemplaar.
Aan te raden mod.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Marco ik wil er wel 2 hebben, ik zoek er een K&N bij rond, of had je die nog één over? (vind je het beste) en een schuim filter. Heeft iemand daar misschien een bestel nummer merk oid in het permanente geheugen zitten?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik heb nog een K&N over voor in het luchtfilter huis voor €60,= wat idd erg goedkoop is maar via de zaak heb ik echt leuke korting op dat spul en in de woon werk Big werkt het geweldig en is ook de slurp onder het zadel zeg maar motiverend.........
futurist
PS K&N filters is geen papier hoor maar echt katoen, waardoor ze fijnmazig (met lf olie er op) met toch grote openingen in het katoen goed filteren en na 10000km nog steeds meer lucht door laten als een nieuw origineel papier luchtfilter.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06