Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je hem duwt valt ie idd extra op
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vertel ook even van dat talud naar beneden gedeelteEdwin schreef:...... En als ik dan weer langs de file door het gras rijd en dan ook nog even naar boven knalt, het talud op,
Maar idd ik moet het toegeven, van 1997 tot 2016 alleen koedtveertje gebroken als echte schadepost en best lomp met de fietsen gedaan.
Twaren andere factoren die mij deden besluiten om een xr125L te gaan rijden
zappa.suzuki schreef: Als je hem duwt valt ie idd extra op
Wat dat opvallen betreft: gaat met name om het punt dat StoeiSoeS een groot proefvarken is, en dat bijvoorbeeld mijn "vrienden" van de bundespolizei deze regelrecht de TuV-shredder in duwen .
Carburateurs...daar heb ik er nog wel wat van liggen, zowel OEM SR42, OEM SR43 als 36mm. Liggen hier boven nu nog "maar" 6 sets en twee dozen vol met onderdelen. Maar iig bedankt Bert . Zoals je misschien nog niet weet, heb ik inmiddels van vier viercilinder-motoren de 36mm carburateurs gekocht en pasklaar gemaakt voor gebruik op de BIG. Vandaar dat ik ook zoveel van die meuk heb liggen. Had ook voor mijzelf besloten om ELKE set te testen en perfect af te stellen, en daar weer veel van geleerd. En een hoop lol van gehad, het effect op karakter van de BIG is een grote beloning. Dit dipje poets ik eerdaags wel weg, geen enkel probleem .bert55 schreef:Kom op Marco even een dipje maar ook die kom je vast weer te boven,als je nog wat met carburateurs wil doen heb ik nog wel wat liggen wat je zo op kan komen halen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Njah, soms gaat het niet helemaal goed, onderuit gaan onder het oog van een zeer drukke snelweg is nogal...embarrissing! Maar goed, die momenten heb ik al vaak gehad:Vertel ook even van dat talud naar beneden gedeelte
xt550: voor al je voetbalvrienden hard komen aanrijden, dan volop de achterrem intrappen om zo, met een mooie sliding, tot stilstand te komen. Helaas kwam de achterkant mij voorbij, wat resulteerde in een mooie soort "high sider" en een gigantische deuk in tank en imago...
TT Assen: zelfde als hierboven beschreven, de adrenaline was bij het aanrijden gestegen tot de waarde 100 wat weer resulteerde in rode wangen bij het oprapen van je motor
xt500: provinciale weg nogal druk richting verkeerslicht. Daar gaan we niet op wachten natuurlijk, maar links geen ruimte. Dan maar rechts er voorbij door het gras, je hebt niet voor niets een All-Road. Jammer alleen dat er zo'n 3 grote gaten achter elkaar zaten. De eerste kon ik nog opvangen, bij de tweede dacht ik al....SHIT....bij de derde werd ik als een rodeorijder van het stalen ros afgeschoten richting de maan. Ik zie die mensen nog lachen in de auto. En ik de motor oppakken...van tja...niets aan de hand hoor, doe ik dagelijks...pfff.
Heb er vast nog velen, maar die schieten mij zo even door het hoofd. Je zou ervan moeten leren zeggen ze.
Assumption is the mother of all fuck ups
Upd@te: de linker vlotternaald zit "vast" en laat helemaal geen peut meer doorOuwe Reus schreef:Vandaag met de BIG aan de wandel geweest. Was het centrum hier nog niet uit toen er plaatselijk een gebrek aan peut optrad.
Vreemd, maar we duiken gewoon de grabbelbak weer in
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Nulla tenaci invia est via
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Op het risico af Leo iets teveel te pleasen...................
Tis dat ik even geen 14000,- in mijn achterzak heb zitten, maar de CRF1000 zou best mijn biggetje mogen opvolgen denk ik
Maar het is dan tenminste geen GS
Tis dat ik even geen 14000,- in mijn achterzak heb zitten, maar de CRF1000 zou best mijn biggetje mogen opvolgen denk ik
Maar het is dan tenminste geen GS
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Idd, die Honda moet maar snel ouder/betaalbaarder worden, een mooi ding.
Big Bigger Tiger en weer Big
http://moto.zombdrive.com/aprilia/april ... -etv-1000/
Dit zou de mijne worden als ik de Big zat zou zijn (is niet het geval).
R
Dit zou de mijne worden als ik de Big zat zou zijn (is niet het geval).
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Als ik 15 rooitjes zou hebben zou het deze worden :verliefd
Maar zijn lookalike is al bijna klaar
Die CRF1000L ben ik uit voorzorg nog maar niet naar gaan kijken want anders kwijl ik hem onder denk ik. Vooral de automaat versie zou ik zeker inde bergen eens uit willen proberen.
Maar zijn lookalike is al bijna klaar
Die CRF1000L ben ik uit voorzorg nog maar niet naar gaan kijken want anders kwijl ik hem onder denk ik. Vooral de automaat versie zou ik zeker inde bergen eens uit willen proberen.
Ik hou ook echt van mij Dr Bigs, echt waar, je moet eens weten hoe vaak ik heb gebaald van mijn slechte motorjaar 2015 door mijn gezondheid perikelen. En ik heb niet alleen Dr Bigs, mijn Daytona 955i gaat nooooit meer weg en het is geweldig om met mijn vrienden door het Zwarte woud te jakkeren of over Mettet te jagen. Maar dat is na 2 a 3 dagen weer bevredigend genoeg geweest. Hij staat nu ook al weer maanden in zijn anti corrosie dichtgeritste zak, samen met mijn Aprilia Futura, nog steeds de beste all round sport tourer. Ook die gaat mee op echte stuur trips door de Ardennen of Dolomieten (meestal als mijn vrouw mee gaat), maar ook een dagje Zolder mag ik graag ronden met de Futura net boven de 2 min per rondje (ook nog sneller dan met de Daytona) ook die echt bijzondere motor, die nu nog steeds met ietsje minder pk dan de huidige tour sport motoren (uitgezonderde de Kawa ZX1000) nog iedere vergelijking aan kan en qua sturen en driveability met kop en schouders boven een VFR, GSXF en wat dan ook kan doorstaan. Deze gaat ook nooooooit meer weg. Mijn Katana is niet verzekerd maar ik rij er nog wel eens op met garage plaat, leuk, ben nog steeds nostalgisch verliefd op het ding die toen op de Motor RAI geintroduceerd werd met nog een houten mock up zadel maar de restauratie laat nog wel even op zich wachten. Allemaal geweldig net als mij RSV Mille en Triumph Sprint ST die al te lang ongebruikt staan dat ze er waarschijnlijk dit jaar toch eens uit moeten, jammer maar naarmate ik ouder wordt besef je dat je niet alles kan bewaren, wordt ook te duur. Mijn eigen garage vol zodat Erna haar auto soms niet eens binnen kan, de schuur van de buren vol die ik te leen heb gekregen en €100 per maand huur voor de opslag van motoren, wielen en banden, onderdelen hefbrug en wat al niet meer zij........
Bij dit alles stap ik iedere dag met een smile op mijn woon werk Big, de winter Big loopt nog steeds niet naar mijn zin en aangezien ik nog geen korrel pekel heb gezien ook niet erg dat ie niet rijd. Ook afgelopen donderdag met slecht weer gewoon je all weather pakkie aan en op weg (it het zuiden) naar Hilversum waar de jaarlijkse Euromaster Kick off plaatsvond. Onderweg nog op mijn gemak 23km file voorbij getokkeld op de A27 en vooraan (bij het ongeluk) door de politie doorgelaten waarna op het achterwiel de helemaal lege snelweg opgescheurd kan worden met bijna pijn in mijn vervormde gezicht van de steeds grotere smile (en helaas scheve herseninfarct rest spanning aan de rechtse kant) Dat alles kan niet deren want ik zit op mijn dikke stamper idd niet zo snel maar nog steeds snel genoeg om het gros van de 7% bijtelling blik achter je te laten en die enkele Dikke Audi laat je voor l*l inderdaad sneller weg scheuren bij het stoplicht terwijl jij dan weg sukkelt na die vent eerst opgejaagd te hebben met een paar keer gas geven.
Ben pas geleden (CRF1000L) geweldig ding en bij ons met ABS maar 13000 ruggen en afgelopen jaar (nieuwe Aprilia Capo Nord) helaas te duur, te zwaar, te ongeschikt voor off road en nu al niet zo betrouwbaar gebleken (al vele updates geweest) toch nog naar andere motoren gaan kijken en echt vind me aub geen opschepper aan het geld ligt het niet maar (vooral de CRF1000 is echt een mooi ding in de Dr Big traditie) met zo een nieuwe motor is het toch anders, geen charme, geen nostalgie, geen gestamp (wat sommige juist niet willen) niet zo erg als je een keer voor Edwin in het zand op je plaat gaat (en wordt uitgelachen) geen gesleutel (is ook een deel van het motor rijden voor ons oudere knakkers dan), meestal onderhoud of omdat je hebt zitten prullen. Weinig stukken, ok een keer een krukas (te weinig olie met op het achterwiel rijden) een kabeltje of lagers van een wiel of achtervork ophanging/link systeem. DE BIG BLIJFT JE ALLEEN MAAR PLEZIER VERSCHAFFEN VOOR WEINIG GELD EN EEN HOGE FUN FACTOR enne vind bij de huidige nieuwe "zuinige" motoren maar een die 1:20 rijd. Om de 6000km alleen 2,5ltr olie nodig heeft, lang met kettingen doet (met oiler) nog steeds echt goedkoop is met banden (ik heb er klantjes bij die bij mijn goedkoop uit zijn met hun speciaal voor die motor nodige bandjes en dan €350 kwijt zijn).
Goed je hart moet er bij liggen maar de Big is al 20 jaar lang EEN GEWELDIGE MOTOR. Bij mij gaan ze er echt (minimaal 4 dan) nooit meer uit.
Dus Marco, gewoon je fout opsnorren (ligt echt niet aan de Big hoor dat je tank is leeg gelopen) je moet ook eigenlijk gewoon de kraan dicht draaien na het rijden, en weer lekker Spike City en omgeving wakker houden uit je Poolse blaffers, genieten op en top.
greetz Futurist
Bij dit alles stap ik iedere dag met een smile op mijn woon werk Big, de winter Big loopt nog steeds niet naar mijn zin en aangezien ik nog geen korrel pekel heb gezien ook niet erg dat ie niet rijd. Ook afgelopen donderdag met slecht weer gewoon je all weather pakkie aan en op weg (it het zuiden) naar Hilversum waar de jaarlijkse Euromaster Kick off plaatsvond. Onderweg nog op mijn gemak 23km file voorbij getokkeld op de A27 en vooraan (bij het ongeluk) door de politie doorgelaten waarna op het achterwiel de helemaal lege snelweg opgescheurd kan worden met bijna pijn in mijn vervormde gezicht van de steeds grotere smile (en helaas scheve herseninfarct rest spanning aan de rechtse kant) Dat alles kan niet deren want ik zit op mijn dikke stamper idd niet zo snel maar nog steeds snel genoeg om het gros van de 7% bijtelling blik achter je te laten en die enkele Dikke Audi laat je voor l*l inderdaad sneller weg scheuren bij het stoplicht terwijl jij dan weg sukkelt na die vent eerst opgejaagd te hebben met een paar keer gas geven.
Ben pas geleden (CRF1000L) geweldig ding en bij ons met ABS maar 13000 ruggen en afgelopen jaar (nieuwe Aprilia Capo Nord) helaas te duur, te zwaar, te ongeschikt voor off road en nu al niet zo betrouwbaar gebleken (al vele updates geweest) toch nog naar andere motoren gaan kijken en echt vind me aub geen opschepper aan het geld ligt het niet maar (vooral de CRF1000 is echt een mooi ding in de Dr Big traditie) met zo een nieuwe motor is het toch anders, geen charme, geen nostalgie, geen gestamp (wat sommige juist niet willen) niet zo erg als je een keer voor Edwin in het zand op je plaat gaat (en wordt uitgelachen) geen gesleutel (is ook een deel van het motor rijden voor ons oudere knakkers dan), meestal onderhoud of omdat je hebt zitten prullen. Weinig stukken, ok een keer een krukas (te weinig olie met op het achterwiel rijden) een kabeltje of lagers van een wiel of achtervork ophanging/link systeem. DE BIG BLIJFT JE ALLEEN MAAR PLEZIER VERSCHAFFEN VOOR WEINIG GELD EN EEN HOGE FUN FACTOR enne vind bij de huidige nieuwe "zuinige" motoren maar een die 1:20 rijd. Om de 6000km alleen 2,5ltr olie nodig heeft, lang met kettingen doet (met oiler) nog steeds echt goedkoop is met banden (ik heb er klantjes bij die bij mijn goedkoop uit zijn met hun speciaal voor die motor nodige bandjes en dan €350 kwijt zijn).
Goed je hart moet er bij liggen maar de Big is al 20 jaar lang EEN GEWELDIGE MOTOR. Bij mij gaan ze er echt (minimaal 4 dan) nooit meer uit.
Dus Marco, gewoon je fout opsnorren (ligt echt niet aan de Big hoor dat je tank is leeg gelopen) je moet ook eigenlijk gewoon de kraan dicht draaien na het rijden, en weer lekker Spike City en omgeving wakker houden uit je Poolse blaffers, genieten op en top.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Los daarvan zouden we meer vrije dagen moeten krijgen om te kunnen gaan brommer rijden.futurist schreef: jammer maar naarmate ik ouder wordt besef je dat je niet alles kan bewaren, wordt ook te duur.
Doe mij die VUTregeling van 25 jaar geleden maar dan laat ik graag jongeren op de arbeidsmarkt instappen en ga ik wel hier naar toe
en hier
en hier
en hier
Leo schreef:Los daarvan zouden we meer vrije dagen moeten krijgen om te kunnen gaan brommer rijden.futurist schreef: jammer maar naarmate ik ouder wordt besef je dat je niet alles kan bewaren, wordt ook te duur.
Doe mij die VUTregeling van 25 jaar geleden maar dan laat ik graag jongeren op de arbeidsmarkt instappen en ga ik wel hier naar toe
Breek me de bek niet open, ik ben al zo een gelukzak, 14jaar aan VUT iedere maand afgedragen en er noot een cent van terug gezien en als de huidige 67jaar pensioen regeling volledig in werking is ben ik precies 67jaar.........Overal tussen gevallen en alleen maar betalen en nergens van profiteren. Ben blij dat ik van al mijn free lance werk altijd gereserveerd heb zodat ik op mijn pensioen op een Pensioen motor (BMW) kan blijven motor rijden.
futurist
PS die laatste bergen in de route opnemen kan thuis toch misschien wat problemen geven.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Tja...... die rondingen zijn het wel.
Big Bigger Tiger en weer Big
Wist dat je aardig kan kletsen Cor, maar je kan kennelijk ook goed met het toetsenbord overweg
Uit jouw lange post spreekt een hoop "passie" voor de BIG en andere motoren. Hou dat vast zo lang het kan
De BIG is allesbehalve volmaakt, maar een ding dat "iets" met je doet. Een karakterbak die je zelden ziet.
Het prullen is iets er gewoon bijhoort, doe je vaak uit eigen beweging. En soms wordt je gedwongen om de gereedschapskist erbij te pakken.
En ja, achteraf is het weer een (h)eerlijk apparaat en als de klappen weer uit de Poolse blaffers (die houden wij erin) hoorbaar zijn
Heb mij voorgenomen om dit jaar méér ritten te maken, en als ik zo her-en-der lees hebben meer lui hier zin om verder te gaan dan het rondje om de kerk. Drenthe is er een van, maar ik hoop/ reken dit jaar op een paar spontane ritten. Misschien vanuit de hoek van Nieuwerkerk/ Almere/ Delft/ Essen. Wil er zelf natuurlijk wat in elkaar draaien, geen punt (al is de Stelvio pass wat uit de route).
Uit jouw lange post spreekt een hoop "passie" voor de BIG en andere motoren. Hou dat vast zo lang het kan
De BIG is allesbehalve volmaakt, maar een ding dat "iets" met je doet. Een karakterbak die je zelden ziet.
Het prullen is iets er gewoon bijhoort, doe je vaak uit eigen beweging. En soms wordt je gedwongen om de gereedschapskist erbij te pakken.
En ja, achteraf is het weer een (h)eerlijk apparaat en als de klappen weer uit de Poolse blaffers (die houden wij erin) hoorbaar zijn
Heb mij voorgenomen om dit jaar méér ritten te maken, en als ik zo her-en-der lees hebben meer lui hier zin om verder te gaan dan het rondje om de kerk. Drenthe is er een van, maar ik hoop/ reken dit jaar op een paar spontane ritten. Misschien vanuit de hoek van Nieuwerkerk/ Almere/ Delft/ Essen. Wil er zelf natuurlijk wat in elkaar draaien, geen punt (al is de Stelvio pass wat uit de route).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Wat je natuurlijk ook kan doen is niet wachten maar morgen alles eruit mikken waar je net een fantastisch verhaal over schreef maar waar je toch geen tijd voor hebt om op te rijden zolang je freelance werk doet en vervangen door 1 motor die ze allemaal vervangt ( 1 bigje houden voor offroad )futurist schreef: zodat ik op mijn pensioen op een Pensioen motor (BMW) kan blijven motor rijden.
Je kan de huur van de buuf opzeggen , geen onderhoud meer voor 8 motoren hoeven plegen / wegenbelasting / verzekering en de vele vrije tijd die vrij komt lekker gaan rijden.
my two cents
Die laatste 2 bergen zijn alleen om naar te kijken tijdens het genieten van die pilsjes die we verdiend hebben met het tokkelen over de mooie passen.futurist schreef: PS die laatste bergen in de route opnemen kan thuis toch misschien wat problemen geven.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi en uit t hard gesproken Cor!futurist schreef:Ik hou ook echt van mij Dr Bigs,............
Goed je hart moet er bij liggen maar de Big is al 20 jaar lang EEN GEWELDIGE MOTOR. Bij mij gaan ze er echt (minimaal 4 dan) nooit meer uit.
Dus Marco, gewoon je fout opsnorren (ligt echt niet aan de Big hoor dat je tank is leeg gelopen) je moet ook eigenlijk gewoon de kraan dicht draaien na het rijden, en weer lekker Spike City en omgeving wakker houden uit je Poolse blaffers, genieten op en top.
greetz Futurist
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Is dat GS only? En wat is dat Ardennen Challenge?
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nope.futurist schreef:Is dat GS only?
http://www.transalpclub.nl/activiteiten ... lenge-2016futurist schreef:En wat is dat Ardennen Challenge?
dhc6 schreef:
Het forum is weer als vanouds, leuk !!
Leo schreef:
Krijg nog unne meijer van jou
Maarre.................je hebt die weddenschap (nog) niet gewonnen, haha.
Fijn weekend allemaal.
R
Het forum is weer als vanouds, leuk !!
Leo schreef:
Krijg nog unne meijer van jou
Maarre.................je hebt die weddenschap (nog) niet gewonnen, haha.
Fijn weekend allemaal.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
v d maand lid geworden van een leuk Duits boekje, die kocht ik vaak, als ik weer eens in Duitsland kwam,
maar nu komt hij in de bus dus, en er zat ook nog een pakketje bij
Had ik weer ff niet gezien, maar is dit een handig ding?
maar nu komt hij in de bus dus, en er zat ook nog een pakketje bij
Had ik weer ff niet gezien, maar is dit een handig ding?
- Bijlagen
-
- tourenfahrer_03-2016_460.jpg (197.01 KiB) 1335 keer bekeken
-
- 20160226_204359 [557777].jpg (81.92 KiB) 1335 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big