Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Kan ook zijn dat je erg vroeg bent
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Beste Biggers,
Alsnog een gezegend maar veilig Bigjaar. Voor al je geliefden.
Ik heb een start probleem:
bij regulier starten van min SR43 A - DR800 1991 - hoor ik slechts een licht klik voorin nabij de cockpit/dashboard.
als ik de de starter solenoid jump dan start de big wel.
Adviezen graag.
Andre
Alsnog een gezegend maar veilig Bigjaar. Voor al je geliefden.
Ik heb een start probleem:
bij regulier starten van min SR43 A - DR800 1991 - hoor ik slechts een licht klik voorin nabij de cockpit/dashboard.
als ik de de starter solenoid jump dan start de big wel.
Adviezen graag.
Andre
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
He Bedankt voor de reaktie.
Ik heb de Control Unit al eruit.
Als dat niet werkt zal vervangen moeten worden. En dan nog de De-Comp uit proberen.
Ik laat het jullie weten.
Grt. en Prettige weekend.
Andre
Suriname
Ik heb de Control Unit al eruit.
Als dat niet werkt zal vervangen moeten worden. En dan nog de De-Comp uit proberen.
Ik laat het jullie weten.
Grt. en Prettige weekend.
Andre
Suriname
Doe mij die maar!! Maar dan wel met 'accessoires'
Voor wie goed Italiaans kan het hele verhaal: http://rocket-garage.blogspot.com.au/20 ... -bend.html
Voor wie goed Italiaans kan het hele verhaal: http://rocket-garage.blogspot.com.au/20 ... -bend.html
Ik kende deze al en vind hem gaaf, vooral de uitlaat is knap gemaakt alleen vraag ik me af wat die kleine pijpjes met het vermogen doen. (de uitlaat doet me denken aan de uitlaat van een Aprilia 450 (SRX ofzo)toch). Ook de wel 17"velgen met toch noppen er op.Rammelbak schreef:Doe mij die maar!! Maar dan wel met 'accessoires'
enne dat accessoire mag je van mij houden das zo'n Italiaanse Bitch waar je meer ellende als plezier aan beleeft en wel iets van je leeg maakt .......
.........je portomnee
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Misschien iets voor je vrouw Cor?
De ideale vrouw is een bitch! onthult vanuit een uniek perspectief waarom mannen vallen op sterke vrouwen die voor zichzelf opkomen. Waarom is een bitch zoveel aantrekkelijker voor mannen dan een vrouw die altijd ja en amen zegt en zichzelf opoffert?
De ideale vrouw is een bitch! geeft fascinerende antwoorden op vragen die elke vrouw zich stelt. Waarom zijn mannen bijvoorbeeld zo romantisch in het begin en verandert dit later? Dit boek helpt je jezelf te leren kennen, te staan voor wie je bent en dit toe te passen in je relatie met mannen.
De ideale vrouw is een bitch! onthult vanuit een uniek perspectief waarom mannen vallen op sterke vrouwen die voor zichzelf opkomen. Waarom is een bitch zoveel aantrekkelijker voor mannen dan een vrouw die altijd ja en amen zegt en zichzelf opoffert?
De ideale vrouw is een bitch! geeft fascinerende antwoorden op vragen die elke vrouw zich stelt. Waarom zijn mannen bijvoorbeeld zo romantisch in het begin en verandert dit later? Dit boek helpt je jezelf te leren kennen, te staan voor wie je bent en dit toe te passen in je relatie met mannen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Citaat uit het stukje tekst: scarico modificato Aprilia SXV = modified exhaust Aprilia SXV. Wat zo'n uitlaatje ontworpen voor een 500cc machine op een 750cc machine doet kan je het beste in het topic van JVA besprekenfuturist schreef:...vooral de uitlaat is knap gemaakt alleen vraag ik me af wat die kleine pijpjes met het vermogen doen. (de uitlaat doet me denken aan de uitlaat van een Aprilia 450 (SRX ofzo)toch)...
ik heb de link al eens eerder geplaatst geloof ik maar het is nog steeds hartikke leuk op zo'n regen dag als vandaag (zondag) naar te kijken. Dus als er weer zo'n rot dag voorbij komtmoet je de moeite maar eens nemen deze flm te bekijken.
https://www.youtube.com/watch?v=N15FBOwkgp4
greetz Futurist
https://www.youtube.com/watch?v=N15FBOwkgp4
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vandaag met de BIG aan de wandel geweest. Was het centrum hier nog niet uit toen er plaatselijk een gebrek aan peut optrad. Het ding twee weken geleden nog in The Basement gezet na een heerlijke winterrit door de polder. Tank was iig nokvol, dus de workout vandaag weer achter de rug. Eerdaags eens kijken naar de brandstofleidingen, carbs en bougies. Ben nu helaas wel op een punt beland dat ik geen zin meer heb in onverwachte verassingen die resulteren in sleutelen. Ga iig de BIG wat voorbereiden op een eventuele verkoop . En om eerlijk te zijn ben ik al op zoek naar een modernere brommer, want eind dit jaar heb ik echt een woon-werk brommer nodig. Daarom zoek ik een brave en oerdegelijke eenheidsworst, eentje waarmee ik ook met een gerust hart de grens over kan
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zoals de meesten hier, been there, done that...Ouwe Reus schreef:...
En om eerlijk te zijn ben ik al op zoek naar een modernere brommer, want eind dit jaar heb ik echt een woon-werk brommer nodig. Daarom zoek ik een brave en oerdegelijke eenheidsworst, eentje waarmee ik ook met een gerust hart de grens over kan
Vooral de grens met duitsland vind i leuk om over te stekenOuwe Reus schreef:Daarom zoek ik een brave en oerdegelijke eenheidsworst, eentje waarmee ik ook met een gerust hart de grens over kan
Maar ook u bent er klaar mee begrijp ik.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heeft ie al eerder gezegd
toen ik gister mn versnellingspook verving bedacht ik me dat de Big me al jaren lang niet heeft laten staan en ook daarvoor maar weinig, ff kijken 2 x een lekke band op de weg, 1 x met een gebroken koppelingskabel op de weg [ als ik offroad ga heb ik de spullen bij me voor lekke banden en gebroken kabels] 1 x een kapotte krukas die zich al een tijden bonkend aan kondigde en een 1 x met een gebroken balansasketting en 1 x met een door geschuurde oliekoeler en dat in iets van 120.000km
toen ik gister mn versnellingspook verving bedacht ik me dat de Big me al jaren lang niet heeft laten staan en ook daarvoor maar weinig, ff kijken 2 x een lekke band op de weg, 1 x met een gebroken koppelingskabel op de weg [ als ik offroad ga heb ik de spullen bij me voor lekke banden en gebroken kabels] 1 x een kapotte krukas die zich al een tijden bonkend aan kondigde en een 1 x met een gebroken balansasketting en 1 x met een door geschuurde oliekoeler en dat in iets van 120.000km
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Dat zeg ik ook altijd tegen Marco...dat sleutelen hé. Je moet er mee rijden...veel rijden, en zo min mogelijk aan sleutelen. Uiteraard zit er een stuk hobby in om de motor aan te passen of net wat krachtiger te maken. Nadeel van teveel aanpassingen kan zijn dat je nog meer moet sleutelen
Rij nu al 8 jaar op zo'n Big, heb heel wat ruige off-road ritten overleefd, en eigenlijk is die niet kapot te krijgen als je zijn zwakste punt kent, dat f.ckveertje. En natuurlijk gaat er wel eens iets kapot, maar dat is bijna altijd zelf simpel te repareren. Soms denk ik ook, zal ik wat moderner kopen, maar eigenlijk ben ik dan weer snel uitgekeken, te duur in aankoop en onderhoud. Ik hou het simpel en geniet gewoon elke dag nog dat ik op dat ding rijd naar mijn werk en terug. Het is zeker niet de mooiste, zit vol met littekens en je kan er helemaal niet snel mee rijden, wat dan wel weer bekeuringen scheelt. En als ik dan weer langs de file door het gras rijd en dan ook nog even naar boven knalt, het talud op, dan weet je weer waarom je deze motor nog steeds hebt. Ik hou hem nog even.
Rij nu al 8 jaar op zo'n Big, heb heel wat ruige off-road ritten overleefd, en eigenlijk is die niet kapot te krijgen als je zijn zwakste punt kent, dat f.ckveertje. En natuurlijk gaat er wel eens iets kapot, maar dat is bijna altijd zelf simpel te repareren. Soms denk ik ook, zal ik wat moderner kopen, maar eigenlijk ben ik dan weer snel uitgekeken, te duur in aankoop en onderhoud. Ik hou het simpel en geniet gewoon elke dag nog dat ik op dat ding rijd naar mijn werk en terug. Het is zeker niet de mooiste, zit vol met littekens en je kan er helemaal niet snel mee rijden, wat dan wel weer bekeuringen scheelt. En als ik dan weer langs de file door het gras rijd en dan ook nog even naar boven knalt, het talud op, dan weet je weer waarom je deze motor nog steeds hebt. Ik hou hem nog even.
Assumption is the mother of all fuck ups
Heb ook braaf geluisterd naar je hè. Afgezien van freubelen met carbs, doe ik er niets meer mee.
Nu zit er een 36mm carb in die geweldig rijd...eh...reed.
Ik verdenk het vlottermechaniek. Deze komt uit een GSXF-huppeldepup en vormt één geheel met de vlotternaaldbehuizing.
Ga morgen met frisse tegenzin, eerst de flow uit de tank en de brandstofpomp controleren, daarna de inhoud van vlotterbakjes checken en de bougies en uiteindelijk de carbs zelf. AAAAAAAAAAAAALS ik zin heb.
Verder is de BIG best een betrouwbaar ding, ben ik eens met Zappa. Moet er alleen niet te veel aandacht mee trekken
Nu zit er een 36mm carb in die geweldig rijd...eh...reed.
Ik verdenk het vlottermechaniek. Deze komt uit een GSXF-huppeldepup en vormt één geheel met de vlotternaaldbehuizing.
Ga morgen met frisse tegenzin, eerst de flow uit de tank en de brandstofpomp controleren, daarna de inhoud van vlotterbakjes checken en de bougies en uiteindelijk de carbs zelf. AAAAAAAAAAAAALS ik zin heb.
Verder is de BIG best een betrouwbaar ding, ben ik eens met Zappa. Moet er alleen niet te veel aandacht mee trekken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.