BIG aankoop
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Een uurtje of 2 geleden Ouwe Reus ontmoet en van hem alvast een kabelboom en wat andere dingen overgenomen waaronder ook een reservecilinder.
Machtig mooi zo'n groot gat
Ik mis nog steeds het allerbelangrijkste namelijk een blok dus als iemand ergens iets tegenkomt laat het weten.
De gouden tip is een kratje bier naar keuze waard
Grt Manus
Machtig mooi zo'n groot gat
Ik mis nog steeds het allerbelangrijkste namelijk een blok dus als iemand ergens iets tegenkomt laat het weten.
De gouden tip is een kratje bier naar keuze waard
Grt Manus
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Vandaag in eindhoven een (hopelijk) kloppend hart voor m'n BIG compleet met (bijna) alles wat ik erbij nodig heb om hem lopend te maken.
Mijn project is met één aankoop een heel stuk completer geworden
Het enige wat ik bij een tweede blik volgens mij mis is de brandstofpomp al moet ik nog ff kijken hoe ik die moet identificeren ik heb geen idee hoe die eruit ziet
Binnenkort ga ik de motor in het frame zetten en alles er los aanhangen om te kijken hoe/of die loopt.
En gezien ik had aangegeven dat de gouden tip een kratje bier naar keuze was gaat deze naar Ouwe Reus,die was sneller dan het licht en sneller dan de notificatie van mijn ingestelde zoekopdracht op marktplaats
Hoop dat hij een goede smaak van bier heeft want het lijkt me niets meer als billijk om dat kratje met de club soldaat te maken
Mijn project is met één aankoop een heel stuk completer geworden
Het enige wat ik bij een tweede blik volgens mij mis is de brandstofpomp al moet ik nog ff kijken hoe ik die moet identificeren ik heb geen idee hoe die eruit ziet
Binnenkort ga ik de motor in het frame zetten en alles er los aanhangen om te kijken hoe/of die loopt.
En gezien ik had aangegeven dat de gouden tip een kratje bier naar keuze was gaat deze naar Ouwe Reus,die was sneller dan het licht en sneller dan de notificatie van mijn ingestelde zoekopdracht op marktplaats
Hoop dat hij een goede smaak van bier heeft want het lijkt me niets meer als billijk om dat kratje met de club soldaat te maken
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800s-1990 ... ml#results
nummer 25
zit achter de carbs op een framebuis geschroefd aan de linker kant vlakbij de benzine kraan
futurist
nummer 25
zit achter de carbs op een framebuis geschroefd aan de linker kant vlakbij de benzine kraan
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Gezocht maar niet gevonden,daar moet ik nog ff achteraan.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heb ik nog wel liggen..MANUS-3000 schreef:Gezocht maar niet gevonden,daar moet ik nog ff achteraan.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Daar wil ik je wel vanaf helpen dan.zappa.suzuki schreef:heb ik nog wel liggen..MANUS-3000 schreef:Gezocht maar niet gevonden,daar moet ik nog ff achteraan.
Kun je hem opsturen of zal ik hem een x komen halen?
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
wat u wiltMANUS-3000 schreef:Daar wil ik je wel vanaf helpen dan.zappa.suzuki schreef:heb ik nog wel liggen..MANUS-3000 schreef:Gezocht maar niet gevonden,daar moet ik nog ff achteraan.
Kun je hem opsturen of zal ik hem een x komen halen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Ik heb het nogal druk met de koekblikkenreparatie momenteel dus als je hem wil opsturen graag.
Ik zal m'n gegevens ff via pb doen,als jij dat ook doet m.b.t. de financiele compensatie dan maak ik dat vast aan je over.
Alvast bedankt,
Manus.
Ik zal m'n gegevens ff via pb doen,als jij dat ook doet m.b.t. de financiele compensatie dan maak ik dat vast aan je over.
Alvast bedankt,
Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
u heeft wat terug...........
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nieuw setje voor de Big, Mitas E-07, heel tevreden over de continentals trail attack, heb geen banden gehad die zo lang mee gaan [ langer dan 6000km achter!] zo neutraal sturen en geen gekke dingen doen ook niet als t nat is maar...
Als er modder op de weg ligt of je ff door gras wil of een zandpad wil pakken dan zijn ze waardeloos.. en dat onder mn Big als een offroad ridder
dus nu maar deze proberen, 123 euro voor een set dus
Moest lachen om Leo met zn Mitas montage avontuur maar nu ik die achterband voel met die best stijve wangen dacht ik tja [ is de gewone uitvoering, niet de dakar met de extra stijve wangen ].. dus maar een pot bandenmontagevet besteld en hem er maandag maar gelijk in de goede rijrichting oplepelen [ daar had Leo ook moeite mee ]
De Michelin competition IV is voor de KTM, laatst in t bos steeds glijden met 2 wielen in de erg modderige zooi, voorband is half versleten de de zo goed als nieuwe AC10 doet t niet echt lekker in de gladde zooi, dus zo nieuwe voorband en heb op mn 2e gedempte achterwiel al een zo goed als nieuwe K760 om gegooid, die is zeker beter in de modder [AC10 ligt offroad lekkerder in de bocht]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop is een 140/80, had op het @ gelezen dat de 130 een strook in het midden had tot halverwege de nop en de 140 niet maar zo als je ziet heeft de 140 hem ook maar minder breed dan als de 130 die ik op het @ zag
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Die mooie maat is alleen TubeLess leverbaar, maar neem aan dat je er gewoon een biba inpropt. Las dat een biba in een TL-band soms tot extra wrijving/warmteontwikkeling kan zorgen. Of is dat theoretische klets?zappa.suzuki schreef:Nop is een 140/80
Edit: heb gekeken op een paar websjops en daar alleen TL in de etalage. Zie op de engelse site van Mitas dat er ook een TT in die maat leverbaar is.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Door mijn meestal wat oudere motoren, heb ik eigenlijk altijd met tubeless banden gemonteerd met binnenband gereden. Van grotere warmteontwikkeling en slijtage heb ik weinig gemerkt. Maarja, ik heb het dan ook nooit echt gemeten omdat er simpelweg geen alternatief was.
Grappig genoeg geeft Avon wel wat tips over dit onderwerp, waarin ze zichzelf een paar keer tegenspreken. Nog niets wijzer dus
Grappig genoeg geeft Avon wel wat tips over dit onderwerp, waarin ze zichzelf een paar keer tegenspreken. Nog niets wijzer dus
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zit idd gewoon in bib in, extra wrijving/slijtage geeft de Big toch wel met die grote stamper van hem, extra warmte is alleen maar positief ivm met grip, zal met de Big met z'n maximum snelheid toch niet gauw een probleem worden dat ie te heet wordt.Ouwe Reus schreef:Die mooie maat is alleen TubeLess leverbaar, maar neem aan dat je er gewoon een biba inpropt. Las dat een biba in een TL-band soms tot extra wrijving/warmteontwikkeling kan zorgen. Of is dat theoretische klets?zappa.suzuki schreef:Nop is een 140/80
Edit: heb gekeken op een paar websjops en daar alleen TL in de etalage. Zie op de engelse site van Mitas dat er ook een TT in die maat leverbaar is.
Best tevreden over de bandjes, lekker rond en stuurt lekker neutraal, glijd wel eerder achter dan de conti maar voor een semi nop vind ik het wel meevallen, vooral nu t de hele tijd nat en koud is..
Als ie glijd doet hij t rustig en zoekend naar grip [ is meestal in t korte bochten werk met lekker veel koppel er op], slaat dus niet in 1 x weg, vind ik eigenlijk wel leuk
Voor lijkt wel in verhouding meer grip te hebben, maar heb ze nog niet echt getest en eigenlijk alleen woon/werk gereden, wel bijna de hele tijd op een natte koude weg en daar doen ze t eigenlijk best goed, beter dan sommige andere semi noppen die ik heb gehad.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thanks Peter en Zappa,
Nou rij ik niet heel veel, maar op enig moment zullen er een paar nieuwe sloffen onder moeten komen. De laatste tijd slijt de achterband wel errug hard, dus begin al een beetje rond te kijken (de Anakees 2 die er nu onder zitten, zijn niet meer leverbaar). Valt nog niet mee om een leuk bandje uit te zoeken. De keuze is enorm, zal vooral op het asfalt uit de voeten moeten maar ook smoelen bij de BIG. Had jullie wijsheid al opgepikt om achter een maatje breder te pakken, maar liet mij nog beperken tot de banden waar een biba in moest.
D8 dat de TKC70 dé band was waarnaar ik op zoek was, maar blijkt in de praktijk niet het geval (zie Avrider).
Marco
Nou rij ik niet heel veel, maar op enig moment zullen er een paar nieuwe sloffen onder moeten komen. De laatste tijd slijt de achterband wel errug hard, dus begin al een beetje rond te kijken (de Anakees 2 die er nu onder zitten, zijn niet meer leverbaar). Valt nog niet mee om een leuk bandje uit te zoeken. De keuze is enorm, zal vooral op het asfalt uit de voeten moeten maar ook smoelen bij de BIG. Had jullie wijsheid al opgepikt om achter een maatje breder te pakken, maar liet mij nog beperken tot de banden waar een biba in moest.
D8 dat de TKC70 dé band was waarnaar ik op zoek was, maar blijkt in de praktijk niet het geval (zie Avrider).
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
smoelt deze achterband een beetje ? veurbandjeOuwe Reus schreef: maar ook smoelen bij de BIG.
testrit droog asfalt
na 14000 km
Alle TL banden mogen biba's in, mits de biba maat overeenkomt met met de buba bandenmaat en het een TT type velg betreft, de velg moet dus niet luchtdicht zijn. Ik heb zelfs ooit een 180/55-17 binnemband besteld voor iemand maar daar wel duidelijk op de bon gezet dat gebruik op eigen risico was. Bij dat soort maten is de binnenvorm van de buitenband niet rond maar ovaal/elips achtig. De biba wil/wordt gewoon altijd rond en dan krijg je echte warmte ontwikkeling tussen buba en biba als die ronde binneband in die ovale luchtkamer van de buitenband komt. Ook is het niet verstandig een biba te monteren in een buba die op een TL (echt luchtdichte) velg komt. het geeft nl al gauw problemen als de lucht niet tussen de biba en buba weg kan. (alleen langs de ventiel opening).Ouwe Reus schreef:Thanks Peter en Zappa,
Nou rij ik niet heel veel, maar op enig moment zullen er een paar nieuwe sloffen onder moeten komen. De laatste tijd slijt de achterband wel errug hard, dus begin al een beetje rond te kijken (de Anakees 2 die er nu onder zitten, zijn niet meer leverbaar). Valt nog niet mee om een leuk bandje uit te zoeken. De keuze is enorm, zal vooral op het asfalt uit de voeten moeten maar ook smoelen bij de BIG. Had jullie wijsheid al opgepikt om achter een maatje breder te pakken, maar liet mij nog beperken tot de banden waar een biba in moest.
D8 dat de TKC70 dé band was waarnaar ik op zoek was, maar blijkt in de praktijk niet het geval (zie Avrider).
Marco
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
THX voor de aanvulling Cor
Tegen die tijd komt er ook een sowieso een matching biba in.
Leo, deze heb ik nu maar is opgevolgd door deze, maar absoluut niet mijn keuze. De volgende kandidaten neem ik in overweging (in willekeurig volgorde): Mijn gevoel gaat uit naar de K60, maar moet mij er nog verder in verdiepen.
Tegen die tijd komt er ook een sowieso een matching biba in.
Leo, deze heb ik nu maar is opgevolgd door deze, maar absoluut niet mijn keuze. De volgende kandidaten neem ik in overweging (in willekeurig volgorde): Mijn gevoel gaat uit naar de K60, maar moet mij er nog verder in verdiepen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Sirac is een oude band, slijt snel, de E-09 en de TKC80 zijn grof met de noppen op 1 lijn, das waardeloos in de bocht, conti escape is keihard en glijd snel en in 1 x weg, de mfe-99 doet me denken aan een ander merk band, die was echt levens gevaarlijk, noppen vlogen er af en sloeg op de droge weg al zo weg als of je op ijs reed
de k60 is een fijne band maar slijt snel, geen ervaring met de scout, trial attack is top maar niet zo stoer, met de rest geen ervaring
de k60 is een fijne band maar slijt snel, geen ervaring met de scout, trial attack is top maar niet zo stoer, met de rest geen ervaring
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Kijk, daar heb ik wat aan. De hulplijnen zijn geopend over het forum, de epp en de email
Dit gaat wat moois worden
Dit gaat wat moois worden
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Neem toch een Stonemaster, veel nop en gaan ontzettend lang mee.
Op nat gras doen ze het iets minder, maarja, daar ga je toch waarschijnlijk weinig komen.
Op nat gras doen ze het iets minder, maarja, daar ga je toch waarschijnlijk weinig komen.
Assumption is the mother of all fuck ups