Info voor een beginner
Moderator: ghulst
Ik zal me even kort voorstellen. 24 jaar en kom uit het zuiden van het land (midden limburg). Aantal jaren mijn A'tje en begonnen met op straat rijden met mijn Yamaha R6. Na een jaar overgestapt op een Triumph Daytona. En sinds kort een tweede Triumph voor erbij gekocht en klaar gemaakt voor het circuit (waar ik dit jaar voornamelijk te vinden was). Omdat het circuit seizoen ten einde is, ben ik opzoek naar wat bezigheid voor erbij. Ben aan het kijken naar een Honda CR 250 uit 1994 (zonder kenteken). Dit wordt mijn eerste fiets met noppenbandjes. Wat wil ik ermee gaan doen...wat spelen door het veld op. Wellicht eens een keer naar de crossbaan (als ik meer ervaring heb). Nu is mijn vraag, zijn er bepaalde aandachtspuntjes waar ik op moet letten? Buiten het standaard verhaal van, kettingset, (achterbrug)lagers etc. Eventuele tips zijn uiteraard welkom
En wat voor kleding/bescherming moet ik dragen, ik zie beschermde shorts, broeken, vesten, kniebeschermers etc.
Ik heb al een bodyprotector "harnas" gekregen van Acerbis.
Alvast bedankt
-
Bij aankoop altijd naar de luchtfilter kijken of die zuiver is zegt metteen genoeg over het onderhoud een goede crosser heeft altijd een zuivere luchtfilter en natuurlijk wat je zelf al zei lagers linksysteem bal hoofd lager alle slijtage delen na kijken en een X proef rijden en rustig door schakelen naar hoogste versnelling of de bak goed is gr peter