Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Met de kunde van pa en de vlakschuiven van Stefan heb ik al een aardig idee hoe i rijdt :verliefd:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

8) mooi ding! Hilversum toch? das vlakbij voor me mocht er eens wat zijn..
Gaat ie mee met de winterbikkelrit? :woow:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef: Gaat ie mee met de winterbikkelrit? :woow:
Dan mag tie nu onderhand wel aanrijden vanuit Lap :lol:
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

We vertrekken morgen vroeg naar Almere, met de trailer erachteraan want je weet maar nooit (zn eerste lange motor rit).

Veel plezier morgen

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Tom is een bikkel: om 0730 gaan rijden met 300 m zicht, 3 graden. Na 60 km volgetankt en bij 130 km de tolweg op. Moest op reserve bij 250 km dus 1:12.5.

Het bleef erg mistig/koud en vochtig tot 11 uur dus na het tanken op de trailer gezet en zo doorgereden. Dus 310 km bij 3 tot 5 graden rijden als 1ste rit geeft wel blijk van doorzetten.

Enige pech: gebroken decomp kabel die vanmorgen gemaakt is. Ook zit er nu een jumpstart bout in het plastic onder de buddy zodat ie hem makkelijk kan starten want de ori accu trekt het niet.

Iemand een idee wat de “sterkste” accu is die in een 41 past?

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Moest gister ff aan jullie denken toen ik op de de motor zat gister morgen... was fris..

En Tom is zeker een bikkel als ie na de 1e x tanken in een stuk 250km heeft gereden, ik hou het zo lang niet uit in 1 ruk...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

dhc6 schreef:Tom is een bikkel: om 0730 gaan rijden met 300 m zicht, 3 graden. Na 60 km volgetankt en bij 130 km de tolweg op. Moest op reserve bij 250 km dus 1:12.5.

Het bleef erg mistig/koud en vochtig tot 11 uur dus na het tanken op de trailer gezet en zo doorgereden. Dus 310 km bij 3 tot 5 graden rijden als 1ste rit geeft wel blijk van doorzetten.

Enige pech: gebroken decomp kabel die vanmorgen gemaakt is. Ook zit er nu een jumpstart bout in het plastic onder de buddy zodat ie hem makkelijk kan starten want de ori accu trekt het niet.

R
Mooi dat ie eindelijk op z'n ( zoals ie dat zelf zou zeggen ) Pussy magneet rond kan knallen, :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

dhc6 schreef:Tom is een bikkel: om 0730 gaan rijden met 300 m zicht, 3 graden. Na 60 km volgetankt en bij 130 km de tolweg op. Moest op reserve bij 250 km dus 1:12.5.

Het bleef erg mistig/koud en vochtig tot 11 uur dus na het tanken op de trailer gezet en zo doorgereden. Dus 310 km bij 3 tot 5 graden rijden als 1ste rit geeft wel blijk van doorzetten.

Enige pech: gebroken decomp kabel die vanmorgen gemaakt is. Ook zit er nu een jumpstart bout in het plastic onder de buddy zodat ie hem makkelijk kan starten want de ori accu trekt het niet.

Iemand een idee wat de “sterkste” accu is die in een 41 past?

R
Jumpstartbout?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

M8 bout in het plastic achterscherm, daaraan een kabel naar de accu+, dan hoef je de buddy seat er niet af te halen en kun je er zo een startkabel aanhangen. Let wel dit is een 41 waar de zijschermen en de buddy zijn geschroefd.

R
Laatst gewijzigd door dhc6 op do nov 05, 2015 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

http://jaramoto.eu/motobatt-mbtx14au

deze is besteld en is er voor het weekend.

Goeie service !

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Nou...
Ik heb klepspeling gemeten (allemaal binnen tolerantie) en de throttlebodies weer terug in de rubbers geduwd nadat een backfire ze er uit plopte.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Nieuwe kettingset gemonteeerd (thx to Marco en zijn voorraad) Is een ketting uit één stuk, dus iets meer werk bij monteren, maar geen gezeik meer dat het visje eraf vliegt :evil: Verder nog verwarmde handschoenen gemonteerd. Nu keus tussen handvatverwarming of stekkers aansluiten op de handschoenen. Geen half bevroren handen meer voor mij.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hoop werk terwijl je ook gewoon een klinksluiting kan gebruiken :wink:
Wel blij dat je geen schade had toen van je oude ketting het visje het begaf, hadden we het nog over bij de winterbikkel rit, je wees me op mn visje op de ketting van de KTM, die heeft een strakke passing in de kettinggeleider voor t achtertandwiel, de DR Big niet, daar kan de ketting los van links naar rechts slaan en dan vliegt de sluiting van het visje er af..

Top dat Marco je kon helpen! en dat je voortaan warme klauwtjes hebt, heb ik niet en heb gemerkt dat gore-tex [ gelamineerd] handschoenen de klauwtjes warmer houden, voeren [zweet] vocht sneller af en juist water [damp] koelt de boel snel af.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Heb geen klinkgereedschap, maar de achterbrug en linksysteem is welgeteld 3 boutjes los. Achterwiel moest er zowiezo uit ivm nieuw tandwiel. Valt wel mee toch? Maar oké, met gereedschap is simpeler. Staat op de wishlist met kerst :) Handschoenen is meer voor de echt koude dagen wanneer het echt vriest. Bij temperaturen vanaf 0 heb ik het niet nodig.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb dat ook een paar x gedaan en toen een fietskettingpons aangepast om een motorketting mee te klinken :wink:
en heb met -18 gereden zonder handvat verwarming.. maar moet net geen 30 minuten naar t werk :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

-18 is heel lang geleden, maar toen was ik ergens begin 20, reed ik op een xt550 en moest om 06.00 beginnen. Nog geen 10 km was de rit, maar mijn handen waren zo koud dat ik de sleutel van de voordeur niet meer kon omdraaien om naar binnen te kunnen. Op de plee waar ik wel in kon, nog 5 minuten in mijn handen staan te blazen om vervolgens eindelijk naar binnen te komen...
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

TBig: HRT koppelingsplaatjes, olie en filter vernieuwd, klepjes gesteld, OR 36ers gemonteerd, rijdt waanzinnig en is aan te raden. Niet te bruut bij laag toeren optrekken maar boven de 4000 is het gelijk aan vlakschuivers. Doe je voordeel en schrijf Ouwe Reus als je een goed gereviseerd en afgesteld setje wilt aanschaffen.

De TBig slaapt nu droog.
moto port.jpg
moto port.jpg (47.4 KiB) 2480 keer bekeken
Tom en René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

maar wel met de combinatie met snelle nok zeker.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Inderdaad, heb eigenlijk nog nooit lang zonder die nokkenstok gereden. Heb jij hem al?
Komend jaar na het Enduro seizoen wordt er een korte slag blok opgebouwd met nw lagers, kettingen, JVA uitgelijnde krukas met wellicht andere lagers, JVA kop, 108 zuiger, 36 OR en HRT nok voor een SR41 van 1988. Wordt weer Oranje, Blanje, Bleu.

Gr

T+R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Balansasketting gesteld. Normaal een karweitje van niets, maar...

sleutel 8 flikkert precies door een gat in het blok
Hmmm, het gaat regenen, snel parasol opgezet en boven de motor gezet
Op zoek naar magneet op een flexibel stokje. Heb ik...maar waar?
Kwartier de schuur overhoop gehaald, en dan bedenken dat ik dat ding achterin de auto heb zien liggen
Auto, is de vrouw mee weg...f.ck
Naar de bouwmarkt, op zoek naar een magneet. Uiteindelijk zo'n deurmagneet gesloopt en die aan een stuk ijzerdraad gebonden
Vissen in het blok, en uiteindelijk sleuteltje 8 weer naar buiten kunnen hengelen...pfff

Werk van een kwartier liep iets uit :)
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

:oops: :-P :oops: :-P :oops: :morning: :idea:

Greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Het is toch rustig hier:

Vanmorgen vroeg lekker dik ingepakt vanwege het vriesweer, de motor gepakt uit de achtertuin, via de brandgang naar de openbare weg geduwd...zoals elke ochtend, niet nieuws dus. Het was koud en was een mooie gelegenheid om mijn electrisch verwarmde handschoenen eens te proberen. Maar goed, ik klim op de Big om er vervolgens achter te komen dat contactslot stijf bevroren was..f.ck. Terug naar de achtertuin en binnen een klein brandertje gehaald om de boel een beetje te laten smelten. En yep, uiteindelijk komt er weer beweging in het slot. Mooi, dan duwen we de motor weer achteruit door de brandgang naar de openbare weg. Druk op het knoppie, en ja hoor, een mooie roffel en de motor loopt. Eindelijk kunnen we dan op weg om te genieten van een ritje naar de zaak. We knijpen de koppeling in...verdomme, die gaat ook zwaar zeg :evil: ook al bevroren. We knijpen toch maar wat harder, want ik wil weg....en Tjakka!!! kabel verrot en breekt. Motor weer de achtertuin in, heel de zooi weer uit, autoruiten schrappen en aansluiten in de file omdat de spitstrook is afgesloten. Goed begin van de maandag!

:zwaaien:
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zie je al bezig! bijna grappig tot je t zelf overkomt :wink:

Tja weet uit ervaring voor t hard gaat vriezen contact en tankslot inspuiten met slotenspray, heb gelukkig altijd mn Zippo bij me dus evt sleutel warm stokken :wink: [ plasticzak met wat doeken doordrenkt in heet water werkt ook goed als je hem op t slot legt]

Chokekabel bij de knop smeren voor t vriest of evt 's avonds vast uittrekken :wink:

en de koppelingskabel, tja die loopt net langs de uitlaat bocht dus daar bouwt snel condens op, daar valt weinig aan t doen behalve net voor de winter los halen, laten drogen en doorsmeren maar dan nog kan hij weer snel condens op bouwen, gelukkig loopt hij net langs de uitlaat bocht dus door de warmte van de uitlaat ondooit ie weer vrij snel dus ff geduld hebben en stationaire laten lopen doet de truc :wink: [ hoewel toen het -18 was bevroor hij in het begin wel weer tijdens het rijden, dan het eerste stuk rustig rijden :wink: ]

Oliekoeler wel afgeplakt? plak maar ductape over t beschermrooster als t kouder is dan 5 a 10 graden, anders wordt het bok zeker niet warm.

Weet je wanneer t echt koud is bevriest je adem aan de binnenkant van je pinlock vizier , kan je aan de binnenkant krabben :lol:
gister stond mn Big in een verwarmde garage, nu niet, kat wou net naar buiten [ vond m gek maar is 18 jaar oud en eigenwijs :wink: ] ff gecheckt maar alles deed het 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Errug stil hier, winterslaap?

Anyway, fijn weekend, groetjes uit de Sahara.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Plaats reactie