Vorig jaar heb ik Lex (51) samen met mijn zoon Gijs (16) een Ducati frame en letterlijk een kruiwagen onderdelen gekocht van een klassieke 125 cc tweetakt Ducati enduro uit 1976.
In ongeveer één jaar hebben we de motor weer helemaal compleet en rijdend opgebouwd, maar er is maar weinig te vinden over klassieke enduro's.
Ik hoop hier wat meer info te vinden.
Ducati met noppen.
Moderator: ghulst
is dat een 160 , 250 of een 350 duc ?
ben zelf begonnen (30 jaar terug) op een zelfbouw crossmotortje met een Ducati *cucciolo* 50cc blokje , dit waren 4takt hulp motortjes met een hand geschakelde 2 bak die Ducati bouwde in de jaren 50 en 60 .
fotootje komt nog .
ben zelf begonnen (30 jaar terug) op een zelfbouw crossmotortje met een Ducati *cucciolo* 50cc blokje , dit waren 4takt hulp motortjes met een hand geschakelde 2 bak die Ducati bouwde in de jaren 50 en 60 .
fotootje komt nog .
4 strokes only !!
dit is een opgeboorde 450 . een 450 is eigenlijk maar 435 cc . ik heb de boring vergroot van 86 mm naar 89.50 mm.
uiteraard met een dikkere cilinderbus . ik wilde eerst de slag ook nog verlengen van 75 naar 78 mm om er een 500 van te maken .misschien in een later stadium . blok is nu 471 cc
kijken hoe dit loopt in vergelijking met de BSA B50 en de CCM's
Eldert
uiteraard met een dikkere cilinderbus . ik wilde eerst de slag ook nog verlengen van 75 naar 78 mm om er een 500 van te maken .misschien in een later stadium . blok is nu 471 cc
kijken hoe dit loopt in vergelijking met de BSA B50 en de CCM's
Eldert