Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

echt leuk werk zo iets toch...............ik zou er bija een ..... van krijgen. Dat is met mijn leeftijd op zich al bijzonder.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

eRDeeWee schreef:Wow Marco... Das pure porno!
Niet tegen mijn vrouw zeggen wat ik in de kelder doe hoor :lol:
Leo schreef:Hee Gozert, zou je dat wel doen dat die OPEN "filtert" op de kop ?
Open lufi op de kleppendeksel geeft wel een rauwer geluid, maar je als je stilstaat ruik je de ontluchting wel. Op de rijdende BIG heb ik daarom de carterontluchting gewoon weer op de luchtfilter aangesloten. Enne, doe wel meer dingen die ik beter niet had kunnen doen :? .
Edwin schreef:Goed bezig Marco...je bent gedoemd om de eerste 20 jaar op een Big te rijden. Kan ik tenminste nog tegen mijn kleinkinderen zeggen: kijk, die motor heeft opa ook nog gehad hahaha
Heb nu feitelijk twee kakelverse blokjes, dus zeker 2x 50000km voor de boeg, maar of ik nog 20 jaar BIG zal rijden, weet ik niet. Denk dat ik met één blok mijn pensioen ook wel haal, dus misschien drop ik een blok tzt wel op NF/MP.

De afgelopen jaren veel uitdagingen aangegaan (gewild en ongewild), en kan nu eindelijk zonder gez31k genieten van de BIG.
Het Zwarte Kreng is getemd zeg maar :).

Maar tegelijkertijd ben nu al aan het zoeken naar een ander interessant project.... :roll:
zappa.suzuki schreef:ziet er goed uit Marco! 8) 8)
THX!
futurist schreef:echt leuk werk zo iets toch...............ik zou er bija een ..... van krijgen. Dat is met mijn leeftijd op zich al bijzonder.
futurist
Vindt als je er geld in stopt in de vorm van een zuiger en dergelijke, de buitenkant opfrissen in verhouding een kleine moeite is, al kost het afzonderlijk spuiten van de onderdelen erg veel tijd. Las eerder over jouw opgeknapte BIG's....wij zijn wel benieuwd! Stuur desnoods de pix naar mijn email, zet ik ze DR op voor je.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Ondanks pijnlijke ribben (puntige steen net naast de body armor) redelijk opgeschoten met het maken van een demontabel achterframe. Hoop dat ik dinsdag weer kan gaan rijden want dit is k.... Dan aan de 41 OerBig beginnen, die zal uiterlijk standaard worden maar wel betere remmen, minder gewicht, koffers en dergelijke.

Eindelijk weer eens regen gehad, mag wel ook want alle gras is hooi geworden.

Werkse komende week.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

De XBig is inmiddels uitgerust met een Paioli voorvork (van TTR) welke op allerlei manieren in te stellen is, met een Mitas E09 achter en een Comp 4 voor doet ie het weer prima. Het voorspatbordje zit nog niet naar het zin maar ga daar klemmen voor maken. Achter tandwiel is nu 50 T groot en zal nu ook een Brembo hoofdrem cilinder moeten opbouwen want met dat kleine voorschijfje remt ie niet echt zoals ik wil. Maar..................156 kg vol peut!! Met een ruim aantal PK's !!

kZou alleen nog eens moeten leren om op een goeie manier te vallen want ik doe mezelf de laatste tijd vaak errug pijn, judo misschien? Of het hele spul verkopen en een BMW/KTM of Mobylette aanschaffen?

R

Of gaan schaken/punikken/achter de geraniums?
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Jij bent goed bezig!

Een BMW? dat chopper geval van ze dan? een KTM? de 690? :wink:

Dat vallen is idd een kunst, kan ik van nature en door een actieve jeugd redelijk, meeste is van nature, ben er eens met 80 van af gereden op de snelweg tijdens file rijden, 3 kleine gaten in mn pak, geen schade aan mn helm en 3 mensen die los van elkaar vroegen of ik een stuntman was, zo mooi had ik liggen rollen [altijd over mn schouder, mn lijf wil niet over mn nek/hoofd rollen]

Vallen is een stuk pech maar vaak te gehaast [als ik denk ga t rustig aan doen rij ik t hardst :lol: ] te gespannen en te veel net voor je voorwiel kijken.
Ook moet je weten wanneer je je tuf zn weg moet laten zoeken, in mul en modder klemmen en bij stenen en wortels de knieën wat los, kan je tuf zn eigen weg zoeken, met gang wil hij vooruit, liggen doet ie niet graag :wink: druk op de stepjes houden ook als je zit, kont een halve cm los van t zadel is al alle druk op de stepjes :wink:

Hoop dat t vallen en pijn doen nu over is :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Dank voor de tips. Mn laatste val was op een smal pad wat ik eigenlijk goed ken, mn voorwiel gleed naar links weg in een rechter bocht. Heb ik eerder nooit gehad, het zal wennen zijn aan de Mich Comp4 want heb het gevoel dat ik daarmee op kauwgum rijdt, onzeker dus krampachtig.

Fijne zondag.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Op mn KTM heb ik hem op 0.8 bar voor [ met bandenklem] op hoeveel heb jij hem?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik rij op zachte/losse ondergrond ook op 0.8 bar maar heb geen bandenklemmen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

kHeb voor geen banden klemmen, spanning staat op 1.5 voor , 1.8 achter omdat er nogal wat verschillende ondergronden zijn varierend van rulle bosgrond/bladeren/gras tot rolstenen/modderplakken. En dat verschilt per minuut.

Zal eens de lagere spanning proberen.

Thx
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nooit snake bite gehad met 0.8 bar met de KTM [ niet op stenen, gravel, boomwortels, rotsen en andere zooi, wel hard verborgen betonblokken geraakt in t gras met iets van 100, paar deuken in de velg er bij maar niet lek], de reden voor een banden klem voor is dat ik nogal hard durf te remmen voor en daardoor kan de band slippen en t ventiel afscheuren.

op 0.8 bar word de band wat plater en pakt hij ook de zijnoppen er bij, word dan minder wiebelig vooral als ie wat is ingesleten, maar is altijd ff wennen een echte noppenband :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Gisteren de bak aan gort gereden....
Schakelde al even niet lekker, soms werkte de 1e versnelling niet en soms bleef hij in de 1e vast zitten.
Uitwendig deel schakelmechanisme was niks mis mee.
Gisteren viel de 3e versnelling uit en daarna ook de 1e. Rustig doorgereden en even later enkel de 1e versnelling nog actief. pook zo vast als een huis.
Na even stilstaan werken de versnellingen weer muv de 3e versnelling.

Gelukkig tijdje terug een onderblok gescoord bij Leo (voor weinig :) ), komt goed dus.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ondanks dat je gelukkig nog een onderblok hebt staan, toch een aardig werkje waar je niet op zit te wachten. Ben benieuwd wat de oorzaak is...stuk afgebroken tandwiel?

Succes met de reparatie!

:toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

loek de kort schreef:Gisteren de bak aan gort gereden....
Van je crossBIG of je tekoopBIG?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Afbeelding
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Er komen nog wel een keer noppen bij jou in huis 8)
:zwaaien:
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@ ouwe reus: van de crossbig. in verleden wel eens een keer mis geschakeld met vol vermogen erop, zal wel begin van de ellende geweest zijn.
@ edwin: zelf ook wel benieuwd, laat het zeker weten. Ander blok hangt er binnen 6 uur onder, dat valt dus wel mee.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

loek de kort schreef:@ ouwe reus: van de crossbig. in verleden wel eens een keer mis geschakeld met vol vermogen erop, zal wel begin van de ellende geweest zijn.
@ edwin: zelf ook wel benieuwd, laat het zeker weten. Ander blok hangt er binnen 6 uur onder, dat valt dus wel mee.
Gok er op dat de aangrijpnokken van het tandwiel zijn afgebroken en daarom de 3e versnelling niet meer pakt, heb het zelf eens gehad en heb mn eens gestolen Big nog staan waar de 3e versnelling ook uit ligt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@ Zappa: inderdaad alle nokken eraf maar ook de helft van de "glijbaan" waar de schakelvork zijn werk moet doen.
ff snel gekeken van binnen uit, blok moet nog gesplitst worden.
Reserve blok is ook niet 1 op 1 bruikbaar, bak lijkt goed maar krukaslagers en big end zijn echt wel op. Geeft niet prijs was ok.
Iemand nog Tips bij splitsen blok?? heb uiteraard de manual maar praktijk is meestal anders dan theorie.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

loek de kort schreef: big end is echt wel op.
Drie man aan die drijfstang staan rammelen zodat ik zeker wist dat dit onderblok met maar 22.000 km op de teller netjes te verkopen was en toch niet goed ????????? :(
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@leo: Sorry je hebt gelijk, big end is ok, maar t smal end niet. Ff de 2 begrippen door de war gehaald.
nogmaals, geen probleem prijs was ok, kan er ruim mee leven :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

hulpstukken.jpg
hulpstukken.jpg (55.24 KiB) 2276 keer bekeken
Dop 36 nodig voor rechterkant krukas, is een LINKS draaiende
Kasteeldop nodig voor linkerkant krukas (of inventief zijn)
En de bekende rotordop

Verder is een lucht/electrische sleutel wel makkelijk. De rest is piece of cake!
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:
loek de kort schreef: big end is echt wel op.
Drie man aan die drijfstang staan rammelen zodat ik zeker wist dat dit onderblok met maar 22.000 km op de teller netjes te verkopen was en toch niet goed ????????? :(
is die kop ook maar 22000km? Jammer dat ik daar de nokkenas niet van heb. Wie heeft die nokkenas die misschien niet gebruikt wordt......Of een nokkenas die nog goed genoeg is voor inruil bij Hr Hessler voor zo'n sportding

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: is die kop ook maar 22000km?
Loek heeft alleen onderblok gekocht ( waar nooit bovenkant bij gezeten heeft )
futurist schreef:Jammer dat ik daar de nokkenas niet van heb. Wie heeft die nokkenas die misschien niet gebruikt wordt......Of een nokkenas die nog goed genoeg is voor inruil bij Hr Hessler voor zo'n sportding
futurist
1 inruilnokkenas is naar France gegaan en 1 inruilnokkenas is naar Vlaanderen gegaan.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Heerlijke rit gemaakt met bijna goed ingestelde vering. Mitas Dakar achter / T63 voor, veel modder en glad.

Tip: de DR heeft een 14 mm hoofdremcilinder, doordat ik er een Yam TTR voorkant in heb gebouwd remde ie niet goed (met Brembo klauw) want Yam gebruikt een 12 mm hoofdremcilinder. kHeb er nu een 750 klauw opgebouwd en in combinatie met deze 12 mm remt ie (met een 260 schijf) VOORTREFFELIJK!

Een Suz 125 heeft een 1/2" cilinder dus als je daar voor weinig aan kunt komen of een 12 mm van Yam zijn de rem problemen opgelost zonder dure grote schijven te kopen.

Werkse

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik denk dat de Dr van nature helemaal niet zo slecht remt, mijn Jammer Dr heeft ook prima remmen maar je voelt dat het komt omdat ie nog zo nieuw is. Handle staat nog lekker ver, veel druk en echt harder knijpen is ook echt harder remmen, af en toe vind ik het handle zelfs wat hard......

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie