Het zijkleppertje is gereviseerd, heeft weer compressie en een vonk. Zal binnenkort wel een keer tot leven worden getrokken.
Maar ben weer bezig met BIG projectje...heeft iemand nog een brakke set carbs liggen voor een prikkie?
Kapotte body geen probleem, gaat mij om de rest van de meuk.
Maak je eigen 36mm !
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
2 carb's, en dan 3 schuiven? Ik ben ook wel geintresseert in zulke dozen (de inhoud dus)Coentje. schreef:Zoiets?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Als je van mening veranderd, de doos is nog beschikbaar (de inhoud niet meer)futurist schreef:2 carb's, en dan 3 schuiven? Ik ben ook wel geintresseert in zulke dozen (de inhoud dus)
futurist

Het was een doos met onderdelen van 2 sets. één set behuizing hou ik zelf voor mockup voor als ik een ander frame ga maken.
De doos was onderdeel van een berg reserve motor onderdelen die ik een tijdje geleden gekocht had.

Vandaag ontvangen een verpakking die mij deed denken aan een ingepakte landmijn....bleek een emmer hondenvoer te zijn.....gevuld met onderdelen van/voor de carbs. De boel ligt nu in de Nasty Dasty te badderen. Zal wel een set SR41 carbs zijn, want maar op één body een choke-kanaal en membraamdeksels die ik nog niet eerder heb gezien.
Ga de boel zoveel mogelijk overzetten op de carbs die voorheen op een GSX-R750 dienst hebben gedaan
THX Coen!
Cor, wil best je carbs onder handen nemen mocht dat nodig zijn.....
Ga de boel zoveel mogelijk overzetten op de carbs die voorheen op een GSX-R750 dienst hebben gedaan

THX Coen!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
zijn die GSX-R750 carb's ook van die 36er carbs, het in orde maken kan ik zelf nog wel winnen, ik heb zelf een eigen ultra sonoor reiniger, heb de beschikking over een Co meter en al wat extra sproeiers (al ben ik de 155er sproeiwers al weer kwijt omdat ik wat heb uitgeleend en niet meer terug heb gekregen.) Ik wil er alleen niet te veel geld aan uit geven en zou dus graag zo een set van 36er mm proberen wat dat geeft icm een andere uitlaat en eventueel nokkenas. Volgens jou gaat de Dr dan als een raket, als je voor dat experimenteren wat extra onderdelen heb is altijd fijn natuurlijk.Ouwe Reus schreef:Vandaag ontvangen een verpakking die mij deed denken aan een ingepakte landmijn....bleek een emmer hondenvoer te zijn.....gevuld met onderdelen van/voor de carbs. De boel ligt nu in de Nasty Dasty te badderen. Zal wel een set SR41 carbs zijn, want maar op één body een choke-kanaal en membraamdeksels die ik nog niet eerder heb gezien.
Ga de boel zoveel mogelijk overzetten op de carbs die voorheen op een GSX-R750 dienst hebben gedaan![]()
THX Coen!
futurist
PS laatst had iemand het linkje geplaatst voor Bandit carb's maar die gast wilde er rijk van worden.......
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey Cor, heb niet te klagen over de 33mm CV carbs. Vond de 36mm vlakschuivers te veel van het goede en na dat kattebelletje van Leo, ben ik weer aan het freubelen geslagen. Ben namelijk wel benieuwd wat een 36mm CV doet. De 1200 bandiet heeft 36mm CV's, maar herinner mij dat (snelle) Frank het eens over een GSX-nog-wat had waarbij je moest opletten dat het geen 38mm carbs waren omdat die niet meer passen bij de BIG. Blijkt de GSX-R 750 te zijn. En alleen in 88/89 is deze geleverd met een 36mm.
Ploatie van de 33 naast de 36mm: Heb dus een kwartet van die dingen opgesnoord. Goede nieuws is dat de hartafstand en buitendiameter identiek zijn (mbt de aansluitrubbers op de cilinderkop). Hoofd- en stationairsproeiers kan/moet je gewoon vervangen, maar ook gasschuiven zijn niet gelijk. Balen vind ik dat de luchtsproeiers in de aanzuigkelk zijn geperst, dus daar kan je niet veel aan veranderen. Vlottermechniekjes, vlotterbakjes en gasnaalden zijn ook anders.
Dus uitdaging is niet alleen om de juiste sproeierbezetting te vinden. De grootste uitdaging is het feit dat maar een van de vier bodies een stationairschroef heeft én een gaskabelarm. Wil van dit kwartet natuurlijk twee set maken
. Ga nu proberen de throttle shaft te vervangen en te "spiegelen" en geschikt maken voor gebruik van trek- en duwkabel van de SR43.
En niet twijfelen over die snelle nok van HRT, gewoon doen (en anders zoek ik nog wel een occasie
)
Ploatie van de 33 naast de 36mm: Heb dus een kwartet van die dingen opgesnoord. Goede nieuws is dat de hartafstand en buitendiameter identiek zijn (mbt de aansluitrubbers op de cilinderkop). Hoofd- en stationairsproeiers kan/moet je gewoon vervangen, maar ook gasschuiven zijn niet gelijk. Balen vind ik dat de luchtsproeiers in de aanzuigkelk zijn geperst, dus daar kan je niet veel aan veranderen. Vlottermechniekjes, vlotterbakjes en gasnaalden zijn ook anders.
Dus uitdaging is niet alleen om de juiste sproeierbezetting te vinden. De grootste uitdaging is het feit dat maar een van de vier bodies een stationairschroef heeft én een gaskabelarm. Wil van dit kwartet natuurlijk twee set maken

En niet twijfelen over die snelle nok van HRT, gewoon doen (en anders zoek ik nog wel een occasie

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
het gasmechanisme is altijd wel te regelen natuurlijk, stationair afstelling is misschien wat lastiger. Maaarr een lassapparaat kan helpen (heb ik ook)
Voor die GSX-R750 carbs ben ik al eens aan het zoeken geweest maar dat valt niet mee (dat zijn die vlakschuivers toch?)
Bandit carb's klinkt wel leuk natuurlijk maar gaat het goed rijden? Als je er ergens voor een leuke prijs weet te liggen houd ik me aanbevolen (ook van die vlakkers wil ik wel)
(en anders zoek ik nog wel een occasie
)
Helaas heb ik geen inruil nokkenas, die zijn allemaal niet goed genoeg meer, dus ook in die afdeling houd ik me aanbevolen. Kan ik die 'e'en bestellen bij Herr Hessler (samen met naks veertje als die ooit nog komen).
futurist
Voor die GSX-R750 carbs ben ik al eens aan het zoeken geweest maar dat valt niet mee (dat zijn die vlakschuivers toch?)
Bandit carb's klinkt wel leuk natuurlijk maar gaat het goed rijden? Als je er ergens voor een leuke prijs weet te liggen houd ik me aanbevolen (ook van die vlakkers wil ik wel)
(en anders zoek ik nog wel een occasie

Helaas heb ik geen inruil nokkenas, die zijn allemaal niet goed genoeg meer, dus ook in die afdeling houd ik me aanbevolen. Kan ik die 'e'en bestellen bij Herr Hessler (samen met naks veertje als die ooit nog komen).
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vergeet dat maar. Vlakschuivers zaten op de 85-87 GSX-R750, maar dat waren 29mm carbs.futurist schreef:dat zijn die vlakschuivers toch
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Wie nog 36mm carbs zoekt
http://xtremebikez.nl/forums/showthread ... rburateurs
Je moet kunnen inloggen om de topic te zien.
Hij verkoopt ze niet goedkoop, maar volgens mij ook weer niet onredelijk. Het is een mooie set en de helft kun je weer doorverkopen.
http://xtremebikez.nl/forums/showthread ... rburateurs
Je moet kunnen inloggen om de topic te zien.
Hij verkoopt ze niet goedkoop, maar volgens mij ook weer niet onredelijk. Het is een mooie set en de helft kun je weer doorverkopen.

1x 36mm CV carburateurs incl Dynojet naalden etc.
Komt van een gsxr 750 89. Gaf op deze 750 105whp en op Rene zijn 1100 135whp zonder ook maar iets gewijzigd te hebben qua sproeier of naald (mengsel stond goed).
Set is echt in goede staat en hoef je weinig aan te doen, bijna zo monteren en gaan.
130,-
Dus met die 750 carbs heb ik straks ook 105 whp? Ben bang dat het biggetje toch wat minder paardjes aan boord heeft
Het ombouwen van een kwartet 36mm's naar twee sets voor een BIG heeft nog meer tegenvallers te pakken.
Omdat de gaskabel in het midden van het kwartet is gepositioneerd, zijn die dingen deels gespiegeld opgebouwd. Leek niet heel moeilijk om de throttle shaft (as met gaskabelopname en vlinderklepje) los te halen en om te draaien. Boutjes van de vlinderklepjes zijn geklonken, dus die dingen uitgeboord, waardoor het klepje kan worden verwijderd in horizontale positie. Piece of cake........
NIET DUS!!!!
Klepje moet er met MIN 180 graden in de venturi van de carb zijn gegooid, want was echt niet te verwijderen. Om een lang verhaal kort te maken: klepje is eruit maar niet met fluwelen handschoen maar met de hamer. Dus een body en een throttle shaft verkloot, gelukkig van een 33mm welke zich als TestKees aanbood. Kweet zeker dat ik deze actie niet ga herhalen
.
Heb er ff genoeg van en "gelukkig" barst ik van het werk

Het ombouwen van een kwartet 36mm's naar twee sets voor een BIG heeft nog meer tegenvallers te pakken.
Omdat de gaskabel in het midden van het kwartet is gepositioneerd, zijn die dingen deels gespiegeld opgebouwd. Leek niet heel moeilijk om de throttle shaft (as met gaskabelopname en vlinderklepje) los te halen en om te draaien. Boutjes van de vlinderklepjes zijn geklonken, dus die dingen uitgeboord, waardoor het klepje kan worden verwijderd in horizontale positie. Piece of cake........
NIET DUS!!!!
Klepje moet er met MIN 180 graden in de venturi van de carb zijn gegooid, want was echt niet te verwijderen. Om een lang verhaal kort te maken: klepje is eruit maar niet met fluwelen handschoen maar met de hamer. Dus een body en een throttle shaft verkloot, gelukkig van een 33mm welke zich als TestKees aanbood. Kweet zeker dat ik deze actie niet ga herhalen

Heb er ff genoeg van en "gelukkig" barst ik van het werk

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Maar de gaskabel aan de andere kant is toch helemaal niet erg? lijkt me gemakkelijk andere routing van de kabel uit te vogelen. Dat van die vlinderkleppen wist ik wel. denk ook de reden dat het spul geklonken zit.
Bij de oudere Suzuki carbs had je wat meer mogelijk heden maar er zal heel wat fijn mechanica aan te pas komen om zo een set pas te krijgen.
Helaas blijken die setjes carbs met 36 mm niet echt goedkoop. Je bent minimaal €100 kwijt voor een set, en dan moet al het geknutsel nog beginnen.
futurist
Waren die originele die Leo verkocht dan niet zo origineel maar zeer vakkundig verbouwd? Edwin, plaats eens een foto?
Bij de oudere Suzuki carbs had je wat meer mogelijk heden maar er zal heel wat fijn mechanica aan te pas komen om zo een set pas te krijgen.
Helaas blijken die setjes carbs met 36 mm niet echt goedkoop. Je bent minimaal €100 kwijt voor een set, en dan moet al het geknutsel nog beginnen.
futurist
Waren die originele die Leo verkocht dan niet zo origineel maar zeer vakkundig verbouwd? Edwin, plaats eens een foto?
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nee, dat klopt.futurist schreef:Maar de gaskabel aan de andere kant is toch helemaal niet erg?
Punt is dat maar ÉÉN carburateur is voorzien van een een gaskabelopname, en de rest alleen een soort lipjes.
Het plan was om een gaskabelopname van een 33mm over te zetten zodat ik TWEE functionele 36mm sets zou kunnen maken.
Heb een setje gescoord voor minder, dus geduld hebben en blijven zoeken. De eerste set klaarstomen voor de BIG is peanuts. De tweede set, daar zit 'm de uitdaging!! De body is trouwens nog prima te gebruiken, alleen een vlinderklepje netjes terug monteren is volgens mij onmogelijk.futurist schreef: Helaas blijken die setjes carbs met 36 mm niet echt goedkoop. Je bent minimaal €100 kwijt voor een set, en dan moet al het geknutsel nog beginnen.
Ja, ben nu ook wel nieuwsgierig. Of heeft Leo nog een paar leuke ploaties?futurist schreef:Waren die originele die Leo verkocht dan niet zo origineel maar zeer vakkundig verbouwd? Edwin, plaats eens een foto?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Edwin, vertel eens, hoe rijden die 36ers, is dat met een andere nokkenas? en wat is de uitlaat bij jou? Ploaties in detail van de carb,s aub
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Contacteer:
In vergelijking met de originele carbs vond ik de souplesse/kracht vanaf het middengebied goed merkbaar. Meer souplesse/kracht, het gaat allemaal wat makkelijker. Ik heb ze zo overgenomen van Leo, en heb alleen wat gespeeld met de hoofdsproeiers en benzine/lucht sproeier. Verder heb ik een standaard Laser, maar wel luchtfilterbak omgewisseld voor een rubberen luchtfilterzak, en een ge-olied schuimfilter op de carb gezet. Gemiddeld benzineverbruik bij woon/werk verkeer ligt zo rond de 1:16,5.
Verder zit er inderdaad geen stationairschroef op, maar loopt toch prachtig op zo'n 1400 toeren. Ook zitten er prachtige aangepaste benzine/lucht schroeven op, die heel makkelijk met de hand zijn te verdraaien.
Helaas heb ik wel een probleem met de reservetank aanspreken. Hij krijgt op dat moment geen benzine, en slaat af. Moet ik nog even nader bekijken. Heb de benzinepomp al omgewisseld, maar helaas zonder effect. Foto's heb ik niet omdat ik geen tijd nu heb om ze te demonteren. Kan ik eventueel later nog eens maken.
Verder zit er inderdaad geen stationairschroef op, maar loopt toch prachtig op zo'n 1400 toeren. Ook zitten er prachtige aangepaste benzine/lucht schroeven op, die heel makkelijk met de hand zijn te verdraaien.
Helaas heb ik wel een probleem met de reservetank aanspreken. Hij krijgt op dat moment geen benzine, en slaat af. Moet ik nog even nader bekijken. Heb de benzinepomp al omgewisseld, maar helaas zonder effect. Foto's heb ik niet omdat ik geen tijd nu heb om ze te demonteren. Kan ik eventueel later nog eens maken.
Assumption is the mother of all fuck ups
Komen van bollertanteEdwin schreef: Ook zitten er prachtige aangepaste benzine/lucht schroeven op, die heel makkelijk met de hand zijn te verdraaien.
De foto is de geupdate versie van die er bij @dwin op zitten
-
slangen op de tank verkeerd aan gesloten? of iets in de carb/vlotterkamer anders/ misschien geen ontluchting?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Contacteer:
Ik heb nog er nog niet echt naar gezocht omdat ik dacht dat het aan een defecte benzinepomp zou liggen. Heb de pomp geïnstalleerd die geleverd werd bij de carb, maar ook deze zorgt er niet voor dat er op reserve gereden kan worden. Zaterdag heb ik pas tijd om eens verder te kijken, komt goed.
Assumption is the mother of all fuck ups
Tjek dan uit voorzorg ook lekkage op twee punten:
- de niet gebruikte vacuümaansluiting moet afgedopt en
- dat er O-ringen onder de membraandeksel zitten tbv de kanaaltjes voor de synchronisatie
Oh ja, heb jij een andere hoofdsproeier geplaatst toen je van 33 naar 36mm ging?
- de niet gebruikte vacuümaansluiting moet afgedopt en
- dat er O-ringen onder de membraandeksel zitten tbv de kanaaltjes voor de synchronisatie

Oh ja, heb jij een andere hoofdsproeier geplaatst toen je van 33 naar 36mm ging?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Het tweede kwartet 36mm's is gisteren op de mat geploft ("speciale bestelling"). Was een gokje, en eigenlijk puur op de verhoudingen op de afbeelding in de MP advertentie gekocht. Ding had zoveel "missers" dat deze in huidige toestand nooit zou kunnen functioneren, maar verder is alles gewoon in prima staat. Een keer goed gegokt. Wel een aparte sproeierbezetting: 3x105 en 1x110. Ook op een paar andere kleine puntjes anders, maar bodies wederom zelfde montagematen als de OEM carbs.
Wil je ook een keer een gokje wagen: GSX750F (Katana) 1988-1996 of GSX-R750 1988-1989.
De "uitdagende" helft van het eerste kwartet krijgt een andere plekkie binnen ons cluppie. Ik maak het mijzelf niet te makkelijk, want die uitdaging ga ik ws zelf alsnog aan met de andere helft van het tweede kwartet
.
BTW: Iemand hier die kan plaatwerken en lassen voor een forumprijs? Zou namelijk graag een adapter willen maken om een andere lufi te proberen. Een kant de welbekende ovaal die normaal op de luchtfilterbehuizing aansluit, de andere kant rond (tekening heb ik al klaar).
Wil je ook een keer een gokje wagen: GSX750F (Katana) 1988-1996 of GSX-R750 1988-1989.
De "uitdagende" helft van het eerste kwartet krijgt een andere plekkie binnen ons cluppie. Ik maak het mijzelf niet te makkelijk, want die uitdaging ga ik ws zelf alsnog aan met de andere helft van het tweede kwartet

BTW: Iemand hier die kan plaatwerken en lassen voor een forumprijs? Zou namelijk graag een adapter willen maken om een andere lufi te proberen. Een kant de welbekende ovaal die normaal op de luchtfilterbehuizing aansluit, de andere kant rond (tekening heb ik al klaar).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
stuur eens een ploatie van de schets wat je in gedachten hebt.
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Wat dacht je van spelen met epoxy? Ik heb bij andere Biggers Big results gezien met epoxy als materiaal voor een luchtfilteraansluiting.Ouwe Reus schreef:BTW: Iemand hier die kan plaatwerken en lassen voor een forumprijs? Zou namelijk graag een adapter willen maken om een andere lufi te proberen. Een kant de welbekende ovaal die normaal op de luchtfilterbehuizing aansluit, de andere kant rond (tekening heb ik al klaar).

futurist schreef:stuur eens een ploatie van de schets wat je in gedachten hebt.
Was daar al over aan het nadenken, en blijf ik ws nog een (lange) tijd doenRammelbak schreef:Wat dacht je van spelen met epoxy? Ik heb bij andere Biggers Big results gezien met epoxy als materiaal voor een luchtfilteraansluiting.

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.