platte band
Moderator: ghulst
Heb een nagel in de achterband, nu heb ik gehoord dat ge een soort silicone in de band kunt spuiten die zich dan in het gaatje gaat zetten en dus hoeft het wiel niet eruit voor te plakken. Heeft er iemand ervaring mee? Hoe het juist heet? en als het een goede oplossing is voor lange tijd of gewoon een noodoplossing?
Is een noodoplossing die ik NOOIT zou toepassen !!! En die dan nog geen zekerheid biedt dat het gat ook effectief dicht isgast schreef: en als het een goede oplossing is voor lange tijd of gewoon een noodoplossing?
Plak toch gewoon die binnenband, zo veel werk is dat toch niet !
En het kost ook minder
Jo VdB
Ik ben geen liefhebber van het plakken van een crossband. Plakken doe ik dus alleen in een noodgeval. Thuis zal ik altijd een nieuwe binnenband monteren. Omdat je met een crossband rijdt met bijv. 0.7 bar op een zachte ondergrond, kan de band altijd wat bewegen, wat tot gevolg kan hebben dat de plakker los kan laten.
je kunt er "slime" inspuiten. Te koop bij een fietsenwinkel/halfords ed.
Ook bij motorzaak, natuurlijk!?
Ventiel eruit draaien, slime erin, ventiel erin draaien, oppompen. Gat in onderstand brengen en wachten totdat slime zich in het gaatje gat vastzetten. Kan zijn dat je een paar keer je band moet oppompen, maar als het gat niet te groot is komt het uiteindelijk goed. Werkt in principe permanent, maar toch voor zekerheid altijd pomp meenemen.
Op flesje/flacon staat de gebruiksaanwijzing, zoals bovenstaand. suc6
Ook bij motorzaak, natuurlijk!?
Ventiel eruit draaien, slime erin, ventiel erin draaien, oppompen. Gat in onderstand brengen en wachten totdat slime zich in het gaatje gat vastzetten. Kan zijn dat je een paar keer je band moet oppompen, maar als het gat niet te groot is komt het uiteindelijk goed. Werkt in principe permanent, maar toch voor zekerheid altijd pomp meenemen.
Op flesje/flacon staat de gebruiksaanwijzing, zoals bovenstaand. suc6
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
zou t niet gebruiken, de band is dan om te beginnen niet meer te plakken, in je buitenband zit die bagger ook, en lijkt me ook niet prettig wanneer je na een ritje weer met een lekke band staat omdat het toch niet volledig afdicht, en by the way, als je je band er afhaalt staat er vaak een hele plas van die prut in je band, is nog chemisch spul en 9 vd 10 x nog behoorlijk kankerverwekkend ook. zal waarschijnlijk ook op de verpakking staan indien dat het geval is.
Nee inderdaad .. die rommel raad ik je ook af . JoeBaR , die liever lui dan moe is , wou ook eens op een snelle manier zijn band repareren ... die rotzooi kwam tussen de band en velgrand te zitten waardoor de band er later nog moeilijker afging en uiteindelijk dichte het niet af omdat dit alleen werkt als het gaatje (want t moet geen gat wezen) in het loopvlak van de band zit ... dus aan de zijkanten doet t nix !!!! verder geeft het een ontzettende bende in je wiel , wat je gaat merken op het moment dat je besluit om toch een nieuwe binne band te monteren Een nieuw binnebandje kost ongeveer 20 euro (of minder) als je m niet elke week aan stukken rijdt , vallen die kosten best mee toch
BIERTAKT crossen en zuupn
Bij mij zit het slime erin, en ik heb nog nooit een lekke band gehad
Kan natuurlijk komen omdat ik om al die spijkers etc heen rijdt of dat ik gewoon een lucky guy ben.
Desalniettemin heb ik er "redelijk" vertrouwen in. Bij mijn fietsband werkte het perfect, mar ik geef toe dat het een beetje een troepje kan worden. Ach baat het niet, "hopelijk" schaadt het ook niet
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nee, niet gebruiken die troep! De kans op een te groot gat is te groot bij off-road motoren (voor baanmotoren kan het misschien wél).
Ik begrijp niet wat mensen tegen banden plakken hebben: als je een goede binnenband gebruikt (geen oosterse rommel, die zijn niet te plakken), is het een werkje van niks, en loskomen doet zo'n plakkertje heus niet hoor. Als het plakwerk vakkundig gebeurd is natuurlijk...: goed ruwschuren dmv schuurpapiertje met extra grove korrel, dunne laag lijm rond gaatje (iets grotere oppervlakte dan de grootte van je plakker), goed laten drogen (mag niet meer plakken aan je vinger), plakker stevig aandrukken en een beetje de binnenband met plakker "masseren". Even oppompen om goede hechting te controleren en klaar Zoals ik al zei: niks aan en komt niet meer los
Ik begrijp niet wat mensen tegen banden plakken hebben: als je een goede binnenband gebruikt (geen oosterse rommel, die zijn niet te plakken), is het een werkje van niks, en loskomen doet zo'n plakkertje heus niet hoor. Als het plakwerk vakkundig gebeurd is natuurlijk...: goed ruwschuren dmv schuurpapiertje met extra grove korrel, dunne laag lijm rond gaatje (iets grotere oppervlakte dan de grootte van je plakker), goed laten drogen (mag niet meer plakken aan je vinger), plakker stevig aandrukken en een beetje de binnenband met plakker "masseren". Even oppompen om goede hechting te controleren en klaar Zoals ik al zei: niks aan en komt niet meer los
Keep on smiling!
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Om aan lang verhaal kort te maken: Geen slime of wat dan ook in je band doen geen plakker gewoon een nieuwe binnenband erin en je bent van je lekke band af zonder daar nog problemen mee te krijgen tenzij je er weer een nagel in rijdt [/u]
Heb het ooit eens gebruikt en daardoor 2 enduros verloren !! en 1 cross wedstrijd op moeten geven (de laatste).
Band lek gereden, verder gereden naar de stop met tijdsverlies, de handel opgepompt en verder gereden.
De band bleef dus op druk, "zal het ventiel geweest zijn", dacht ik toen.
Thuis aangekomen het ventiel vervangen, de handel weer op druk gebracht (3 bar) en vrijdags voor de wedstrijd gecontroleerd of dit nog 3 bar was. Dat was dus ook. De druk weer naar 0.8 en knorren maar.
Ook deze rit hetzelfde euvel.
Pas na een crosswedstrijd kwam ik erachter dat het dat "Slime" was, de band was toen nl volledig aan "gort".
Dus geen Slime or whatever, in mijn banden meer.
Het spul werkt bij een druk rond de 2 bar het beste.
Band lek gereden, verder gereden naar de stop met tijdsverlies, de handel opgepompt en verder gereden.
De band bleef dus op druk, "zal het ventiel geweest zijn", dacht ik toen.
Thuis aangekomen het ventiel vervangen, de handel weer op druk gebracht (3 bar) en vrijdags voor de wedstrijd gecontroleerd of dit nog 3 bar was. Dat was dus ook. De druk weer naar 0.8 en knorren maar.
Ook deze rit hetzelfde euvel.
Pas na een crosswedstrijd kwam ik erachter dat het dat "Slime" was, de band was toen nl volledig aan "gort".
Dus geen Slime or whatever, in mijn banden meer.
Het spul werkt bij een druk rond de 2 bar het beste.