Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
de antrapper

Dag zand :?
Bijlagen
band2.jpg
band2.jpg (73.14 KiB) 2034 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki

wat doe je nu :?: :?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de antrapper

zappa.suzuki schreef:wat doe je nu :?: :?
Heb het andere wiel nog, maar die grove banden slijten te hard en plakken te weinig als het wat nat is.
:mrgreen:
Bijlagen
band1.jpg
band1.jpg (70.09 KiB) 2027 keer bekeken
zappa.suzuki

pfffieuw.. dacht dat je Leo ging op ons.................. :D

Welke band is die grove band?
de antrapper

zappa.suzuki schreef:pfffieuw.. dacht dat je Leo ging op ons.................. :D

Welke band is die grove band?

die in het midden :mrgreen:
Rammelbak

Mitas E07 gok ik.
:zwaaien:
de antrapper

De Mefo Explorer 99, net even wat grover als de K60, maar vooral wat taaier, en nieuw best wel grip in zand,
ongeschikt voor de blubbermassa's waar ik 2 jaar geleden doorheen moest bij de Sjokotour :evil:
Rammelbak

Omdat ik het niet helemaal nodig vind om een nieuw topic te starten, wil ik hier wat vragen over schoeisel.

Mijn oude vertrouwde kisten hebben een gapend gat in de zool. Scherpe offroadstepjes vreten er blijkbaar aardig hard in :roll: Het wordt nu echt tijd om serieuze laarzen te kopen die ook mijn enkels beschermen bij een val. Nou zie ik oneindig veel verschillende crosslaarzen, maar mijn voornaamste vraag is eigenlijk: met of zonder scharnierpunt rond de enkel? Ik dacht altijd dat dat standaard was bij crosslaarzen, maar het valt me nu op dat dat helemaal niet hoeft.

Wat zijn jullie ervaringen met of zonder ook bij vallen en weer opstaan? Ik zou de laarzen ook gewoon op vakantietrips hele dagen achter elkaar dragen. Maakt met of zonder scharnier nog wat uit voor comfort op zulk lange termijn?
futurist

het overgrote deel van de cross laarzen is niet waterdicht..............Enne heel de dag dragen en eens een stuk lopen ...o crosslaarzen.
Met je trip in het achterhoofd zou ik over "allroad" laarzen na gaan denken. Daar zijn ook hele goede in van oa Alpistar.....
Kijk ook eens op de site van Louis.de

futurist

ik ben met mijn off road laarzen van Alpinestar al ik Zuid Amerika, Marokko, IJsland en alle ritjes van het forum geweest en ook nog al eens afgestapt (niet stilstaand zeg maar......), vraag maar aan Edwin, hij krijgt nog buikpijn van het lachen achter mij rijdend, nooit schade aan benen en/of enkels opgelopen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

futurist schreef: hij krijgt nog buikpijn van het lachen achter mij rijdend,
Ik ken dat probleem, hij heeft teveel buik, ja en bij lachen doet dat natuurlijk pijn :mrgreen:
zappa.suzuki

kijk maar eens op Allroadmaniacs, daar is een lang draadje over laarzen..

En echte goede crosslaarzen die goed beschermen lopen vaak niet lekker, mn Sidi Crossfire zijn super, zo goed als waterdicht zonder dat ze een membraan hebben en lopen heel redelijk maar kosten een fortuin maak daar ga ik niet voor de lol een stuk op lopen...
Rammelbak

Ik ben nog niet zo thuis op allroadmaniacs. Heb je een directe link naar het topic? Edit: gevonden.

Echt lopen verwacht ik niet van zo'n laars. Wel een hele dag aan hebben zonder pijn. Ik heb het onderwerp ook wat langer door mijn eigen hoofd laten gaan bescherming staat toch wel bovenaan mijn lijstje. Ik moet er niet aan denken ergens alleen in een bos te liggen met een kapotte enkel en zonder bereik...

De crossfires heb ik ook naar zitten kijken. De beschermingsgraad en het gebruiksgemak is iets waar ik graag wat extra voor betaal. Nou ben ik niet vies van tweedehands en dan zijn er ineens ook best betaalbare klompen te vinden. Zappa, wat is jouw normale schoenmaat en wat is de maat van je crossfires? Met tweedehands spullen is omruilen er vaak niet bij, dus ik probeer uit te vogelen hoe de crossfires vallen qua maat.
zappa.suzuki

Die Crossfire zit mij perfect met mn smalle midden voet, als ik ze aan heb voel ik ze ff en daarna nergens geen druk of wat.
Heb normaal maat 44/44.5 maat 10 en de Sidi 45 en 10.5

Weet niet welke maat jij hebt maar je kan die van mij passen, ik heb die met verwisselbare zool maar nog maar weinig schade aan te zien is
Ook met een goede laars kan je je enkel blesseren!
kijk ook ff naar een Sidi Adventure, is een mix laars
Ouwe Reus

Heb Sidi Charger laarzen, een maat groter dan mijn werkelijke schoenmaat. Met scharnier in de enkel; lopen gaat redelijk maar de trap neem ik er niet mee :lol:
Zou ze zo weer kopen.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op zo aug 30, 2015 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Edwin
Contacteer:

Is dit nog een optie, niet al te duur en je kunt er goed op wandelen:

http://www.tenkateshop.com/laars-forma- ... e-191-6270
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist

Edwin schreef:Is dit nog een optie, niet al te duur en je kunt er goed op wandelen:

http://www.tenkateshop.com/laars-forma- ... e-191-6270
Dat is wat ik bedoel, bevalt me al jaren prima

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Die Forma's zien er goed en betaalbaar uit. Nou heb ik op het ADV-forum wat zitten lezen over crashes en blessures. Voor mezelf ben ik er wel over uit dat goed lopen ondergeschikt is aan goed beschermen. Dus gewoon een scharnier en een flink stijve zool voor gemakkelijk staan op de stepjes. Het verschil in staan ten opzichte van kistjes merkte ik al met een paar oude geleende offroadlaarzen uit de jaren 80 8)

Bedankt voor de tips. Ik ga ff speuren op marktplaats. Er staan nu twee paar maat 44 crossfires op, 1 maat groter dan mijn normale schoenmaat. Als ik ze nog niet op jouw ritje heb Zappa, dan pas ik graag jouw paar even. Als maat 45 mij ook goed valt, dan staan er nog een paar maagdelijk witte crossfires voor weinig op MP... :mrgreen:
Ouwe Reus

Heb trouwens Chargers zag ik net, niet de Crossfires. Hou er wel rekening mee dat laarzen soms met twee verschillende zolen worden geleverd: de SM en de MX variant.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Rammelbak

Ook een mooie laars, zo'n Charger. Eigenlijk is er veel te veel keus :wink: Zojuist heb ik centjes overgemaakt voor een setje tweedehands Kruisvuren met beide type zolen. Het zebra-kleurtje zou niet mijn eerste keus zijn met een oneindig budget, maar voor het bedrag dat ze me nu kosten hoor je mij niet klagen. Nu nog de vingers gekruist houden over de levering, dat vind ik toch altijd wat spannend met zulke bedragen :oops:
MANUS-3000

Geachte heren Biggers,

het is lang geleden dat ik mijn boeventronie hier vertoond heb en ik zie dat ik wel het een en ander gemist heb zoals het pensioneren van Leo.
Ondanks dit schokkende nieuws ben ik toch weer op zoek naar een BIG.
Bij voorkeur een met werk,liefst een lopende maar niet lopend mag ook.
Ik had met mijn laatste BIG een aantal dingen in mijn hoofd die ik wou aanpassen/wijzigen en dat wil ik nog steeds.

Mocht iemand iets hebben of weten hoor ik het graag,

grt Manus.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
futurist

MANUS-3000 schreef:Geachte heren Biggers,

het is lang geleden dat ik mijn boeventronie hier vertoond heb en ik zie dat ik wel het een en ander gemist heb zoals het pensioneren van Leo.
Ondanks dit schokkende nieuws ben ik toch weer op zoek naar een BIG.
Bij voorkeur een met werk,liefst een lopende maar niet lopend mag ook.
Ik had met mijn laatste BIG een aantal dingen in mijn hoofd die ik wou aanpassen/wijzigen en dat wil ik nog steeds.

Mocht iemand iets hebben of weten hoor ik het graag,

grt Manus.
Welkom back Manus, ik meen me te herinneren dat je vorige afscheid met een moeilijke gezinsperiode te maken had, blijkbaar heeft zich dat alles (hopenlijk naar tevredenheid) opgelost en kan het motorrijden weer aangevangen worden en natuurlijk wat anders beter dan een Big.

greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000

Dat was het eerste afscheid,het tweede was door aanhoudende rugklachten maar ik was te eigenwijs om naar een dokter te gaan.
Na 4 x physio en wat oefeningen die niemand mag zien werk ik alweer een hele tijd zonder rugklachten dus ik wil het toch weer proberen.
Prive gaat het sinds mijn huwelijk 15-02-2013 super vooralsnog ben ik weer een blij man.
Morgen op vakantie wat wil een mens nog meer...
Behalve een BIG?

Bedankt voor het welkom :toost:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Ouwe Reus

Mijn nieuwe luchtfilter is binnen :roll:
WP_20150905_12_14_05_Pro.jpg
WP_20150905_12_14_05_Pro.jpg (59.23 KiB) 1827 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Edwin
Contacteer:

Wat is dat voor een ding?
Assumption is the mother of all fuck ups
Rammelbak

Ehm, ik denk het tegenovergestelde van een valstroomcarburateur?
Plaats reactie